Gå til innhold

Improvisere utstyr for tyngre hantelroing?

hagfors

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips til måter å få til å improvisere tyngre belastning for å trene hantelroing? Er en øvelse jeg egentlig liker veldig godt, og som fungerer veldig bra for meg, men det begynner å bli helt meningsløst da jeg når oppi minst 30-40 reps med de tyngste hantlene der jeg trener.

Har prøvd å bruke en hel stang, men det blir for ubalansert og klossete. Har også vurdert å kjøpe meg en sånn hantel-stang som man laster opp med 50mm plater, men der jeg trener er det for få 5 kilos plater til å få noe særlig ut av dette, og alt som er 10 kg eller mer er olympiske plater og det blir for stort igjen.

Har f.eks. vurdert å kjøpe en loading pin fra ironmind ( http://www6.mailordercentral.com/ironmind/...asp?number=1314 ) og bruke et håndtak fra en kabelstasjon på den, men frykter at grepshøyden man oppnår med dette vil bli litt vel langt over bakken. (40 cm på pinnen, noen cm på karabinkroken, og noen cm på håndtaket, så er man plutselig en halvmeter over bakken før man har løftet vekten fra gulvet) Frykter også at det kan bli litt bredt å styre med liggende olympiske plater på denne måten.

Noen som har noen lure måter å få til dette på? Orker liksom ikke å skifte gym bare for en enkelt øvelse. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurdert å bytte til roing med stang?

Har gjort det lenge nå, men synes egentlig at en arms roing er en øvelse som passer meg bedre. Er på en måte urealistisk å få til å trene stangroing med en 90 graders vinkel i forhold til overkroppen, og dermed ender det opp som en belaster litt andre deler av ryggen. T-bar rows "treffer" bedre, men der blir problemet mer att det smale grepet tvinger inn en større involvering av biceps enn jeg ønsker å ha av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...