Christian83 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Hei! Kan noen hjelpe meg med følgende; Lurer på hvilket av disse to skjermkortene er best og hvorfor: -PointOfView GeForce GTX 260 EXO 896mb Multicom sin nettside -PowerColor Radeon HD 4870 1GB Komplett sin hjemmeside Kortet skal brukes til spilling av alle slag, både "action" og strategi. Eventuelt om noen har noen andre forslag for under 1500,- Takk for hjelpen! Endret 1. oktober 2009 av Christian83 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 de stiller ganske likt... men hadde sett på HD4890 Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 de stiller ganske likt... men hadde sett på HD4890 Takk for svar! Men, funker de 2 jeg satt opp bra til spilling? Eller blir de litt i svakeste laget? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 begge funker bra til spilling... men har du sjekket at du har PSU som passer? Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 begge funker bra til spilling... men har du sjekket at du har PSU som passer? Tja, hvordan vet jeg det? Jeg har tenkt til å kjøpe dette kabinettet med strømforsyning 500w: Kabinett Og tenkte AMD PHENOM II X3 720 2.8GH som prosessor og gå muligens for ASUS Radeon HD som skjermkort... Noe mer info som trengs? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 kabinettet i seg selv er bra men PSUen som følger med har bare 1 kontakt til skjermkort... det er litt for lite... alle mid og high end skjermkort i dag trenger 2 kontakter... og 4870, 4890 og GTX260 krever 2 kontakter... men skal du bygge hele maskinen selv? og hvor stort budsjett har du? så kan jeg kanskje lage en handleliste til deg Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kan bare kjøre litt macgyver triks, så lage en liten omformer fra PSUen til skjermkortet. Gjorde det når jeg fikk mitt HD 4870 PowerColor. Anbefaler det kortet. Fungerer utrolig bra. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kan bare kjøre litt macgyver triks, så lage en liten omformer fra PSUen til skjermkortet.Gjorde det når jeg fikk mitt HD 4870 PowerColor. Anbefaler det kortet. Fungerer utrolig bra. ja det funker jo.. men ikke anbefalt.. Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) 500w holder da i massevis til å til å kjøre et ATi HD 4890, bare sleng med en 2 x 4pin Molex til 1 x PCI-E så er det bare plug and play, uten noe miksing og triksing. Denne oversetteren følger også med en del skjermkort, så skjekk en test av det skjermkorte, de aller fleste tester har en oversikt over tilbehør som følger med kortet, ofte er adapteren oppen for med. Som Sapphire Radeon HD 4890 her får du med to adaptere i følge denne testen av det. PS. ser det har kommet en ny versjon av Sapphire's 4890 kort med bedre kjøler, finner ikke noe test av dette kortet, men regner med at adapteren følger med, Sapphire er sjelden gjerrige med tilbehør. Endret 2. oktober 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Ok, da løste eventuelt strømproblemet seg Fint at det holder med 500w, for likte kabinettet i og med at det er støyisolert. Er ingen støyfreak, men noe demping må det være Jeg har tenkt å bygge en helt ny pc ja, så helt glimrende hvis jeg kan få litt hjelp til det også Det eneste jeg ikke skal bytte trur jeg er dvd brennern Jeg har funnet ut av det jeg har tenkt å bestille at det lønner seg å bestille noe fra multicom og noe fra komplett. Men kanskje det blir endringer på det nå... Her er min foreløpige liste: Diverse: Akasa 2 x 4pin Molex til 1 x PCI-E (lagt til nå :!: ) Arctic Alumina Termisk Pasta 1.7 Gram Gram Kabinett Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort Komplett Skjermkort ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 Komplett Egentlig hadde jeg ikke tenkt et så dyrt kort, men kanskje like greit å fleske på litt! Hardisk Western Digital Caviar GreenPower 500GB, Sata 3 Gb/s, 32MB Cache Komplett Jeg er ikke avhengig av så mye lagringsplass, så dette holder i massevis! Skjerm BENQ G2220HD 22" Multicom Minne OCZ Gold DDR3 1600MHz 3GB KIT Komplett Passer dette minnet til hovedkortet? Hovedkort Asrock Mainboard AM3 AMD 785G + SB710 multicom Hovedkort er absolutt min svake side, jeg har lite peiling på hovedkort, men dette burde vel holde? Prosessor AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ multicom Her er min foreløpige liste. Jeg hadde egentlig tenkt meg et budsjett på under 7000, men det ser ut som det vil overstige litt pga dyrere skjermkort blant annet. Jeg bygger helt ny pc i og med at min gamle spillepc rett og slett begynner å bli gammel, det gjelder alle deler bortsett fra DVD En ting til, hvordan windows skal jeg kjøpe? Jeg gidder ikke i cracke en windows, vil ha det mest mulig stabilt Uten windows ligger pakka an til 6670,- så langt, så kommer windows i tillegg, så kan si et budsjett på rundt 7 lapper... Endret 2. oktober 2009 av Christian83 Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Ok, da løste eventuelt strømproblemet seg Fint at det holder med 500w, for likte kabinettet i og med at det er støyisolert. Er ingen støyfreak, men noe demping må det være Jeg har tenkt å bygge en helt ny pc ja, så helt glimrende hvis jeg kan få litt hjelp til det også Det eneste jeg ikke skal bytte trur jeg er dvd brennern Jeg har funnet ut av det jeg har tenkt å bestille at det lønner seg å bestille noe fra multicom og noe fra komplett. Men kanskje det blir endringer på det nå... Her er min foreløpige liste: Diverse: Akasa 2 x 4pin Molex til 1 x PCI-E (lagt til nå :!: ) Arctic Alumina Termisk Pasta 1.7 Gram Gram Kabinett Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort Komplett Skjermkort ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 Komplett Egentlig hadde jeg ikke tenkt et så dyrt kort, men kanskje like greit å fleske på litt! Hardisk Western Digital Caviar GreenPower 500GB, Sata 3 Gb/s, 32MB Cache Komplett Jeg er ikke avhengig av så mye lagringsplass, så dette holder i massevis! Skjerm BENQ G2220HD 22" Multicom Minne OCZ Gold DDR3 1600MHz 3GB KIT Komplett Passer dette minnet til hovedkortet? Hovedkort Asrock Mainboard AM3 AMD 785G + SB710 multicom Hovedkort er absolutt min svake side, jeg har lite peiling på hovedkort, men dette burde vel holde? Prosessor AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ multicom Her er min foreløpige liste. Jeg hadde egentlig tenkt meg et budsjett på under 7000, men det ser ut som det vil overstige litt pga dyrere skjermkort blant annet. Jeg bygger helt ny pc i og med at min gamle spillepc rett og slett begynner å bli gammel, det gjelder alle deler bortsett fra DVD En ting til, hvordan windows skal jeg kjøpe? Jeg gidder ikke i cracke en windows, vil ha det mest mulig stabilt Uten windows ligger pakka an til 6670,- så langt, så kommer windows i tillegg, så kan si et budsjett på rundt 7 lapper... Hovedkorte du har valgt er helt greit med et godt Chipset, dog det er litt lite i størrelse, men om du bare skal ha en enkel gamer så burde ikke det være noe problem. Kan jo kanskje anbefale et hovedkort med 790gx - fx Chipset som gir deg dragon støtte, som vil få Phenom Cpuen din, 790gx-fx Chipsett og HD 4890 kortet ditt til å jobbe bedre sammen og gi en liten ytelset økning i spill, men disse hovdkortene koster litt mer, så opp til deg om du er villig til invistere i det. På Os siden ville jeg ha anbefalt Windows 7, bare synd dette ikke har blitt lanset ennå, bruker RC selv, som jeg er sykt fornøyd med, men vil uansett anbefale deg å kjøpe et 64bit os kopartibliteten er blitt veldig bra + 64bit er veldig mye kappere til alt mulig en gammle x86. Endret 2. oktober 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Du bør se etter et HK som gir deg muligheten til å låse opp siste kjernen i CPU (slik at du får X4). Aner ikke om akkurat HK du har valgt nå kan det, men det kan du sjekke på overclock.com eller noe (google unlock cores X2 X3 eller noe). Tommelfingerregel er SB 710 og 750, ikke Asus Maximus Formula. Bygget selv en billigere sak med DDR2 og X2 i forgårs/går, hvor opplåsing av siste 2 kjerner er like lett som å slå på PCen... Det finnes ingen garanti for at CPU faktisk lar seg låse opp, og det kan være lurt å velge X3 om man ikke vil risikere å bli sittende med bare to kjerner. Det som skjer om du ikke får låst opp siste 2 kjerner, er at PC nekter å slå seg på og du må ta ut batteri på HK / resette bios. Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Ok, da løste eventuelt strømproblemet seg Fint at det holder med 500w, for likte kabinettet i og med at det er støyisolert. Er ingen støyfreak, men noe demping må det være Jeg har tenkt å bygge en helt ny pc ja, så helt glimrende hvis jeg kan få litt hjelp til det også Det eneste jeg ikke skal bytte trur jeg er dvd brennern Jeg har funnet ut av det jeg har tenkt å bestille at det lønner seg å bestille noe fra multicom og noe fra komplett. Men kanskje det blir endringer på det nå... Her er min foreløpige liste: Diverse: Akasa 2 x 4pin Molex til 1 x PCI-E (lagt til nå :!: ) Arctic Alumina Termisk Pasta 1.7 Gram Gram Kabinett Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort Komplett Skjermkort ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5 Komplett Egentlig hadde jeg ikke tenkt et så dyrt kort, men kanskje like greit å fleske på litt! Hardisk Western Digital Caviar GreenPower 500GB, Sata 3 Gb/s, 32MB Cache Komplett Jeg er ikke avhengig av så mye lagringsplass, så dette holder i massevis! Skjerm BENQ G2220HD 22" Multicom Minne OCZ Gold DDR3 1600MHz 3GB KIT Komplett Passer dette minnet til hovedkortet? Hovedkort Asrock Mainboard AM3 AMD 785G + SB710 multicom Hovedkort er absolutt min svake side, jeg har lite peiling på hovedkort, men dette burde vel holde? Prosessor AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ multicom Her er min foreløpige liste. Jeg hadde egentlig tenkt meg et budsjett på under 7000, men det ser ut som det vil overstige litt pga dyrere skjermkort blant annet. Jeg bygger helt ny pc i og med at min gamle spillepc rett og slett begynner å bli gammel, det gjelder alle deler bortsett fra DVD En ting til, hvordan windows skal jeg kjøpe? Jeg gidder ikke i cracke en windows, vil ha det mest mulig stabilt Uten windows ligger pakka an til 6670,- så langt, så kommer windows i tillegg, så kan si et budsjett på rundt 7 lapper... Hovedkorte du har valgt er helt greit med et godt Chipset, dog det er litt lite i størrelse, men om du bare skal ha en enkel gamer så burde ikke det være noe problem. Kan jo kanskje anbefale et hovedkort med 790gx - fx Chipset som gir deg dragon støtte, som vil få Phenom Cpuen din, 790gx-fx Chipsett og HD 4890 kortet ditt til å jobbe bedre sammen og gi en liten ytelset økning i spill, men disse hovdkortene koster litt mer, så opp til deg om du er villig til invistere i det. På Os siden ville jeg ha anbefalt Windows 7, bare synd dette ikke har blitt lanset ennå, bruker RC selv, som jeg er sykt fornøyd med, men vil uansett anbefale deg å kjøpe et 64bit os kopartibliteten er blitt veldig bra + 64bit er veldig mye kappere til alt mulig en gammle x86. Er det denne vista versjonen jeg skal gå for på 64bit ? Multicom Har du noen forslag til den type hovedkort du nevner? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 790FX kort. Du venter på Win 7 (eventuelt laster ned Win 7 OEM bruker det i <30 dager før du får tak i en Key fra OEM-versjonen du kjøper ved release.) før du kjøper Vista. Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) ASUS M4A78T-E burde være et greit kort, Eneste forskjellen mellom GX og FX er at FX har full 16x Crossfire støtte, mens Gx har bare 8x crossfire støtte. Men uansett så blir crossfire uaktuellt på 500w psu, så vil tro at GX kortet holder i masse hvis, men så det er sagt 785G kortet holder også i massevis. Ville også ha gjort som Sovehest sier når det kommer til Os valg, å laste ned en OEM av Win7 og aktivere den med cd-keyen du kjøper seinere. Windows vista basic som du har valgt der er jo helt grei til spilling, men vista, har et mye større ressurs krav en windows 7 Endret 2. oktober 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) 790FX kort. Du venter på Win 7 (eventuelt laster ned Win 7 OEM bruker det i <30 dager før du får tak i en Key fra OEM-versjonen du kjøper ved release.) før du kjøper Vista. Vil det si at jeg da laster ned en "test" versjon av windows 7, kjøper det når det kommer i butikken for å få en ny key? Ser at det er slutt på å laste ned windows 7 fra microsoft...? ASUS M4A78T-E burde være et greit kort, Eneste forskjellen mellom GX og FX er at FX har full 16x Crossfire støtte, mens Gx har bare 8x crossfire støtte.Men uansett så blir crossfire uaktuellt på 500w psu, så vil tro at GX kortet holder i masse hvis, men så det er sagt 785G kortet holder også i massevis. Ville også ha gjort som Sovehest sier når det kommer til Os valg, å laste ned en OEM av Win7 og aktivere den med cd-keyen du kjøper seinere. Windows vista basic som du har valgt der er jo helt grei til spilling, men vista, har et mye større ressurs krav en windows 7 Da trur jeg at jeg går for det hovedkortet jeg har valgt ut, i og med at det er en fin pris.. Stemmer det at det har to pci express 2.0 sånn at jeg senere eventuelt kan kjøpe et likt skjermkort og kjøre begge sammen? Det holder med 500w i strømforsyning også? Hvis ikke er det en HER med 550w Endret 2. oktober 2009 av Christian83 Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Fant et skjermkort til her for kun noen få kroner mer, det så litt bedre ut i forhold til hastighet og sånt: Komplett Er det litt bedre en det jeg har satt opp fra før av? Og funker det også med 500w strøm her og? Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Fant et skjermkort til her for kun noen få kroner mer, det så litt bedre ut i forhold til hastighet og sånt:Komplett Er det litt bedre en det jeg har satt opp fra før av? Og funker det også med 500w strøm her og? Power Color kortet har lik ytelse som Asus kortet, eneste er vel at det battle forge følger med og at korte har en annen kjøle løsning, ville heller ha anbefalt deg å gå for asus kortet, siden det har en så god kjøleløsning og er på lager. Endret 2. oktober 2009 av super_1990 Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Ok, da ligger det an så her: Handleliste hos Komplett Multicom har ikke samme funksjon som komplett, men dette er de tre varene jeg har tenkt å kjøpe derifra: AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ BLAC Asrock Mainboard AM3 AMD 785G + SB71 BENQ G2220HD 22" LCD Full HD Mye av det samme som sist, men da er alt oppdatert.. Venter med å bestille til i morgen regner jeg med, i tilfelle det er noen som har noen flere lure kommentarer Oi, kom på en ting til, passer rammen med hovekortet? For meg ser det ut som den gjør det... Endret 2. oktober 2009 av Christian83 Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Ok, da ligger det an så her:Handleliste hos Komplett Multicom har ikke samme funksjon som komplett, men dette er de tre varene jeg har tenkt å kjøpe derifra: AMD PHENOM II X3 720 2.8GHZ BLAC Asrock Mainboard AM3 AMD 785G + SB71 BENQ G2220HD 22" LCD Full HD Mye av det samme som sist, men da er alt oppdatert.. Venter med å bestille til i morgen regner jeg med, i tilfelle det er noen som har noen flere lure kommentarer Oi, kom på en ting til, passer rammen med hovekortet? For meg ser det ut som den gjør det... tror det er noe galt med komplett handlelisten din funker ikke hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå