surfer86 Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hei etter en sommerjobb og slikt har jeg tenkt å kjøpe en PC. Det jeg bruker PCen til er ikke mye, hehe, jeg sitter bare i Linux og prøver å programmere så noe high-end graffikkort er ikke nødvendig, ram er viktig tenker jeg meg, kanskje 1024mb, harddisker har jeg fra før, et hovedkort som støtter intel pentium og har innebygd raid-støtte har vært fint. og en stabil fin prossesor med fin kjøling som tåler å stå på lenge, et stille kabinett med samtilige vifter for å holde temperaturen på pcen nede kabinettet skal også være stort og enkelt å åpne / skifte ut komponenter., jeg ønsker en maskin som holder i noen år med kvalitets komponenter. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hva med å gå for vannkjøling, det er nok noe av det stilleste av kjøling du kan få. Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Kan du gi litt mer info om du vil ha med skjerm og cd-brenner osv. ? Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Kan du gi litt mer info om du vil ha med skjerm og cd-brenner osv. ? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Ut fra dine ønsker for datamaskinen ville jeg holdt meg unna nylanseringer og varme prosessorer. Om du ønsker en stille arbeidsmaskin så gå for en Pentium 4 med rundt 2 Ghz og en Black Silence kjøler på www.microplex.no. Av skjermkort kan jeg anbefale Matrox G450 om du ønsker det ultimate innen stillhet siden dette kortet er uten vifte og har overlegen 2d-kvalitet. Vil du har mer ytelse innen 3d kjøp et ATI kort. Matrox kortet kan kjøre to skjermer på i både windows og mange linux distroer. Ellers ville jeg kjøpt et ASUS eller EPOX hovedkort, men tenk deg litt om med harddiskene. Skal du kjøre RAID vil det kanskje være greit med Serial ATA, men det er opp til deg å avgjøre. Om du går for et litt konservativt oppsett er fordelen at komponentene har blitt revidert siden førsteutgaven og at temperaturen er lavere siden komponentene ikke er tynet på noen måte. Du slipper vifter utenom den viften en god strømforsyning har, og det holder støyen nede. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Kan du gi litt mer info om du vil ha med skjerm og cd-brenner osv. ? skal ikke ha brenner, har skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå