Trancender Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Hva kan jeg gjøre for få Vista til å identifisere nettverket!? Bruker kabel, blir sprø snart. -------------------- - Hvordan router har du? Det regner jeg som unødvendig informasjon, i og med at det ikke funker på alle routerne jeg har prøvd. - Fungerer det på andre maskiner? Kabelen fungere på andre maskiner, ja. - Testet med flere TP-kabler? Nei. - Fungerer maskinen på andre nett? Bare på trådløst. - Driver/Nettverkskort? NVIDIA nForce Networking Controller - Restartet/Resatt router? Ja. - DHCP aktivert på nettverkskort? Ja Endret 2. oktober 2009 av Trancender Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Litt mer info hadde vært greit... Som: - Hvordan router har du? - Fungerer det på andre maskiner? - Testet med flere TP-kabler? - Fungerer maskinen på andre nett? - Driver/Nettverkskort? - Restartet/Resatt router? - DHCP aktivert på nettverkskort? etc. Er en del faktorer som spiller inn når man har problemer med nettverket. At Vista sier det er et "uidentifisert nettverk" betyr ikke at du ikke har nett (nødvendigvis), selv om det i mange tilfeller er slik. Gi tilbakemelding / prøv noen av tingene ovenfor, å gi tilbakemelding. Fint om du også setter inn [LØST] i emnefeltet når saken er oppklart. Lykke til. Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Da er hovedinlegget redigert. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Sjekk hvilken ipadresse, standard gateway og DNS du mottar fra router. Start, kjør... CMD <enter>. I vinduet som dukker opp skriver du ipconfig /all<enter> Har du fjernet programvare som kan ha forbindelse med problemet? Brannmur, antivirus, adware? I såfall gå i CMD og skriv netsh winsock reset <enter> Restart maskinen og se om det kurerte problemet. En annen ting som kan hjelpe er å gå inn på egenskaper for nettverkskortet og disable IPv6. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har du forsøkt å disable det trådløse nettverkskortet når du bruker kabel? Slik at det ikke er noen tvil om hvilken tilkobling som skal benyttes? Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Standard gateway er blank. DNS-suffiks er blank. Automatisk IPv6 adressekonfig... : 169.254.146.119(Foretrukket) Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Standard gateway er blank.DNS-suffiks er blank. Automatisk IPv6 adressekonfig... : 169.254.146.119(Foretrukket) Dette viser at du ikke får IP-adresse fra router/modem. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Standard gateway er blank.DNS-suffiks er blank. Automatisk IPv6 adressekonfig... : 169.254.146.119(Foretrukket) Slå av IPv6, slik andre har sagt. 169-adresser er standardadressen windows tildeler nettverkskortet når det ikke mottar noe fra dhcp. Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Det løste ikke problemet. Fortsatt uidentifisert. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er kabelkortet ditt aktivert og det trådløse deaktivert? Det er kun denne maskinen som ikke klarer å koble seg til med kabel til routeren? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hva med å fortelle hva den nettverkskabelen din er tilkoblet i den andre enden? Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 NikkaYoichi: Stemmer det. Newbrewfoz: Thomson Broadband Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Har du "lys i lampa" (både på router og nettverkskort) når kabelen sitter i? I så fall tyder det på at det HW-messige er i orden. Har du driver installert for nettverkskortet? Sjekk i PC'ens Device Manager om det er noen gule spørsmålstegn der. Hvis driver er OK, hva med "Properties" for "Local Area Connection" eller hva nå nettverkskortet ditt måtte kalles i "Network & Sharing Center". Det skal være satt opp til å "Obtain IP Address Automatically". Legg merke til at nettverkskortet (for kabel) og det trådløse nettverkskortet har hver sine "Properties", og de kan være satt opp forskjellig. (Jeg har ingen Vista-maskin foran meg akkurat nå, så jeg er litt usikker på hva ting kalles. Det er mulig jeg blander sammen med navn fra XP ...) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Start -> kjør -> cmd ipconfig /all Da finner du ingen kort med kablet tilgang som har ipv4 aktivert og som får ip-adresse? Noe sier meg at du mangler drivere til det kablede kortet ditt og at du blander sammen det trådløse og kablede kortet. Om du har et kablet kort som er aktivert, så vil du få ipv4 169-adresse eller en gyldig adresse. Du kan selvsagt forsøke å deaktivere det kablede kortet ditt og aktivere dette på nytt for å være helt sikker på at det tvinges til å forsøke å hente ny konfig fra dhcp. Red.: Eventuelt kan du jo prøve det som er beskrevet i denne tråden: http://www.vistax64.com/network-internet/1...ller-issue.html Endret 2. oktober 2009 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Det funka plutselig etter det derre "netsh" greiene og ta bort "ipv6", takk alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå