Jo Are Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Hei Tidligere i uken fikk vi særoppgave i norsken hvor jeg skal sammenligne to verker (f.eks. to filmer) Jeg tenkte derfor jeg skulle ta for meg to relativt like filmer og finne forskjeller på de og personene i filmene. Den ene filmen har jeg allerede bestemt, nemlig Into the wild, det jeg da trenger hjelp til er å finne en film med mye den samme handlingen. Har noen tips til hvilken film jeg kan ta? Edit: Filmen må selvfølgelig være basert på en sann historie. Endret 1. oktober 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Eneste jeg kommer på er Grizzly Man, hvor begge to er om en person som rømmer ifra samfunnets "regler" og samfunns "systemet". Om jeg ikke husker feil. Endret 1. oktober 2009 av Mr.BadSmile Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Grizzly man er kanskje for lik? Både i geografi og slutt... Eg tenkte på roadmovies, f eks Easy Rider. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Personene Chris Mccandless og Timothy Treadwell kan jo sammenlignes. De har jo faktisk to ganske forskjellige visjoner etter min mening og virker som to ganske forskjellige personligheter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå