pululf Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hei! Jeg har et litt mystisk problem her. Når jeg starter PCen, så starter ikke skjermkortet mitt. Vanligvis går vifta for fullt i 3 sekunder, men det gjør det ikke nå lengre. Dessuten hører jeg en feilmeldingspip, "lang-kort-kort-kort". Etter hvert hører jeg et nytt pip, og på feilmeldingsposteren min står det "CMOS ERROR". Kan skjermkortets inaktivitet og CMOS-erroren ha noe med hverandre å gjøre? Noen tips til hvordan dette kan fikses? Jeg har allerede prøvd å resette BIOS. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Sjekket alt av kabling, resatt BIOS og prøvd med bare 1 minnebrikke? Nybygget PC eller har det fungert tidligere? Endret 1. oktober 2009 av oslo72 Lenke til kommentar
pululf Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Jepp. Alt av kabling er satt riktig, BIOS er resatt, og det er ikke en nybygget PC. Fungerte helt fint før, men nå streiker den. EDIT: LOL! Er det mulig? Viste seg at 6-pin-kabelen til skjermoortet satt litt løst... MEn jeg hadde satt den inn riktig for 1 time siden, så antok at den satt riktig... Nå fikk jeg heller ikke CMOS error! Endret 1. oktober 2009 av pululf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå