Gå til innhold

Overklokking av amd x3 720 BE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, så lenge tempen ikke overstiger 60 grader så er du vel good to go. Var jo en kineser mente jeg og ha lest som kjørte 3,9 på stock cooler med en kjerne unlocked, altså til X4.

Jeg bruker programmet easyboost som er ett program som overklokker cpu gjennom hovedkortet. Problemet at jeg ikke kan lagre innstillingene. Noen tips?

Lenke til kommentar

Det er i hovedsak to ting du må kunne før du roter i BIOS.

1. Lokalisere batteriet på HK

2. Ta ut batteriet på HK og kortslutte kretsen med noe av metall dersom du dummer deg ut.

Hvilket hovedkort har du? Last ned Everest Ultimate trial eller tilsvarende, så får du litt informasjon om slikt.

Lenke til kommentar

Det første du kan gjøre er å gå i BIOS, trykke CTRL+F1

Så trykker du inn på øverste alternativ 1 ganger på rad

Så velger du Auto på ACC saken. Gå ut av BIOS og restart PCen. Om den starter har du X4, starter den ikke (vil anta det er 95 % sannsynlighet for at den starter!) må du ta ut batteriet og kortslutte. Selvsagt etter du har koblet fra strømkabel.

Lenke til kommentar
Det første du kan gjøre er å gå i BIOS, trykke CTRL+F1

Så trykker du inn på øverste alternativ 1 ganger på rad

Så velger du Auto på ACC saken. Gå ut av BIOS og restart PCen. Om den starter har du X4, starter den ikke (vil anta det er 95 % sannsynlighet for at den starter!) må du ta ut batteriet og kortslutte. Selvsagt etter du har koblet fra strømkabel.

Helt grønn her. Hva er x4?

Lenke til kommentar

X2 = to kjerner.

X3 = tre kjerner.

X4 = fire kjerner.

Det er kanskje mer korrekt å skrive to, tre og fire aktive kjerner, siden alle sammen har 4 fysiske kjerner. X2 har to deaktivert, mens X3 har en deaktivert. Disse kan du i mange tilfeller aktivere via BIOS.

Selv sitter jeg med en X2 550 BE hvor jeg har aktivert de siste to kjernene. Når det kommer til OC har jeg ikke tatt av. Har bare stock kjøler, og har økt fra 3100MHz til 3600 MHz. Jeg merker mindre til frekvensøkningen enn til aktivering av 2 kjerner. Du vil nok ikke ha like stor glede av å aktivere siste kjernen, men litt artig er det iallefall.. =)

Edit:

Et ord falt ut. (ikke)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...