Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han vil det skal være slutt...eller?


Gjest Guest_Forvirra_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Forvirra_*

Okei...nå er jeg lei.

 

Jeg har bedt ham fjerne min stemor fra sine venner på facebook, samt søsteren min og alle mine venner. Men neida, han har enda ikke gjort det.

 

Jeg har passordet hans, om han ikke har fjerna alle bilder av meg og overnevnte innen helga, er det slemt av meg å gå inn på kontoen hans og slette dem da?

 

Jeg gidder ikke ha noe som helst med ham å gjøre når han behandler meg som dritt, men det virker som om han ønsker å ha meg som back-up og det er komplett uaktuelt.

 

Vil også gå innpå mailen hans fordi jeg vet det er noen smådirty e-mailer (med bilder) fra meg til ham der (fra tidligere i forholdet). Går jeg over grensen da? Eller er det hans feil for at han ikke forandra passord?

 

Jeg vil ikke at han skal ha noe fra meg eller om meg.

 

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Forvirra_*

Forresten...da jeg var hos legen på fredag så sa hun at jeg mest sannsynlig har hatt en spontanabort. Har blødd mye i det siste til tross for at jeg går på p-piller som skal stoppe mensen.

 

Burde jeg fortelle det til ham? En kompis mener at så lenge exen oppfører seg som et "pikkhue" så fortjener han ikke å vite noe.

Lenke til kommentar
Jeg har bedt ham fjerne min stemor fra sine venner på facebook, samt søsteren min og alle mine venner. Men neida, han har enda ikke gjort det.

Det er da opp til ham hvem han vil ha oppført som sine venner på facebook. Du får heller høre med stemoren, søsteren din og vennene dine om de vil slette ham.

 

Jeg har passordet hans, om han ikke har fjerna alle bilder av meg og overnevnte innen helga, er det slemt av meg å gå inn på kontoen hans og slette dem da?

 

Vil også gå innpå mailen hans fordi jeg vet det er noen smådirty e-mailer (med bilder) fra meg til ham der (fra tidligere i forholdet). Går jeg over grensen da? Eller er det hans feil for at han ikke forandra passord?

Du skjønner vel selv at det å gå inn på mailen til andre og rote er noe som, i hvert fall burde, være strengt forbudt. Langt over grensen. Hvorfor spør du, egentlig? Du gjør jo som du vil, men det er ikke spesielt voksent å gå inn på andres private mail og fikle med ting.

Lenke til kommentar
*snip*

Du kan ikke tvinge han til noe som helst. Be heller vennene dine og moren din fjerne han fra facebook. Og mailen har du heller ikke lov til å røre.

 

Og du har rett du trenger ikke å si noe, men jeg ser ikke hvor lurt det er. Regner med at han får vite en eller annen gang. Like greit at du sier det med engang.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Fordi jeg synes det er mer drama om jeg sender melding til alle mine 30 venner som han har på lista, og sier de skal fjerne ham.

 

Gidder ikke involvere alle jeg kjenner i bruddet vårt og synes dette er en bedre måte å gjøre det på.

 

Jeg spør fordi jeg lurer...noen ganger er vilje og moral to forskjellige ting gitt :(

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Om bare jeg og kompisen min vet om spontanaborten, så får jo ikke han vite noe? Hva skal jeg gjøre, sende en sms med "jeg var mest sannsynlig gravid med ungen din, men ta det med ro, jeg spontanaborterte. Hurra"

Lenke til kommentar

1. La han ha sine venner, gjør det deg noe. Har han noe noe slemt mot vennene dine/moren din?

2. Og hold deg unna mailen hans, det er strengt forbudt å gjøre noe uten hans tillatelse.

3. Skal du si til han om aborten (noe jeg syns du burde), ta det ansikt til ansikt. Dere var sammen om å miste ungen.

 

Vær den voksne og hev deg over kranglene. Du er altfor emosjonell.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Greit, jeg skal la det være. Jeg spurte bare hva dere syntes, trenger ikke noe kjefting. Skal bare ignorere fyren.

 

Og om vi var sammen om å miste...Han snakker ikke til meg, og hvordan ta det face 2 face når han ignorerer meg? Svarer ikke på sms, mail eller tlf. Og bor ikke i samme by, så det er umulig å få taki ham.

 

Og legen sa at OM det var en SA, så var den veldig tidlig i og med at det ikke viste noe mye på blodprøvene, bare forårsaket store blødninger.

 

Føler ikke jeg skylder ham noe og vil bare være ferdig med hele fyren.

Lenke til kommentar

Hvis du vil bli ferdig med fyren, så bli ferdig med fyren. Ikke heft deg opp i hvem han har som venner på facebook. Ikke heft deg opp i mailen hans (noe som forsåvidt er strengt forbudt) og begynn prosessen med å komme deg videre.

Han er fortid, og bør behandles som fortid. Legg det bak deg, og se opp og frem. Ta det med deg videre som en erfaring, men ikke noe mer. :)

Livet er altfor kort til å hefte seg opp i ting som tilhører fortiden.

 

Om han trenger å vite noe om SAen, det er en subjektiv sak. Men hvis du skal fortelle det til han, så ikke gjør det på en spydig måte, slik eksempelet ditt var. En abort er alvorlig, og absolutt ikke noe man skal bruke som en hevn-metode noe den SMSen ville vært.

Og det ville mest sansynlig ikke gjort deg noe godt heller.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Jeg skal bare la det ligge :)

 

Om han en eller annen gang kontakter meg skal jeg si det om det er riktig da. Men nå skal jeg bare ignorere ham og gå videre, det er vel den beste "hevnen" ikke sant?

 

Kompisene hans mener han er en dust som lar meg gå, at han rett og slett har blitt bortskjemt. At det er bare et spørsmål om tid før han angrer seg, men jeg venter ikke.

 

Takk for svar alle sammen, føler jeg kan gå videre nå :)

Lenke til kommentar
Jeg har passordet hans, om han ikke har fjerna alle bilder av meg og overnevnte innen helga, er det slemt av meg å gå inn på kontoen hans og slette dem da?

Vil også gå innpå mailen hans fordi jeg vet det er noen smådirty e-mailer (med bilder) fra meg til ham der (fra tidligere i forholdet). Går jeg over grensen da? Eller er det hans feil for at han ikke forandra passord?

Synes du har eierskap på dine egne mailer og bilder. Uansett må han få rede på at du fortsatt har passordet, så han kan endre det. Tror jeg ville vært sint nok til å slette det som jeg selv eide, når han er så overlegen og ikke kan snakkes til. Det var jo han som ga deg passordet. Og siden han ikke kan snakkes til er det faktisk den eneste måten å fortelle ham at du fortsatt har passordet. Noe som er viktig informasjon for ham.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Han vet jeg har passordet.

 

Da vi prøvde å få det til å funke igjen skulle jeg logge meg på e-mailen min på pcn hans og han sa "passordet ditt er vel fremdeles **** ikke sant?". Jeg sa jeg hadde bytta, og han sa "vel, jeg har fremdeles ***** jeg".

 

Jeg liker ikke tanken på at han har e-mailer og slikt fra meg. Jeg VET han kommer til å angre seg på et eller annet tidspunkt (tro meg, jeg kjenner denne fyren bedre enn han kjenner seg selv), men jeg gidder ikke vente på det.

 

Og tanken på at han har intime bilder av meg gjør meg kvalm. Vet han har et par på mobilen sin, men det kan jeg ikke gjøre noe med. Heldigvis vet jeg at han hadde planer om å kjøpe seg ny mobil, så vi satser på at han glemmer at jeg "er der" og ikke overfører dem til den nye.

 

Jeg tror jeg skal la det være, bare ignorere fyren, men tanken på at han kommer inn i livet mitt igjen gjør meg stressa.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Ja, gjør han det så får han bare gjøre det :)

 

Ingenting jeg har sagt her er ukjent for ham (bortsett fra SA'en), så han får ikke store overraskelsene der gitt.

 

Jeg tror jeg er på vei til å miste følelsene for ham. Så egentlig er det bra han har ignorert meg, gjør det lettere for meg :)

 

Så om du leser dette, keep up the good work!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Story of my life :)

 

Jeg synes det er bedre å tro det verste enn å håpe på det beste i denne situasjonen. Er egentlig superpositiv og tror alt skal ordne seg, men jeg vet jeg blir mer såra om jeg tror det ordner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...