Dissolved Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Hei! Jeg bygde ny PC i vinter, som har fungert bra helt frem til nå. Nå i det siste begynte den å få problemer med å åpne ting i det tempoet den skal, og jeg antok at det hadde noe med faulty harddisker å gjøre, så lot det bare ligge, siden det ordnet seg med en reboot. Forrige uke skulle jeg skru på pcen, og fikk en bluescreen(dumping memory..) i trynet rett før den kom til login screen. Den startet på nytt, og det gjentok seg igjen og igjen, helt til den plutselig kom seg inn. Aner ikke hvorfor eller hvordan. Jeg tenkte nå er det noe galt her, men brukte den allikevel den dagen normalt, og skrudde den av på kvelden igjen. Dagen etterpå kom bluescreenen på boot igjen, men denne gangen fikset det altså ikke seg selv. Jeg prøvde så å reparere ved hjelp av Restore-cd, som etter litt om og men fungerte. Jeg tør nå ikke skru av pcen igjen. Når pcen begynner får disse "treghetsperiodene" så ser jeg på ressursovervåking at jeg har alt fra 100 til flere tusen harde feil på minnet mitt, helt opptil 50-60000 totalt på minuttmåleren eller hva nå det er. (Dette skjedde nå rett før jeg postet dette, og i løpet av de minuttene det tok å skrive dette er det nede på 0/normalt igjen.) Jeg tror jeg har fått Bluescreens om natten og ikke bare på boot, ettersom den har stått på noen døgn nå, og jeg har kommet inn til at den står på login, altså den har rebootet. Hva er galt her? Har jeg minne feil? Jeg har lastet ned en memorytest.iso sak som jeg visstnok skal brenne som cd for å sjekke minnet, hvordan gjør man dette? Noen hjelp å få av folk med mer kunnskap enn meg? Takker på forhånd! Endret 1. oktober 2009 av Dissolved Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 ISO fil må brennes som image. Nøyaktig fremgangsmåte varierer med hvilket brenneprogram man har. Her er et eksempel: http://www.petri.co.il/how_to_write_iso_files_to_cd.htm Memtest86 finnes også på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Hva er galt her? Har jeg minne feil? Ja, 99% sikkert, problemene du beskriver er helt typiske ved minnefeil. Prøv å kjøre med en og en brikke. Forøvrig så har du også ord delings feil Endret 1. oktober 2009 av Dragavon Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Harde feil betyr vanligvis at PCen har brukt opp all ledig RAM og bruker harddisken din som ekstra RAM, noe som går ekstremt treigt gitt de mekaniske begrensningene som vanlige harddisker har. Hva slags RAM har du, hvor mye RAM har du, og hvis du går inn på prosesser i oppgavebehandlingen, er det noen prosesser som bruker veldig mye RAM? I tillegg, sjekk ytelse på oppgavebehandlingen og sjekk hvor mye fysisk minne som er beskrevet som ledig. For å sjekke om du har fått blåskjerm om natten kan du gjøre dette. Lenke til kommentar
Dissolved Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Takker for svar! Jeg får prøve å boote med en og en minnebrikke, og se hva som skjer. Skal pugge den orddelings feilen og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå