Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18 åring og 14 åring?


Gjest Guest_guest_*

Anbefalte innlegg

loooads of crap...

 

Håper du ikke mener det du sier! Alder er ikke bare et tall, for en tiåring kan umulig være like utviklet som noen som er langt eldre. En tiåring har ikke de samme erfaringene, og har ikke gjennomgått tilsvarende modning av hjernen som en som er eldre. Det er ikke uten grunn at ting som alkohol og bilkjøring har en aldersgrense på 18 år. Før den tid har man ikke utviklet seg fysisk fullt ut, og man er fortsatt et barn.

 

Hvis du fint kan kan bli sammen med en tiåring er det noe alvor alvorlig galt med deg! Da håper jeg du sperres inne et eller annet sted eller får en skyskraper i hodet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden burde kanskje bli flyttet til juss forumet?

 

Kunne her vært spennende å sjå på kva som er den vanlige juridiske oppfattninga av kor stor aldersforskjell man kan ha før det blir ulovleg. Men om du er ein moden fjortenåring å han ein umoden 18 åring så er det ikkje urimelig å kunne regne dere som omtrent like kroppslig og mentalt sett. I tillegg så må nokon anmelde før det eventuellt kan bli snakk om straff for utuktig omgang med mindreårige.

 

Når det gjeld den moralske sida så er det ein litt anna ting og er då avhengig av ein del faktorar i tillegg. Men i utganspunktet så må du rekne med at det kan bli noken rare blikk og kommentarar fra folk i din omgangskrets.

Lenke til kommentar
Jenter er rare. Ingen jenter vet hvordan gutter tenker, men alle tror de vet det. Ingen gutter vil si hvordan alle gutter tenker, for da blir den ene gutten som snakker ut, kalt for gris. Derfor nytter det ikke å forklare til ei 14 år gammel jente at; NEI, det er ikke bra å bli sammen med en sokk på 18. Driter i å umoden han er, hvis han er søppelhaue nok til å bli sammen med ei som er fire år yngre, er han ikke noe å være sammen med uansett.

 

Lykke til :thumbs:

 

Uhm okay. Hvis han ikke vil være sammen med henne fordi hun er 4 år yngre, da er han noe å være sammen med?

Men oi, han kan jo ikke bli sammen med henne for da er han ikke noe å samle på.

 

Logisk. :p

 

Men uansett, dette kommer ikke å funke. Det kommer til å bli slitsomt for begge parter.

Han på 18 skal vel studere og sånt snart.

Så må han se dama si gå gjennom videregående og alt.

Så skal hun studere, og da er han i jobb for lengst.

 

Det er mulig at han får problemer i livet som hun ikke fatter omfanget av, og hun får problemer som han bare synes er barnslig, for han har gått gjennom de samme problemene før.

Det er lite hjelp å hente fra hverandre.

 

Og hva gjør det med hans sosialliv?

 

Nei, tror dette vil funke heller dårlig, og hva vil foreldrene hennes si?

Det er nok best om ei jente på 14 år modnes med noen på hennes egen alder.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Kan si det så enkelt som at hvis du hadde vært dattera mi, og jeg fant ut at du drev på med en 18 åring, så hadde den stakkars 18 åringen gått en kjip fremtid i møte...

Jeg har selv ei datter på 3 år og jeg VET at jeg sikkert kommer til å være altfor streng når ho blir tenåring. Men 14 og 18 er i mine øyne uakseptabelt. Egentlig syntes jeg man strekker grensene ved 14 vs 16 :p

 

Husker i hvertfall når jeg gikk på ungd. skolen i 10. klasse så var det helt utenkelig for meg å rote meg borti noen av jentene i 8. klasse... Smårips jo ;)

 

smårips er rips det også :thumbup:

Har en bror som ble sammen med ei på 15 da han var 21, di er fortsatt sammen enda nå et par år senere

Lenke til kommentar
Kan si det så enkelt som at hvis du hadde vært dattera mi, og jeg fant ut at du drev på med en 18 åring, så hadde den stakkars 18 åringen gått en kjip fremtid i møte...

Jeg har selv ei datter på 3 år og jeg VET at jeg sikkert kommer til å være altfor streng når ho blir tenåring. Men 14 og 18 er i mine øyne uakseptabelt. Egentlig syntes jeg man strekker grensene ved 14 vs 16 :p

 

Husker i hvertfall når jeg gikk på ungd. skolen i 10. klasse så var det helt utenkelig for meg å rote meg borti noen av jentene i 8. klasse... Smårips jo ;)

 

smårips er rips det også :thumbup:

Har en bror som ble sammen med ei på 15 da han var 21, di er fortsatt sammen enda nå et par år senere

Men ingen plukker umodne rips. Og dersom noen gjør det så smaker de bare på dem og spytter dem fort ut igjen.

Lenke til kommentar
Håper du ikke mener det du sier! Alder er ikke bare et tall, for en tiåring kan umulig være like utviklet som noen som er langt eldre.
Jeg tror det kan være fullt mulig. Jeg har full tro på at en usedvanlig tidlig utviklet tiåring kan være på både samme tankemessig og kroppslige stadie som en usedvanlig seint utviklet nittenåring. Uansett er det irrelevant om det er faktisk er mulig eller ikke når jeg sier:
Jeg hadde uten vanskligheter vært sammen med en tiåring om hu viste seg å både være i samme kroppslig stadie og tankemessige tilstand som meg selv.

 

En tiåring har ikke de samme erfaringene, og har ikke gjennomgått tilsvarende modning av hjernen som en som er eldre. Det er ikke uten grunn at ting som alkohol og bilkjøring har en aldersgrense på 18 år. Før den tid har man ikke utviklet seg fysisk fullt ut, og man er fortsatt et barn.
Dette er kun generalisering, og selv om det mest sannsynelig vil være sant i 99% av tilfellene, gjelder ikke dette for absolutt alle. Mitt første innlegg var ment som en hypotese.

 

Hvis du fint kan kan bli sammen med en tiåring er det noe alvor alvorlig galt med deg!
Ingenting er galt og ingenting er feil. Det er kun personlige foretrekkninger.

 

Om en ti år gammel jente hadde både tenkt, sett ut og oppført seg som en jente på nitten år, ser jeg virkelig ingenting betenkelig med å behandle henne slik jeg behandler nitten år gamle jenter.

Endret av 793
Lenke til kommentar
Kan si det så enkelt som at hvis du hadde vært dattera mi, og jeg fant ut at du drev på med en 18 åring, så hadde den stakkars 18 åringen gått en kjip fremtid i møte...

Jeg har selv ei datter på 3 år og jeg VET at jeg sikkert kommer til å være altfor streng når ho blir tenåring. Men 14 og 18 er i mine øyne uakseptabelt. Egentlig syntes jeg man strekker grensene ved 14 vs 16 :p

 

Husker i hvertfall når jeg gikk på ungd. skolen i 10. klasse så var det helt utenkelig for meg å rote meg borti noen av jentene i 8. klasse... Smårips jo ;)

 

smårips er rips det også :thumbup:

Har en bror som ble sammen med ei på 15 da han var 21, di er fortsatt sammen enda nå et par år senere

 

Det er ikke umulig at to mennesker blir sammen i på den alderen med den aldersforskjellen og være kjærester senere. Men at to kjærester har den aldersforskjellen i den alderen her - så vil det nok være mindre akseptabelt i en del sine øyne enn om de hadde blitt kjærester med samme aldersforskjell om de var et par år eldre begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...