DJ-Stigma Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Hei. Jeg kom ikke på IKT servicefag på 2.året, men går heller på medier og kommunikasjon. Jeg lurer på da er det mulig bli IKT-lærling uten å ha gått IKT-servicefag på VG2, og melde seg opp som privatist og ta privatisteksamen i IKT-servicefag? Mvh Stig Endret 1. oktober 2009 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Tror jeg skal bumpe denne tråden jeg noen som vet at man kan ta IKT-service fag som privatist, og ta privatisteksamen selvom man ikke har gått på ikt servicefag 2.året? og gå rett i læra etter bestått eksamen? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ja, det er mulig. Tar du eksamen(e) så har du i prinsippet bestått et skoleår, selv om du ikke gikk der. Men hvorvidt noen vil ansette deg er ikke godt å si. Det er opp til evt. arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Så lenge du har fagbrevet etter endt lærlingtid tror jeg ingen arbeidsgivere bryr seg om du gikk 2. året medier og kommunikasjon eller IKT. Det er fagbrevet som teller for dem. Tror nok du kan gå ut i lære i IKT som privatist, men vet ikke helt hvordan regelverket for lønninger osv. er da. Staten (eller fylket eller no) betaler noen % av din lønn til bedriften du er lærling i, men om du mister denne støtten hvis du går som privatist, er det kanskje ikke like enkelt å få lærlingplass. Jeg er IKT-lærling i år, og ser at arbeidsplassen min først og fremst leter etter nye lærlinger for neste år blant IKT-elevene på lokale videregående skoler allerede nå. For å ha dem på utplassering osv. før de evt. ansettes. Men det er mange bedrifter der ute, og sikkert noen ting jeg ikke vet noe om, så jeg ønsker deg lykke til! =) Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Les denne du : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1152388 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå