Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18 åring og 14 åring?


Gjest Guest_guest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_guest_*

Har møtt en utrolig gutt, han er sønnen til noen venner av mine foreldre, han blir 18 nå snart og jeg er 14, hva mener dere som er rundt den alderen om å være sammen med en som er 14? Jeg har hørt folk si at jeg ser ut som en 16 åring, og har måtte vise legimitasjon på bussen fordi buss sjåføren trodde på meg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan si det så enkelt som at hvis du hadde vært dattera mi, og jeg fant ut at du drev på med en 18 åring, så hadde den stakkars 18 åringen gått en kjip fremtid i møte...

Jeg har selv ei datter på 3 år og jeg VET at jeg sikkert kommer til å være altfor streng når ho blir tenåring. Men 14 og 18 er i mine øyne uakseptabelt. Egentlig syntes jeg man strekker grensene ved 14 vs 16 :p

 

Husker i hvertfall når jeg gikk på ungd. skolen i 10. klasse så var det helt utenkelig for meg å rote meg borti noen av jentene i 8. klasse... Smårips jo ;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder sex så er det ikke riktig å si at en 14 og en 17- eller 18-åring automatisk ikke har lov til å ha sex. Lovverket sier at man skal være "omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling".

 

Det betyr at dersom man er relativt like fysisk og mentalt sett, er det ingenting i veien for å utforske hverandre selv om den ene parten er under 16 år. 16-års-grensa er ingen absolutt grense. Det er viktig å merke seg, selv om man er i grenseland her.

 

Folk er veldig forskjellige i denne alderen. Det finnes 14-åringer som ser ut som 17-åringer, og det finnes 17-åringer som ser ut som 14-åringer. Å komme med påstander som at dette er sykt uten å ha noen kjennskap til de det gjelder er, for å si det forsiktig, ganske fordomsfullt.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Når det gjelder sex så er det ikke riktig å si at en 14 og en 17- eller 18-åring automatisk ikke har lov til å ha sex. Lovverket sier at man skal være "omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling".

 

Det betyr at dersom man er relativt like fysisk og mentalt sett, er det ingenting i veien for å utforske hverandre selv om den ene parten er under 16 år. 16-års-grensa er ingen absolutt grense. Det er viktig å merke seg, selv om man er i grenseland her.

 

Folk er veldig forskjellige i denne alderen. Det finnes 14-åringer som ser ut som 17-åringer, og det finnes 17-åringer som ser ut som 14-åringer. Å komme med påstander som at dette er sykt uten å ha noen kjennskap til de det gjelder er, for å si det forsiktig, ganske fordomsfullt.

hjelper overhode ikke å se ut som om du er 16 når man er 14 uansett hva man sier. Selv om man ser ut som om man er 16 kan man ha en modenhet som en 10åring. er vel ikke fordomsfult å syntes at en som nesten er mydig skal holde på med ei som ikke er 16 en gang er litt ekkelt.har mna sex så risikerer man også å kunne bli gravid og det bør virkelig ikke ei på 14 bli

 

"omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling": kan sikkert falle under vis en 15 og 16 åring har sex. men når det er 4 års forskjell vil jeg tro ikke dette gjelder.

Endret av Estella!
Lenke til kommentar
Ett ord: sykt.

 

det der er bare teit. seksuell lavalder er bare satt for å forhindre overgrep. Naturlig er jenta på 14 mer enn moden nok (kropslig.) og ideen om at 18 og 14 er feil er bare plantet i hodet ditt gjennom samfunnets normer. Kvinner er mest motaglige for barn i en alder mellom 15 og 25. så nei det er ikke sykt over hodet, men mange mener det er feil.

 

Jeg mener det er feil, men det er ikke sykt. og til trådstarter så er det ulovlig så det er jo noe du må ta i betraktning. også er det selvfølgelig familie som må godta det, noe jeg tror de ferreste foreldre vil gjøre.

Lenke til kommentar

Jenter er rare. Ingen jenter vet hvordan gutter tenker, men alle tror de vet det. Ingen gutter vil si hvordan alle gutter tenker, for da blir den ene gutten som snakker ut, kalt for gris. Derfor nytter det ikke å forklare til ei 14 år gammel jente at; NEI, det er ikke bra å bli sammen med en sokk på 18. Driter i å umoden han er, hvis han er søppelhaue nok til å bli sammen med ei som er fire år yngre, er han ikke noe å være sammen med uansett.

 

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg hadde uten vanskligheter vært sammen med en tiåring om hu viste seg å både være i samme kroppslig stadie og tankemessige tilstand som meg selv.

 

Alder er bare et tall, dog samhører dette tallet ofte med aldersnittet for kroppslig og tankemessig utvikling. Derfor er det forståelig at dere vil bli møtt med skepsis av folk som kun veit om aldersforskjellen mellom dere to. Likevel burde du ikke la dette styre valget ditt om du mener vedkommende er bra for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...