:Francis: Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Bruker: :Francis: Brennvidde: 50mm Deltakernivå: Pingle Utstyr: Nikon F5, AF Nikkor 50mm f/1.8D, Nikkor 50mm f/1.2 AI-s, Pentax ME Super, Pentax-A 50mm f/1.7 og en Nikon Coolscan V LS-50 Tror ikke jeg klarer mer enn pingle akkurat nå. Begynner i ny jobb på mandag og har mye å sette meg inn i. Hadde mest lyst å melde meg på med 105mm, men siden jeg ikke har et mindre hus enn F5, så falt valget på 50mm siden jeg kan bruke ME Super når jeg må reise lett. Det blir kun analoge bilder fra min side, og mest sannsynlig kun B/W. Det vil drøye noen dager (opp til en uke) mellom opplastingene siden jeg vanligvis ikke skyter en hel film om gangen. Francis Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg gleder meg til å se bildene. Man kan gjøre mye analogt og ikke minst svart/hvitt. Får en egen sjel da syns jeg. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Helt klart en følgemedpåtråd. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg har tatt en del bilder, men ikke fremkalt dem enda. Skal prøve å få gjort det i begynnelsen av uka når jeg er hjemme igjen og har tilgang til mørkerom (bad) og skanneren min. Francis Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Helt klart en følgemedpåtråd. +1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Her kommer første bidrag. Har vært utrolig mye å gjøre i det siste, så har ikke fått fremkalt før nå. Det kommer mer utover helgen . Pentax ME Super + Pentax-A 50mm f/1.7 + Fomapan 200 @ 200 i Fomadon Excel 1+1 (XTOL) Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Stilig vinkel på den der. Har du vært i Nydalen? Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Takk Nydalen er korrekt! Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Takk Nydalen er korrekt! Synes det så kjent ut - Jeg jobber i den andre enden av det bygget Tom Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg bestemte meg for å gå fra Nydalen til Oslo s etter å ha vært der på jobb, jeg tenkte at det kunne da ikke være så langt å gå. Det var det, og jeg gjør det aldri frivillig igjen i dressko! Kom over disse glade sjelene på veien: Pentax ME Super + Pentax-A 50mm f/1.7 + Fomapan 200 @ 200 i Fomadon Excel 1+1 (XTOL) Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Filmen løsnet i kameraet en dag, og det tok et par frames før jeg merket hva som var galt. Uhellet resulterte i en heller interessant multieksponering : Pentax ME Super + Pentax-A 50mm f/1.7 + Fomapan 200 @ 200 i Fomadon Excel 1+1 (XTOL) Francis Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Så er du endelig i gang med å legge inn bilder du også. Det første med utstuderte diagonaler som avsluttes presis i hjørnet. Ekte filmkorn gjør seg på mange motiver, men her ble det kanskje litt mye akkurat på himmelen. Det siste ble muligens litt overdynget, men ikke uinteressant. Man kan se lenge på det og fremdeles oppdage nye detaljer. Nå venter vi bare i spenning på fortsettelsen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Det ble da en heller interessant eksponering! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Takk for alle kommentarer . Her kommer ett til av en gatemusikant jeg stod og hørte lenge på. IMO hadde han ingenting på gata å gjøre, han burde spilt for forsamlinger på en scene og vist frem talentet sitt, for det hadde han i massevis av. Nikon F5 + AF Nikkor 50mm f/1.8D + Ilford FP4+ i Fomadon Excel 1+1 (XTOL) Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 The reader: Nikon F5 + AF Nikkor 50mm f/1.8D + Ilford FP4+ i Fomadon Excel 1+1 (XTOL) Francis Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det er eksempler på at gatemusikanter faktisk er profesjonelle musikere. Det kan jo ha vært en slik en. Forøvrig eksemplarisk komponert. Det er også neste bilde av avisleseren. Her gjør filmkornene seg også veldig bra. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Med ansiktsuttrykket og tittelen i avisa ble det jo glimrende! Fiolinisten ser også litt flinkere ut enn de gjennomsnittlige trekkspill-døllingene det finnes for mange av på stasjoner heromkring.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 F5 + 50/1.8 + T-Max p3200 @ 1000 i HC-110. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 F5 + 50/1.8 + T-Max p3200 @ 1000 i HC-110. Francis Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Sprek "lysstripe", hvor du får utnyttet diagonalen bra. Det neste bildet hadde kanskje vært enda bedre om det faktisk var tatt i en kløvereng...? Jeg regner med at du har fler på lager også, kanskje du kunne informere om fra hvilken dato bildene er tatt. Da blir det lettere å holde de fra hverandre ved kommentering. Subsidiært kan du gi de en tittel (av samme grunn). Venter på fortsettelsen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå