Noelrocks Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hei, har et 3-4 år gammelt electrolux kombiskap på kjøkkenet hjemme. Det har fungert kjempefint når vi har brukt det før. Men når vi flyttet fra leilighet til hus så ble det stående i garasjen en stund og nå blir det ikke noe særlig kaldt lenger. Bare lett kjølig. Før vi tok det i bruk spylte jeg det lett med vannslangen og vasket det godt inni før jeg bærte det inn. Er det noen som har noen tips på hva som kan være galt med det. Det står på fullt men det blir ikke ordentlig kaldt, fryserdelen er det ikke noe i veien med. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 lot du skapet stå i 2-3 timer før du satte i kontakta igjen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hvordan ser det ut for ventilasjonen på baksiden av skapet? Lenke til kommentar
Noelrocks Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Hvordan ser det ut for ventilasjonen på baksiden av skapet? Kjøleskapet er rent og fint bak. Står litt utifra veggen. Kan ikke se noe unormalt. Prøvde å skru av fryserdelen nå bare for å se om det hadde noe å si. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Blir kanskje dumt å spørre om, men hvordan står temperaturinstillingen? Det elektroluxskapet jeg har er det elektronisk styring for fryser og en for kjøleskapdelen. Lenke til kommentar
Noelrocks Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Kjøleskapet sto oppreist 1 døgn før jeg skrudde det på. Og temperaturinnstillingen har jeg skrudd på begge deler. Både til fryseren og kjøleskapet. Merkelige greier altså. Det har fungert helt supert og vært kjempekaldt, men etter 2mnd uten bruk så fungerer det dårlig... Tenkte å prøve og legge det ned imorra og sette det opp igjen etter en stund for å se om det hjelper. hvis ikke så får jeg vel ringe en reperatør. Tenkte kanskje at termostaten var gåen og at kjøleskapet da kun sto på laveste innstilling. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Samme skjedde med mitt. Kjølemontøren sa til meg at det ikkje var håp. Men får du svar på problemet, så hadde det vært kjekt om du fortalte det. Kanskje det er håp for mitt og. Bruker det forøvrig til oppbevaring av øl, brus, kaker, salater osv. Fungerer fint til det formålet =) Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvis kompressoren går, alt av tettningslister er i orden og det er god luftgjennomstrømning rundt varmeveksleren bak på kjøleskapet må det være enten for lite kjølemiddel eller slitt kompressor. Muligens en mikroskopisk lekkasje ett eller annet sted så kjølemiddelet slipper ut. Det er uansett ikke lønnsomt å reparere. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hadde et electrolux kjøleskap før som plugget seg i kjøleribbene bak, og da sluttet det å kjøle. Fikk da nytt skap, som har funket feilfritt siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå