Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor er flaskehalsen?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har internettlinje på ca 14mb/s,men likevel går ikke torrents over 1,5mb/s... Hvor er flaskehalsen?

Ja, jeg vet at det kan være de som deler som ikke deler nok, men når man vet at det er godt over 1000 som deler så bør det vel ikke stoppe der?

Og admins, det fins lovlige torrents :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakker vi megabits eller megabytes her? En 14 megabit/s linje vil maksimalt kunne gi deg 1.75 megabyte/s nedlasting. La oss si du leser feil og dermed ser på 1.5 som megabit/s i stedet for 1.5 megabyte/s

Eidsiva max... :) er nok megabytes :)

Lenke til kommentar
Eidsiva max... :) er nok megabytes :)

Jaha, ifølge Eidsiva sine sider opperer dem med 16 mbit/s maks hastighet ved det abbo. Så er nok megabits det er snakk om.

Ja, da er det nok bits... Så jeg kan uansett ikke laste ned raskere enn det jeg gjør nå?

Og jeg har ikke forwarda portene, men er ingen brannmur i modemet som er på, så da har det vel ingenting å si?

Lenke til kommentar
Om du ikke åpner porten til torrent programmet så kan du ikke forvente å få noe kjempefart.

Med utorrent så vet jeg det går å sjekke om porten er åpen ved å gå inn på verktøy og hastighetsguide.

Har forwarda porten nå, men med portcheckern til portforward funker det ikke med udp... Funker fint med en gang med tcp da :) Har det noe å si? Hvorfor er ikke udp oppe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...