Gå til innhold

[Løst]Unyttig bruk av penger!


Anbefalte innlegg

Her om dagen var jeg innom en skate-butikk i Oslo og kjente jeg begynte å koke litt innvending. I butikken var det et klokke skap fylt med klokker fra Nixon. Nixon lager forresten noen fete kvalitets-klokker. Uansett, jeg sjekka ut prisene på disse klokkene og ble rett og slett forbanna... Hvem vil betale 4800,- for en klokke som koster MYE mindre på nett. Folkens, pass på pengene deres!

 

Kjenner jeg blir irritert av de norske unødvendig dyre prisene... Kjøpte min nixon klokke fra en her. Tipper jeg kjøpte klokka mi til under innkjøpspris på nett enn det de norske importørene gjør fra grossisten sin. At det er mulig å ha det så dyrt? ..Kjenner jeg blir frustrert...

Endret av 4FrntSTL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er på grunn av at mange av butikkene på nettet er lokalisert i andre land. Dermed teller valutakurs osv inn. I tillegg er det ofte slik at klokken er "like" dyr i det landet i prosent av gjennomsnittlig årslønn som det den koster i butikken for oss nordmenn.

 

Ta USA som eksempel. Gjennomsnittslønnen der er under 200 000 i året, mens den i Norge ligger rundt 360 000 om jeg ikke tar heeelt feil. Dermed kan vi takke oss selv for at vi bor i det rike kongeriket Norge.

 

I tillegg til det bebeluv sa selvfølgelig.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Jeje, blablabla.. "Vi er rike, vi kan derfor bruke masse unødvendig penger"... Sier at det latterlig dyrt og fakta er at det er det.. Når frisører selger varer for 3 ganger så mer enn innkjøpspris burde det ringe noen bjeller. Tipper det finnes enda værre næringer der ute.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Jeje, blablabla.. "Vi er rike, vi kan derfor bruke masse unødvendig penger"... Sier at det latterlig dyrt og fakta er at det er det.. Når frisører selger varer for 3 ganger så mer enn innkjøpspris burde det ringe noen bjeller. Tipper det finnes enda værre næringer der ute.

1: Les innleggene en gang til

2: Driver du reklame for skateloot.com eller? Halvparten av innleggene handler om, eller linker direkte til siden...

Lenke til kommentar

Skal du sammenlikne priser, må du gjøre det slik:

 

(Nettpris+frakt)*1,25+(varens pris+frakt)*0,107

 

25% moms og 10,7% toll utenfor EØS. I tillegg kommer tollgebyr fra UPS, DHL etc.

 

Du kan selvfølgelig spare en del på å bestille fra utlandet, men det virker som du tror at alle norske butikker er ute etter å lure folk.

 

Bøker kan man spare en del på, for det er ikke momspliktig.

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Man vet hva man får med en butikk. Man vet ikke hva man får av en side som tilbyr "cheap products".

Skjønner ikke helt hvor logikken dro når du sier det, men så foreslår ebay etterpå?

Det første innlegget mitt var bare et svar på et spørsmål, jeg bryr meg personlig ikke om det jeg får er en fake eller ei. eBay-innlegget mitt var derimot et forslag, fordi jeg selv kjøper mye der og er strålende fornøyd så langt. Jeg kjøper kun fra selgere med gode anbefalinger og jeg vet jo selvfølgelig at Ray-Ban-solbrillene til 45kr er fakes, men jeg er jo fornøyd med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...