TheOpiate Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kjørte tideligere Win 7 RC med stort hell. Maskinen fungrerte bedre enn noen gang, og ressursbruken var langt lavere enn da jeg kjørte Vista. Installerte Win 7 pro for ett par dager(clean install). Erfaringene så langt er at Win 7 pro bruker langt mere ressurser enn Win 7 RC. Viftene går langt oftere, laptopen blir fortere varm og systemet går generelt tregere, spesielt hvis jeg kjører tunge spill eller flere oppgaver samtidig. Også systemressurs-widgeten på høyre side viser større ressursbruk enn den gjorde på Win 7 RC. Noen som har noen tanker rundt hvorfor dette skjer? Er nesten kommet dit at jeg ønsker Win 7 RC tilbake, da dette begynner å gå meg på nervene. Hva kan jeg eventuelt gjøre for å bedre dette? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg kjører nå Win 7 Pro 64bit, og så langt ser jeg at ressursbruken er mindre enn RC'en -men jeg har en del hang-ups. Foreløpig har jeg ikke funnet årsaken til dette, men jeg har stort sett brukt den samme hardwaren både på XP Pro, og Win 7 RC uten problemer. Hang-ups var det vel ikke 100% fritt for i RC heller, men nå får ofte "blablabla.exe" (not responding) og så løsneer det som regel etter en liten stund. Dog får jeg litt vel ofte black screen på FEAR 2, men det løses gjennom CTRL+ALT+DEL og så inn igjen... Lenke til kommentar
TheOpiate Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg kjører nå Win 7 Pro 64bit, og så langt ser jeg at ressursbruken er mindre enn RC'en -men jeg har en del hang-ups. Foreløpig har jeg ikke funnet årsaken til dette, men jeg har stort sett brukt den samme hardwaren både på XP Pro, og Win 7 RC uten problemer. Hang-ups var det vel ikke 100% fritt for i RC heller, men nå får ofte "blablabla.exe" (not responding) og så løsneer det som regel etter en liten stund. Dog får jeg litt vel ofte black screen på FEAR 2, men det løses gjennom CTRL+ALT+DEL og så inn igjen... Ikke lenge etter at jeg skrev posten min så fikk jeg beskjed om at en ny oppdatering av Win 7 lå klar til installering. Installerte denne, og nå fungerer alt mye bedre. Har bare kjørt det i ca 20 min nå, men plutselig virker alt å være som ved RC-kandidaten. Skulle nesten trodd at Microsoft hadde folk som plukket opp slikt og sendte ut oppdateringen med engang. Snodige greier. Får bare håpe at det holder seg sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå