abene Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Google lover rask surfing med Chrome 3.0 - vi har testet. Les mer Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg fikk 943 ms i firefox 3.5, kanskje dere burde kjøre testen flere ganger. Når det er sagt, så gir jeg blaffen i millisekunder i javascript-tester, da jeg heller velger nettleser på grunnlag av stabilitet og nyttige funksjoner. Har kjørt Chrome tidligere uten å legge merke til at den var noe kjappere i bruk på sidene jeg bruker mest. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det var merkelig at dere ikke klarer å logge inn på en nettbank med BankID. Jeg klarer fin å logge inn i min nettbank med BankID uten problemer ved bruk av Google Chrome. (Men med IE8 blir jeg somregel kastet ut ganske fort.) Lenke til kommentar
abene Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Jeg fikk 943 ms i firefox 3.5, kanskje dere burde kjøre testen flere ganger. Har testet flere ganger, ca samme resultat. Alle testene på samme PC. Endret 1. oktober 2009 av abene Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) støreste problemet er å få slått av den forferdelige Windows Media player som popper fram når man skal laste ned .mp3 filer, autoavspilling av medier er en uting og chrome har _ingen_ måte å slå det av på. om man skriver in .avi, .mp3 ol. i adressefeltet begynner den å spille av filen automatisk med WMP, Quicktime eller realmedia uselessness. Helt latterlig. En plug-in options meny i guien hadde vært greit Google. jeg har ikke windows media player installert, for de som lurer på det Endret 1. oktober 2009 av anotherzen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Merkelig at testen ikke nevner den obskure installasjonsprosessen til Google Chrome; ingen valg av installasjonsmappe, ingen valg av profilplassering. Får man valg for oppretting av snarveier i installeren? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) At Chrome er lynrask på å rendre nettsider, kjøre javascript er irrelevant for hvor rask den er. Den mangler BØTTEVIS med funksjoner som gjør at den er treg i praktisk bruk. Det er derfor Opera er suverent raskest, selv om den er dårlig på benchmarks - den har så mange små funksjoner som gjør at den er rask i prakstisk. Om en hadde tatt et vanlig browsing-scenario er jeg helt sikker på at Opera hadde vunnet. Med det mener jeg, på en oppgave hvor en bruker skal besøke diverse nettsteder, navigere frem/tilbake, kopiere tekster/url som skal søkes/besøkes på etc. Altså ting du faktisk gjør i en nettleser. Endret 1. oktober 2009 av Lurifaksen Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Nytter ikke komme med Operafunksjoner her på forumet, for da kommer firefox-fanboys med beskjed om at for enhver smart løsning i Opera (og andre nettlesere) finnes det minst 1 add-on til FF Lenke til kommentar
wiak Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 BankID er nettbankens FEIL, det har funket fint før Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg får også fint logget inn i Skandiabanken med BankID og Chrome, men jeg kjører beta versjonen. Denne er vel egentlig den samme som release nå tror jeg, men har uansett funket en stund. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Med chrome så kommer du lynraskt gjennom sidene du besøker mest. f.eks. hardware.no, har du vert ikke på den siden et par ganger før så er det bare og skrive en "h" i søkefeltet og hardware dukker opp og enter er neste tasten. Dette er mye raskere en f.eks. FF som du må nesten skrive inn hele adresser hver gang. En anen ting er hurtig valget på første siden. Her kan du sette inn de sidene du bruker mest og dette går også meget mye fortere en FF. Addons er greit. Trenger du f.eks. en liten addon som gjør at du kan oversette et ord på ei side. Er du så addon avhengig at så små programmer er et must så hold deg unna chrome. du fortjener ikke og bruke den en gang. Fanevalget er noe av det raskeste jeg har vert borti også og det funker best. Brukte bare FF før Chrome 0.2.1 og etter at jeg lastet ned Chrome da så har jeg ikke brukt annet. Aldri noe problemer med java eller shockwave som ofte klikker i andre nettlesere. Dette er ivertfall mine erfaringer! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Støtter utvidelser i 4.0. Men at den ikke støtter RSS, er dumt ja. Birger Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Med chrome så kommer du lynraskt gjennom sidene du besøker mest. f.eks. hardware.no, har du vert ikke på den siden et par ganger før så er det bare og skrive en "h" i søkefeltet og hardware dukker opp og enter er neste tasten. Dette er mye raskere en f.eks. FF som du må nesten skrive inn hele adresser hver gang. Skriver bare "h" i firefox, så dukker HW.no som første valg. Samme med alle andre adresser jeg bruker mest. De ligger heller ikke i favoritter. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Chrome er et bra andrevalg, men uten mousegestures og AD block så nekter jeg. Opera er overlegen. Firefox er bare et addon helvete. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Er Chrome raskere enn Firefox med Adblock om man surfer på reklamebefengte sider av typen VG Nett? Lenke til kommentar
LarsM Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Tips for å slippe reklame i Chrome (forøvrig også andre nettlesere som f.eks. Internet Explorer): Privoxy Privoxy is a non-caching web proxy with advanced filtering capabilities for enhancing privacy, modifying web page data and HTTP headers, controlling access, and removing ads and other obnoxious Internet junk. Kort fortalt et lite program som oppfører seg som en proxytjener og filtrerer ut reklame før den vises i nettleseren. Settes helt enkelt opp ved å installere programmet og konfigurere Internet Explorers proxy-innstillinger, i og med at det er disse Chrome bruker, til at HTTP- og HTTPS-tilkoblinger (ikke FTP og Socks) skal opprettes via 127.0.0.1:8118. Edit: Helt grunnleggende mouse gestures i Chrome kan oppnås ved nytte seg av enten et program som StrokeIt eller å installere Chrome Gestures (krever at man er tilknyttet Chrome Dev. channel, tror jeg). Selvsagt ikke optimale løsninger, men greit om man trives i Chrome og det er et sårt savn. Endret 1. oktober 2009 av LarsM Lenke til kommentar
lihaug Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Fikk 627.4ms i Firefox 3.5.3. Tror dere burde kjøre testen på en annen pc. Endret 1. oktober 2009 av lihaug Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Fikk 627.4ms i Firefox 3.5.3. Tror dere burde kjøre testen på en annen pc. Selvfølgelig går testen raskere på en raskere pc. Det er sammenligningen som er relevant. Ang opera så er den for stygg og klumpete til at jeg gidder å bruke den. Dessuten spiser den minne (noe forøvrig nyeste firefox også dessverre gjør) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Enhver nettleser med respekt for seg selv burde ha mulighet til en vanlig bokmerkemeny på siden i stedet for en ekkel bokmerkerad. Edit: Og BankID fungerer ikke i Chrome her heller. Da blir valget enkelt. Endret 1. oktober 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Dessuten spiser den minne (noe forøvrig nyeste firefox også dessverre gjør) Hva er poenget med minne hvis du ikke bruker det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå