Gå til innhold

BK. Grönt lys

Noggie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt uviten her, men hva er USM?

Unsharp mask. Metode i photoshop for ä skarpe opp bilder. Typsik viktig, när man gjör bilder mindre for web. Algoritmene som finnes, er ikke helt optimale, sä man mä tilpasse litt etter man har forminsket bilde. ;~)

Lenke til kommentar
Litt uviten her, men hva er USM?

Unsharp mask. Metode i photoshop for ä skarpe opp bilder. Typsik viktig, när man gjör bilder mindre for web. Algoritmene som finnes, er ikke helt optimale, sä man mä tilpasse litt etter man har forminsket bilde. ;~)

Ah! Bruker selv Unsharp Mask både titt og ofte. Dog med måte :p Er bare ikke helt fortrolig med alle disse forkortelsene folk bruker.

Lenke til kommentar

Stilig bilde, men som du sier selv har du kanskje vært litt ivrig på kontrollene. Det grønne lyset som er i fokus er kanskje litt vel skarpt. Bortsett fra det, et veldig kult bilde. Er selv glad i lang lukkertid om kvelden. :)

OT: Hvilket land er dette i? Tyskland?

Lenke til kommentar

Hm jeg reagerte ikke på at det var for skarpt før jeg leste diskusjonen. Synes det går greit her, det fremhever fokuset akkurat på trafikklyset og det som skjer der.

Med lensbaby på en langtidseksponeringer blir det snevre fokuset nettopp litt av poenget, bildet går fra ullent og uskarpt et sted til skarpere et annet sted. I dette tilfellet med USM blir det super-super skarpt istedet for bare super-skarpt der fokus ligger, og ikke fullt så gæærnt likevel. mener jeg.

Lenke til kommentar
OT: Hvilket land er dette i? Tyskland?

Tyskland. Er et lite kryss ved ingangen til Karlsruhe.

I dette tilfellet med USM blir det super-super skarpt istedet for bare super-skarpt der fokus ligger, og ikke fullt så gæærnt likevel. mener jeg.

Takker. Skal se om jeg fär tatt andere "ulne" bilder ogsä. ;~)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...