Benjamin Alexander Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Jeg sendte for noen måneder (!) inn min Acer 8920 på grunn av en feil i LCD-inverteren. Jeg postet da dette på diskusjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1133270&hl=. Det er tre måneder siden. Jeg har fortsatt ikke sett noe av PCen min! Hva skal jeg gjøre? Har ringt flere ganger (eller pappa har :]) og sist kom de fram til at det var et avvik. Men det er også en uke (+) siden, og nå er jeg virkelig irritert og lei, og det har virkelig vært tungvint uten den så lenge. Tidligere har jeg hatt aceren inne til reparasjon to ganger før denne, og da tok det rundt en uke. Men nå har jeg VIRKELIG mistet troen på servicen til Acer! Endret 1. oktober 2009 av Benjamin Alexander Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 "Har Acer mistet Pcen min?" Lite trolig. Men det er vanskelig for oss å tolke hva Acer legger i "kom de fram til at det var et avvik". Ta kontakt med dem igjen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Her er løsningen enkel: Dersom det tar såpass lang tid for å utføre reparasjonen så har du krav på lånePC som du kan bruke i mellomtiden. Ta kontakt med Acer presenter dette kravet, så får de finne ut om de vil få ræven i gir på reparasjonen eller låne deg en maskin i mellomtiden. Nøyaktig hvor lang tid det må gå før du har krav på lånePC husker jeg ikke. Noen andre kan sikkert kommentere på det, men det er snakk om noe sånt som rundt 2 uker, så du er i alle tilfeller langt forbi minimumskravet for å kunne kreve lånePC. -Stigma Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg sendte for noen måneder (!) inn min Acer 8920 på grunn av en feil i LCD-inverteren. Jeg postet da dette på diskusjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1133270&hl=. Det er tre måneder siden. Jeg har fortsatt ikke sett noe av PCen min! Hva skal jeg gjøre? Har ringt flere ganger (eller pappa har :]) og sist kom de fram til at det var et avvik. Men det er også en uke (+) siden, og nå er jeg virkelig irritert og lei, og det har virkelig vært tungvint uten den så lenge. Tidligere har jeg hatt aceren inne til reparasjon to ganger før denne, og da tok det rundt en uke. Men nå har jeg VIRKELIG mistet troen på servicen til Acer! Angående lånemaskin: Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Angående lang reperasjonstid: Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Link Men dette gjelder selvsagt bare om dette var et forbrukerkjøp, og at feilen dekkes av reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Benjamin Alexander Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Fattern snakket med dem igjen, og nå kom de visst fram til at saken har eskalert... Det er alt jeg vet! Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Meld det inn for forbrukerrådet så er saken grei. Acer kan ikke bruke så lang tid på og fikse en maskin. Endret 3. oktober 2009 av stc887 Lenke til kommentar
eekilli Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hei. (regner med at det var privatkjøp) Acer har en maks reparasjonstid på 1.5mnd ved reklamasjonssak (forstod det sånn at pcen ble kjøpt i mai i fjor). Så her kan du kreve et ombytteprodukt eller rett og slett prøve å få hevet hele kjøpet. En reparasjon skal ikke ta så lang tid! Hvis du ikke når frem med det så kan du bare true med å involvere Forbrukerrådet, og i verste fall kontakt dem og be dem hjelpe deg med saken. Hvor kjøpte du forresten maskinen? Og var den inn for samme feil de to forrige gangene? Endret 4. oktober 2009 av eekilli Lenke til kommentar
Benjamin Alexander Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hei.(regner med at det var privatkjøp) Acer har en maks reparasjonstid på 1.5mnd ved reklamasjonssak (forstod det sånn at pcen ble kjøpt i mai i fjor). Så her kan du kreve et ombytteprodukt eller rett og slett prøve å få hevet hele kjøpet. En reparasjon skal ikke ta så lang tid! Hvis du ikke når frem med det så kan du bare true med å involvere Forbrukerrådet, og i verste fall kontakt dem og be dem hjelpe deg med saken. Hvor kjøpte du forresten maskinen? Og var den inn for samme feil de to forrige gangene? det var et privatkjøp ja. Fins det flere kriterier for å få ombytteprodukt/hevet kjøpet? (før jeg eventuelt tar vann over hodet?) Maskinen ble kjøpt på MPX.no, men de har jkke tidligere vært involvert med reparasjonene. Det var ikke nøyaktig samme feil. Første gang var strømkontakten løs. da byttet de DC-in. Da jeg fikk den igjen fungerte ikke skjermen. Regner med de kom borti noe første gang. Men siden det nå gjelder strømmen til skjermen? nei, jeg vet ikke... edit: beklager forresten skrivefeilene... skrevet på mobil... Endret 6. oktober 2009 av Benjamin Alexander Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Men har du fått igjen maskinen? 3 mnd er lenger enn rimelig tid. Du har dermed krav på å heve kjøpet. Men dette må du kreve før du får maskinen igjen. Har du alt fått maskinen, så har du godtatt den lange tiden. Dette gjelder selvsagt ikke om feilen ikke dekkes av reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Benjamin Alexander Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Men har du fått igjen maskinen? 3 mnd er lenger enn rimelig tid. Du har dermed krav på å heve kjøpet. Men dette må du kreve før du får maskinen igjen. Har du alt fått maskinen, så har du godtatt den lange tiden. Dette gjelder selvsagt ikke om feilen ikke dekkes av reklamasjonsretten. nei har fortsatt ikke fått ogjen maskinen... og jeg får heller ikke vite noen ting... for eksempel på reparasjonsstatus på acer.no står bare "status: received"... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Om de drar beina etter seg så må du vel bare sette hardt mot hardt. Noen ganger er det vel som med umulige småbarn, med mindre man hever stemmen, så hører de ikke etter. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 nei har fortsatt ikke fått ogjen maskinen... og jeg får heller ikke vite noen ting... for eksempel på reparasjonsstatus på acer.no står bare "status: received"... Mitt forslag: Skriv en epost som du også får lagret på sendte meldinger, der du krever å heve kjøpet pga urimelig reperasjonstid ifølge forbrukerkjøpsloven. Og om de ikke godtar kravet, så sender du inn et klageskjema til forbrukerrådet. Dette kan ta tid, men er nok uansett verdt det. Og du har ingen ting å tape. Si ifra om ting skjer da. Lenke til kommentar
eekilli Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 nei har fortsatt ikke fått ogjen maskinen... og jeg får heller ikke vite noen ting... for eksempel på reparasjonsstatus på acer.no står bare "status: received"... Mitt forslag: Skriv en epost som du også får lagret på sendte meldinger, der du krever å heve kjøpet pga urimelig reperasjonstid ifølge forbrukerkjøpsloven. Og om de ikke godtar kravet, så sender du inn et klageskjema til forbrukerrådet. Dette kan ta tid, men er nok uansett verdt det. Og du har ingen ting å tape. Si ifra om ting skjer da. Enig med hva snillekim nevner her. Det er bare å pushe både MPX og Acer med dette, de har veldig lite å stille med. Ettersom det står 'Received' på status så har de ikke engang begynt på den, da har den bare stått hos dem i flere måneder.. Krev også evt en kompensasjon for behandlingen. Jeg har hatt en god del saker med acer (jobber daglig med servicer opp mot bl.a dem), og kan godt sende en mail til kontaktpersonen min hos dem hvis du sender meg et hendelsesforløp med datoer og repnr på PM, samt epostadresse jeg kan nå deg på og videresende deg evt informasjon jeg mottar. Synes det er sløvt av MPX å ikke gjøre noe mer med denne saken! Lenke til kommentar
Benjamin Alexander Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Takk for tipsene. Jeg skal se hva jeg kan gjøre. Jeg kommer til å oppdatere her når jeg får vite mer hva som skjer! Lenke til kommentar
Benjamin Alexander Skrevet 10. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2009 Fikk nå e-post med Acer som sa at "saken er sendt til ombytte". Den var litt tvetydig, men betyr det at jeg får ny PC nå? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Fikk nå e-post med Acer som sa at "saken er sendt til ombytte". Den var litt tvetydig, men betyr det at jeg får ny PC nå? Ja, de har valgt å gi den en annen maskin. Forhåpentligvis en ny en. Men du har forsatt krav på å heve kjøpet, men da må du gi beskjed snarest, om du ikke alt har gjort det. Men du bestemmer. Men om du velger å godta ombytte, så krev ny 5 års reklamasjon på den nye maskinen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Tja, det er vel sikkert like greit. Om du får ny maskin, så går det kanskje fortere enn å få pengene tilbake. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men om du velger å godta ombytte, så krev ny 5 års reklamasjon på den nye maskinen. Trenger ikke å kreve det. Ny vare gir ny reklamasjonsfrist, enkelt og greit Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men om du velger å godta ombytte, så krev ny 5 års reklamasjon på den nye maskinen. Trenger ikke å kreve det. Ny vare gir ny reklamasjonsfrist, enkelt og greit Kan jo hende at butikken prøver å vri seg unna det og da... Det er jo ikke alle som følger slike lovverk og retningslinjer. Lenke til kommentar
Benjamin Alexander Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 Acer sier nå at jeg får pengene tilbake... Og jeg regner med at det er en bedre avtale for meg, får mer for pengene nå enn tidligere. Noen som vet hvor lang tid det tar før sånt kommer i orden? Det må vel gjennom MPX og sånt også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå