zeratul Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Har nylig bestilt en del pckomponenter: Intel i7 920 Rampage ll Gene- hovedkort 12gb 2000mhz OCZ platinum-ram Antec 300-kabinett Chill inovation psu 700 watt Radeon 4550 samsung spinpoin 1TB Vista 64bit Er mange år siden jeg var pcgeek nå, så har blitt litt fersk igjen kan man si. Gått rimelig grundig gjennom tester av diverse før jeg gikk til innkjøp. Bakgrunnen for rammen er for fremtidige oppgraderinger ved støtte av denne ramhastigheten. Grafikkortet er ikke noe å skryte av, men er litt usikker om dagen hva jeg burde gå for, så det er snakk om et midlertidig kort jeg bestilte nå. GTX 295, ATI 5870?`Eller vente litt på nye kort fra ati og nvidia? Føler grafikkortene nå ligger litt i overganssonen med tanke på dx11, og da frister det ikke helt å kjøpe et dx10-kort eller det første dx11-kortet. Jeg er har planer om litt overklokking, så i den forbindelse har jeg leitet litt etter kjøleløsninger for oppsettet mitt. Tenker da hovedsaklig for i7-plattformen til intel. Tenkte litt på vannkjøling eventuelt fasekjøler om det fortsatt er å oppdrive i norge. Veit at 3dfxcool hadde,men de gikk vel dunken. Om noen har tips for hvordan jeg bør gå videre setter jeg stor pris på det, om noen har noe kritikk mot det nybestilte oppsettet så tar jeg gjerne i mot det også. Jeg har penger nok til dyrere oppsett, men setter pris på kommentarer fra folk som ikke kaster penger ut av vinduet av den grunn. Kunne tenkt meg gode komponenter med ålreit ytelse i forhold til hvor mange kroner som må ut av vinduet. Lenke til kommentar
lordwolf89 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Har nylig bestilt en del pckomponenter:Intel i7 920 Rampage ll Gene- hovedkort 12gb 2000mhz OCZ platinum-ram Antec 300-kabinett Chill inovation psu 700 watt Radeon 4550 samsung spinpoin 1TB Vista 64bit Er mange år siden jeg var pcgeek nå, så har blitt litt fersk igjen kan man si. Gått rimelig grundig gjennom tester av diverse før jeg gikk til innkjøp. Bakgrunnen for rammen er for fremtidige oppgraderinger ved støtte av denne ramhastigheten. Grafikkortet er ikke noe å skryte av, men er litt usikker om dagen hva jeg burde gå for, så det er snakk om et midlertidig kort jeg bestilte nå. GTX 295, ATI 5870?`Eller vente litt på nye kort fra ati og nvidia? Føler grafikkortene nå ligger litt i overganssonen med tanke på dx11, og da frister det ikke helt å kjøpe et dx10-kort eller det første dx11-kortet. Jeg er har planer om litt overklokking, så i den forbindelse har jeg leitet litt etter kjøleløsninger for oppsettet mitt. Tenker da hovedsaklig for i7-plattformen til intel. Tenkte litt på vannkjøling eventuelt fasekjøler om det fortsatt er å oppdrive i norge. Veit at 3dfxcool hadde,men de gikk vel dunken. Om noen har tips for hvordan jeg bør gå videre setter jeg stor pris på det, om noen har noe kritikk mot det nybestilte oppsettet så tar jeg gjerne i mot det også. Jeg har penger nok til dyrere oppsett, men setter pris på kommentarer fra folk som ikke kaster penger ut av vinduet av den grunn. Kunne tenkt meg gode komponenter med ålreit ytelse i forhold til hvor mange kroner som må ut av vinduet. DU kan godt gå for DX11 kort om du har råd til det, bedre ytelse men også noe dyrere enn DX10 kort, om det er overclocking du skal drive med vil jeg anbefale kort fra XFX der har du bedre garanti, du mister ikke garantien selv om du setter på en non stock kjøler osv har null erfaring med Intel så jeg kan bare bedømme ut i fra det jag har kjenskap med: AMD prossesorer, Phenom II, kan overclockes ganske mye men tåler ikke så høye temperaturer (62 grader har jeg hørt) men med MSI 790FX-GD70 så får du et HK som er skapt for overclocking (AMD Prossesores selvfølgelig) ellers så ser det ganske så greit ut, Rampage etter det jeg har sett skal være gode å overcloke på, også vannkjæling er godt å ha når man overcloker Lenke til kommentar
zeratul Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Takk for svar. Må ærlig innrømme at jeg vurderte amd ganske sterkt ettersom man får ganske bra ytelse mtp prislappen, men ble rimelig forelsket i potensialet til core i7 920 mtp på stockytelse og overklokking. At det nye x58 chipset hadde gode specs så ble det nå denne plattformen jeg valgte. Resten av sakene kommer vel på døra etterpå tenker jeg, venter på postmannen Er bare så innmari i tvil på disse skjermkortene. GTX 295 har jo dualgpu, noe hd5870 ikke har, men til gjengjeld dx11. Føler det blir litt katta i sekken uansett hva jeg velger av de korta. Men takk for tipset angående XFX. =) Kanskje det er like greit å kjøpe et brukt hd4890-kort til en tusing og heller vente litt? Jeg kan fint handle et grafikkort til 10k om ytelsen er deretter, men slik er det sjeldent. Er i grunn ikke villig til å betale flerfoldig tusen for det "lille ekstra" om du forstår. Er såklart mulig å kjøpe et hd5870 kort og et til senere for oppgradering når prisen går ned, men har ikke snøring på hvordan disse to i xfire jobber sammen i dx11 i forhold til fremtidige kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå