FreeBSD Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Kunne ikke vente lenger og lastet i dag ned siste versjon av FreeBSD - 5.1 i "Beta"-versjon. Det første som slår en er at den har en langt bredere hardware-støtte enn versjon 5, noe som kom godt med på min noe "eksotiske" maskin. Systemet er "plukket fra hverandre" og testet grundig i noen timer nå, og til betaversjon og være virker det hele meget bra - jeg gleder meg til STABLE-versjonen av disse kommer i september. Den hadde litt problemer med å få satt opp X-serveren, noe som skyldtes en aldri så liten Bug i siste versjon av Sysinstall - men dette var enkelt å fikse. På software-fronten følger en masse nytt fra CURRENT-packages - og jeg prøvde for første gang det nye UFS2-filsystemet i denne versjonen. Helt genialt. Så til dere som ikke kan vente til 2. juni, kan laste ned RC1 som ankom i dag - jeg tror serverene oppdateres nå. Stå på FreeBSD-team! Lenke til kommentar
synfault Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Her lever man på kanten ser jeg... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 kjekt vet du om støtte for promise fasttrak 376 i den? (har ikke prøvd så veldig på 4.8 som jeg bruker primert nå, men har ikke fått det til med den versonen vertfall) Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Det kan jeg ikke si med sikkerhet, jeg bruker ikke denne Disk-Controlleren selv. Siste offisielle versjon av FreeBSD (5.0) hadde ikke denne listet opp, og disse listene befinner seg på www.freebsd.org Tredjepartsdrivere florerer i dette miljøet - prøv gjerne Google Groups. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Det kan jeg ikke si med sikkerhet, jeg bruker ikke denne Disk-Controlleren selv. Siste offisielle versjon av FreeBSD (5.0) hadde ikke denne listet opp, og disse listene befinner seg på www.freebsd.org Tredjepartsdrivere florerer i dette miljøet - prøv gjerne Google Groups. vet at den ikke er lista opp som kompitabel i 5.0, håpa kansje at den var lagt til i 5.1 Når det gjelder tredjepartsdrivere føler jeg meg ikke konfortabel nok til å prøve meg på det, eneste drivere som jeg har installert som ikke har følgt med på cd'n er nvidia driverene :oops: Nei blir vel til at jeg legger den inn på en av de gamle maskinene når den kommer stable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå