Gå til innhold

Strømforsyning + vifte spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!!

Hvilken strømforsyning er best? Jeg holder på å bygge en PC med over middels ytelse (P4 2,53GHz, Abit IC7-G, TwinMos 3200 512MB, Sapphire 9500pro osv.)! Siden det er aller første gang jeg skal bygge selv, har jeg nesten ikke noe peiling på strømforsyning o.l.! Det jeg vet er at det er kvalitet- og støyforskjell på alle sammen, men likevel er det vanskelig å bestemme seg. Akkurat ser jeg på en Enermax i Silent Plus series (350W) fra microplex.no, vil den duge til systemet mitt? Jeg skal oppgradere til 800FSB prosessorer når de blir billigere, og vil gjerne tenke framover å allerede nå kjøpe en strømforsyning som duger! Mitt spm.: Vil 350W duge?? Eller må jeg bare ha mer W??

Lurer på om det har mye å si på ytelsen hvis jeg bytter ut boxed-vifta som fulgte med prosessoren med noe som selges for seg (litt mer kvalitet)! Hva slags ytelsesforskjell vil det være da??

Jeg skal ikke kjøre pc'en hardt ihjel! Så det er sagt :) Setter pris på alle kommentarer!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter jo Enermax Silentplus series! Er det bare tull på en måte at de ikke støyer så mye? Lyddemping er litt viktig for meg, men det blir heavy dyrt når jeg ser på spesialistene innen dette strømforsynings-området... Nå fikk jeg to motstridende svar.. Hvem vil være/er best? Enermax eller Zalman??

Lenke til kommentar
Det heter jo Enermax Silentplus series!

Enermax strømforsyning, 460W, ATX12V/P4 - Whisper Series

Det er noe som heter SilentWhisper series :)

Denne modellen tilhører FC-serien. FC står for Fan Monitoring and Fan Control hvilket vil si at den ene av viftene kan tilkobles hovedkort slik at turtallet kan avleses samt at den skrues av når PCen går i Sleep modus.

Det er vel en god grunn til å kjøpe Enermax.

Kan ikke si at Zalman sin PSU akkurat skulle være noe spess bedre med tanke på at du betaler ganske så mye for W'en.

Lenke til kommentar
:lol: Hadde vært morsomt å se hvor skjapt viften jobbet ja =) Men likevel usikker! Viftestyring bryr jeg meg ikke så veldig mye om da. Strømforsyninga kan ikke koste mer enn 850,- Har ikke mer råd.. Men du Ecthelion: Har du personlig erfaring med Enermax? Noen som har?
Lenke til kommentar
:lol: Hadde vært morsomt å se hvor skjapt viften jobbet ja =) Men likevel usikker! Viftestyring bryr jeg meg ikke så veldig mye om da. Strømforsyninga kan ikke koste mer enn 850,- Har ikke mer råd.. Men du Ecthelion: Har du personlig erfaring med Enermax? Noen som har?

Vel, jeg har aldri hørt at noen her på forumet har klaget på enermax-psu'ene så jeg tviler på at du kommer til å klage over støyen på de.

Lenke til kommentar

jeg snakker av erfaring med to enermax psu. og du spør hvorfor de kaller den silen whisper osv, vel, du forklarere deg igrunnen selv. det er nemlig det de vil ha deg til å tro. jeg sier ikke at enermax BRÅKER så voldsomt. alt jeg sier er at de er hørbar og det skal etter tester zalman ikke være

og du som sier man betaler ganske mye for W en, har du sammenlignet prisene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...