rymdgris Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Sitter med fingeren klar til å bestille fra Netshop her. Trenger bare en siste sjekk for å bestemme meg for å klikke på den avgjørende knappen. Dette oppsettet skal fungere både som en musikkproduksjonsmaskin, spillmaskin og til bilderedigering + det vanlige, så det må være veldig stille når maskina ikke driver med grafisk tunge ting på grunn av at det hemmer musikkproduksjonen om det støyer. Har derfor valgt en strømforsyning med 140mm vifte, og et skjermkort som angivelig også skal være ganske lite støyende. Nedturen var at jeg akkurat leste på HW.no sin strømanbefalingsliste at Corsair strømforsyningen jeg har valgt støyer, noe visstnok ikke en VX450W gjør. Hva da med en VX550W? Jeg vil ha mulighet for Crossfire kanskje etterhvert, så strømforsyninga må kunne takle den biffen. Her er komponentene: 1 stk. Antec Performance One P183 ATX miditower u/PSU 1 stk. Corsair strømforsyning, TX750W 140mm vifte, faste kabler 1 stk. ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0 1 stk. Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec 1 stk. OCZ DDR3 6 GB Gold XTC 1600MHz Kit med 3x 2048 MB, CL 8-8-8-24 1 stk. Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB HD753LJ Spinpoint F1 1 stk. Sapphire Radeon HD 4890 2GB GDDR5 PCI-E 2.0, "VAPOR-X", DVI-I, HDMI, Disp. Endret 1. oktober 2009 av rymdgris Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Hmm, tror jeg skulle hatt ordet "gamer" i tittelen så hadde jeg kanskje fått respons Har ennå ikke bestilt pc-en. Om noen har noen formeninger om det er toppers eller om jeg bør bytte ut noe med tanke på støy så hadde det vært kult med tilbakemelding PS. Er stock-kjølern på i7 920'en bra nok? Endret 5. oktober 2009 av rymdgris Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 stock kjølerene er alltid bra nok om du ikke overklokker. pass på at volten på ramen ikke er over 1.65 ( "svakhet" med i7 som kan føre til svidd CPU) også bedre å ha linker til det faktiske produktet evt iallefall hele produkt navnet. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Ok, tusen takk for svar. Satt opp alt i en handlevogn i prisguiden om det hjelper noe. Jeg har bestilt den slik som den er her (bortsett fra en Samsung DVD-brenner jeg ikke fant i prisguiden). Kommer nok til å ta litt tid innen de bygger den på grunn av at ikke alt er på lager, så jeg kan fortsatt gjøre forandringer. HER er handlelista Dette med Vista 64-bit Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis du var ute etter stillhet skulle du kjøpt MIST strømforsyning. Slagordet deres er "the sound of silence" og synes 1000w min har levd opp til det ... Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Har lest litt forskjellig om både Mist, OCZ (tenkte på den Stealth versjonen en stund) og Corsair, men landa til slutt på Corsair på grunn av at jeg følte den fikk mest positiv omtale og at jeg forstiller meg at den 140mm vifta bråker mindre enn en 120mm? Er det jeg som hallusinerer eller er det også sånn at jo sterkere strømforsyninga er jo mindre bråker den ved normal bruk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har lest litt forskjellig om både Mist, OCZ (tenkte på den Stealth versjonen en stund) og Corsair, men landa til slutt på Corsair på grunn av at jeg følte den fikk mest positiv omtale og at jeg forstiller meg at den 140mm vifta bråker mindre enn en 120mm? Er det jeg som hallusinerer eller er det også sånn at jo sterkere strømforsyninga er jo mindre bråker den ved normal bruk? En 120mm bråker nødvendigvis ikke mer enn en 140mm. De dyrere strømforsyningene med høyere watt avgir oftest som oftest mer varme derfor spanderer produsentene som oftest på dyrere vifter, som kjøler bedre og samtidig ofte er stillere. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jeg ville ventet til 22. okt og tatt et HD5850 i stedenfor. Mer ytelse som bruker mindre strøm og støyer mindre Ser nå at det er Varpor-X versjonen du har valgt, så støyen er ikke så voldsom. Men HD5850 er fremdeles et bedre kjøp! EDIT; Jeg ser nå at du har bestilt. Men forslaget gjelder (går an å bytte hvis du ikke har fått varen) Endret 7. oktober 2009 av bIsk0p Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 i tillegg erdet noe med hvor mye load du kjører psuen på. Husker ikke % tallene men tror det var noe at de kjører optimalt ved 60-80% load. Noe med at vifta går i apeshit speed på 100% load. Og ved lavere load kan den kjøre mye lavere og dermed mindre lyd. Og det strekker seg vist uansett W størrelse siden som nevnt ovenfor høyere W bedre vifter. Med unntak av spesielle PSUer med extra stille vifter. men det er det jeg tror og ikke hva jeg vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå