Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han vil det skal være slutt...eller?


Gjest Guest_Forvirra_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Forvirra_*

Kjæresten min gjennom 3 år slo opp med meg etter en dustekrangel over telefon (langdistanseforhold i et par mnd nå). Det var jeg som overreagerte, har sagt unnskyld.

 

Jeg prøvde å få taki ham lenge, men han ignorerte meg. Til slutt oppsøkte jeg ham. Sa jeg kom til å være der og der klokka da og da. Han sa han ikke kom til å komme. Han kom.

 

Jeg lå over til ham i 2 dager. Han dro ut på byen, kom hjem, vi hadde sex 3 ganger på 2 dager. Så på film, koste oss og lo. Med en gang han lo av noe jeg sa "tok han seg i det", akkurat som om han ikke ville jeg skulle se at han hadde det gøy med meg.

 

Når jeg tok opp oss, sa han "det var for sent". Han sa det sist gang også, men da ble vi sammen igjen.

 

Om natta holdt han hardt rundt meg og kyssa meg i nakken når han trodde jeg sov. Med en gang han skjønte jeg var våken trakk han seg unna.

Han hadde lagt alle brev, bilder og kort av oss i ei skuffe. Når han trodde jeg sov, hørte jeg at han dro ut den skuffa og lukka den kjapt da jeg rørte på meg.

 

Dette har skjedd tidligere også. Han slo opp, jeg prøvde å få ham tilbake i noen uker før jeg ga opp. Da jeg sendte ham en siste mail om at jeg var ferdig og ikke ville se han mer ville han prøve igjen.

 

Han har jo flytta, har dette med usikkerhet å gjøre? Tester han meg for å se hvor mye jeg elsker ham? Han prøver hele tiden å gjøre meg sjalu, forteller meg hvor kjapt han kan få seg noe om han vil og hvor flink han er til alt. Legger ut om hvor drita han har vært etc.

 

Jeg la han til på facebook igjen med en melding om hvor mye jeg elsket ham, han ignorerte meg helt til i går. Da la han meg til. Han la meg også til på msn.

 

Jeg sendte en melding der jeg takka for helga og at jeg i verste fall hadde fått den avslutningen jeg trengte, men at jeg håper det blir oss. Har ikke hørt noe.

 

Er invitert til den samme festen neste uke, ingen av kompisene hans har fått beskjed om at det er slutt så jeg ble invitert også.

 

Noen tanker? Jeg er forvirra som fy. Har vært mye drama i forholdet vårt kan jeg vel si, men vi har begge følt at vi var de rette for hverandre.

 

Jeg føler jeg har gjort alt, hva tror dere skjer? Er det bekreftelse han vil ha eller er det finito?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han prøver hele tiden å gjøre meg sjalu, forteller meg hvor kjapt han kan få seg noe om han vil og hvor flink han er til alt. Legger ut om hvor drita han har vært etc.

Kast han. La han finne seg en annen, for han skryter jo av det.

 

Du kan jo prøve en siste gang. Hvis han ikke svarer, gi opp. Trenger ikke å bruke tid og krefter på en som ikke gidder å svare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Han prøver hele tiden å gjøre meg sjalu, forteller meg hvor kjapt han kan få seg noe om han vil og hvor flink han er til alt. Legger ut om hvor drita han har vært etc.

Med det virker det som om han føler seg veldig liten og derfor prøver å skjule det, ved å prøve å få deg til å tro at han har det veldig fint. Det virker nesten åpenbart at han ikke føler seg så flink og attraktiv når han må "gni det inn" på den måten. I alle fall for meg.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*
Han prøver hele tiden å gjøre meg sjalu, forteller meg hvor kjapt han kan få seg noe om han vil og hvor flink han er til alt. Legger ut om hvor drita han har vært etc.

Med det virker det som om han føler seg veldig liten og derfor prøver å skjule det, ved å prøve å få deg til å tro at han har det veldig fint. Det virker nesten åpenbart at han ikke føler seg så flink og attraktiv når han må "gni det inn" på den måten. I alle fall for meg.

 

Hva kan jeg gjøre for ham da? Sendte han en mail der jeg skrev jeg likte ham akkurat som han er. Og jeg har sagt at jeg ikke liker han forteller meg hvor mange jenter han KUNNE ha ligget med, at jeg synes han er deiligst i verden og at jeg er så stolt av ham som går for drømmene sine.

 

Jeg jobber på treningssenter og har veldig mange "hunks" som jeg må snakke med og være hyggelig mot, han har aldri sagt noe, men kanskje han er redd for at jeg skal være utro? Har aldri vært det tidligere, men gikk litt langt i en fylleflørt for et år siden, rett foran trynet på ham. Skjedde ikke noe fysisk i det hele tatt, men han ble veldig lei seg forståelig nok.

 

Han fikk gratis kondomer ved skolestart og det var han VELDIG opptatt av å fortelle meg om, og at ei i klassen hadde gitt ham noen ekstra.

 

Han virker så selvsikker og tøff hele tiden...Jeg savner ham masse, for meg er han mitt livs kjærlighet. Men det virker ikke som om han tror på det selv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Han fikk gratis kondomer ved skolestart og det var han VELDIG opptatt av å fortelle meg om, og at ei i klassen hadde gitt ham noen ekstra.

 

Han virker så selvsikker og tøff hele tiden...Jeg savner ham masse, for meg er han mitt livs kjærlighet. Men det virker ikke som om han tror på det selv...

Han skal få deg til å tro at han er veldig selvsikker osv. ja, det er nettopp derfor han er så opptatt av å gni det inn at han "får så masse kondomer" osv. Tyisk når folk er usikkre på seg selv at de på en måte må "overbevise" en om ting. En begynner å spørre seg om hvem de tror de lurer, for de lurer nok bare seg selv.

Jeg foreslår egentlig at du lar ham være i fred og ikke mater egoet hans. For han virker nesten som han skal være litt hard to get og få deg til å skryte ham opp i skyene/sette ham på en pidestall. Tror han er ganske usikker på seg selv egentlig. Kanskje han innser hva han egentlig har (for du virker ikke som du har gjort noe alvorlig galt i mine øyne) hvis du lar ham kjenne på savnet litt. Ikke nødvendigvis ignorere ham totalt, men heller ikke kysse føttene hans om han ber om det. (Det var kanskje litt på kanten, men håper du skjønner hva jeg mener)

Det er bare mitt inntrykk, er godt mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Følg med nå, jeg skal virke litt smart nå, bare følg med.

 

Verken jeg eller vi på forumet kjenner typen din noe særlig godt, eneste vi vet om han er disse faktanene du kommer med.

 

Og siden dere har vært ilag i en god stund (3 år?) så regner jeg med du kjenner typen din rimelig godt.

Altså, da mener jeg at isteden for å høre på råd fra forumet som ikke kjenner typen din må du gjøre dine valg på din egen magefølelse.

 

Bare du og typen din må fikse opp i dette.

 

--------------------------------------------

La oss ta et eksempel:

 

Jeg kjenner ikke typen din.

Og det virker ut som du vil ha han tilbake.

 

Så sier jeg, "SaitekQ Sier: Overse han, så kommer han tilbake".

 

Så følger du rådet mitt og overser han, så tror han at du ikke vil ha noe mer med han å gjøre. Så han glemmer deg.

 

 

Så sitter du igjen med ingen type fordi du baserte din handling på en persons mening som overhodet ikke kjenner typen din.

 

---------------------------------------------

 

Så dette er noe jeg syntes du burde velge selv hva du skal gjøre, fordi du, nemlig kjenner typen din bedre av oss på forumet. (Tror jeg da?)

 

Altså, greit du hører på råd og sånt, men ikke baser din handling på noe en av oss har sagt.

 

-----------------------------------------

 

Vet jeg ikke er så god å forklare men dette er hvertfall min mening om saken. ;)

 

Lykke til Trådstarter. :new_woot:

Lenke til kommentar

Snakk med han, og få de svarene du leter etter.

Livet er altfor kort til å gå rundt å lure på ting, så ta rett og slett en prat med han, og få det på det rene hva dere egentlig holder på med.

 

Lurer man på noe, må man finne ut av det. Noen ganger får man svaret på et forum, men akkurat i ditt tilfelle vil jeg si at eneste stedet du kan få et endelig svar, er av typen din.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Tro meg, jeg har prøvd å snakke med ham. Han svarer ikke på hverken mail eller sms. Ringe ham vil jeg ikke, fordi det blir for masete synes jeg.

 

Jeg vil han skal få bruke tiden han trenger, selv om jeg jo er kjempeutålmodig egentlig. Da vi skulle snakke den helga sa han "ja, det er vel egentlig ikke noe mer å si". Det var han som foreslo vi dro hjem til ham for å snakke, og da vi kom ditt var det ikke mer å snakke om?

 

Før har han alltid foreslått at vi skulle være venner, men denne gangen kom jeg ham i forkjøpet. Hans respons? "Jeg tror ikke det er så lurt for deg". Heh? Men legge meg til på facebook og msn, det ville han.

 

Going crazy!!!

Lenke til kommentar

Virker ganske barnslig av han, han oppfører seg iallefall ikke okey. Det kan være at han har litt problemer med å vise at han faktisk er glad i deg. Som du nevnte, han kysser deg i nakken og ser på bilder og slikt av dere når han tror du sover. Du kan prøve å se om det er mulighet for ham å endre seg. Hvis han fortsetter å holde på slik han holder på, så får du heller revurdere om du skal orke å bruke tid å krefter på ham.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_*

Synes også det virker barnselig av han. Kanskje det er noe som plager han, det virker slik! Føler han på en måte ikke klarer å være sammen med deg, men når han er sammen med deg blir han svak.

 

Synes du skal slutte å ha sex med han i alle fall. Du bør gi klar beskjed til han at enten så får han ta deg tilbake, eller så får det blir slutt. Du kan jo gi ham f.eks en uke hvor han kan få bestemme seg.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirra_*

Ja..har sendt et brev i dag, og sendte i tillegg en sms der jeg skrev jeg ikke orka å spille dette spillet. Det er slutt for min del. Jeg elsker ham over alt i verden,men man skal ikke måtte tvinge noen til å være glad i seg.

 

Det gjør utrolig vondt, men jeg har gjort alt jeg kan. Nå er det opp til ham, skal ikke sende noe mer, gå videre så godt det lar seg gjøre. Har allerede blitt bedt ut på date av en på jobb, men det føles så feil.

 

Jeg elsker jo ham enda :(

Lenke til kommentar
Vi er begge 23

 

hvis han er 23 år gammel, så må han være utrolig umoden for alderen. prøve å gjøre den andre sjalu, overse meldinger, for så å ha sex med deg og så ignorere deg igjen etterpå. Synes han burde ha lagt fra seg denne type oppførsel for 5-6 år siden. Hørtes utrolig slitsomt ut å være sammen med en 23 år gammel fjortis.

 

Du har sikkert hørt dette mange ganger, men da synes jeg du fortjener noe bedre.

Nå skjønner jeg at du sikkert er veldig glad i denne fyren, 3 år er jo tross alt en stund, men du bør kunne kreve at han snart vet hva han vil...

Lenke til kommentar

På meg virker det som det er 2 faktirer her som spiller inn.

 

1. Hans alter ego som bastant mener at du tok feil i den avgjørende diskusjonen der ting gikk galt.

Han har gått i en slags vranglås og er ikke ferdig med å vise deg hvor feil di tok, og så lenge du mater han vil han fortsette.

 

2. Han savner deg indelig, han fantaserer om deg og nyter hvert drag dere har sammen.

 

Problemet her er at han sitter dypt i lås her og det er en psykologisk greie.

Så lenge du lar han holde på med å fornedre deg vil han holde på ser det ut som.

 

Så løsningen her vil være å la han få en pause inntil han enten kommer tilbake eller forlater deg.

Det ser i hvertfall ikke ut som det er noe annet du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirra_*

Perpyro, jeg tror du har helt rett. Han er veldig sta av natur og er ekstremt prinsippfast.

 

Jeg overreagerte på den krangelen ja, men har sagt unnskyld og trodde absolutt ikke at jeg skulle bli dumpa. Det kom utav det blå!

Jeg hadde jobbet mye den uka, og han sendte meg masse koselige sms, la igjen beskjeder på telefonsvareren min om hvor fantastisk jeg var etc siden jeg ikke hadde mulighet til å snakke med ham før sent. Så jeg fikk totalt sjokk når en dustekrangel gjorde at jeg ble dumpa.

 

Men nå er jeg ferdig med tullet. Det er godt å skrive det ifra seg her og høre hva andre mener(selv om ingen, bortsett fra ham, vet hva som egentlig skjer).

Jeg skal IKKE ta kontakt med ham mer. Jeg skal gå videre så godt jeg kan og heller bli positivt overraska om han kommer tilbake.

 

Jeg tror han er så trygg ang meg, han vet at jeg tar ham tilbake så han kan dra ut dette så lenge han ønsker. Regner med at jeg får en sms om en ukes tid ang praktiske ting (a la "jeg kommer innom for å hente t-skjorta mi"). Den taktikken har han brukt før.

 

Nei, jeg melder meg ut. Han kan ikke spille om jeg ikke spiller med. Tusen takk for alle råd og meninger, kom gjerne med flere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...