Gå til innhold

Avspille full HD fra ekstern enhet på Samsung UE46B7050


Anbefalte innlegg

Hei.

Valget falt da på Samsung UE46B7050 (hadde en tråd om TV tidligere) :) . Og da oppdaget jeg at den kunne spille av filmer, lyd, bilder osv fra eksterne enheter som minnepenn og ekstern harddisk.

Dette ble først brukt til å spille av mest south park episoder i 720p, som ikke var noe problem. Så ble det på en måte litt glemt og ikke brukt. Dette tok seg da opp, og neste var å prøve å spille en film i full HD.

Dette gikk ikke bra. Bildet var veldig klart og fint, men problemet var at lyden stoppet og startet veldig ofte. At det sa "klikk", så fortsatte bildet, før lyden startet igjen og var synkronisert med bildet. Dette ødela opplevelsen ganske bra og jeg lurer på hvor flaskehalsen er.

USB 2.0 har en teoretisk hastighet på 12Mbit/s, minnepennen min har en lesehastighet på 30Mbit/s. Samtidig er vel bitraten på en full-hd-fil ca 10mbit/s og da lurer jeg på om Samsung har tenkt på dette under produksjon av TV-en, eller er dette noe for fremtiden og USB 3.0? Eller er det noe jeg ikke har gjort som muliggjør avspilling av full HD fra en ekstern enhet?

Kan nevne at minnepennen er på 16 GB, mens harddisken som ble prøvd er på 250 GB.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...