Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - andreasoverland - 85mm f/1.2

Anbefalte innlegg

Veldig flott øyne på de siste damene.

Spesielt det siste. Har du gjort noe spesielt i behandlingen av det?

Fint mykt lys på det siste bildet. Fine overganger i ansiktet.

Jeg kommer med studio-bilde imorgen, videregående kurs i lyssetting, så da bør jeg kunne by på noe av det jeg kan og liker best ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som lovet skulle det bli en del nakenhet i det siste bildet, men jeg glemte faktisk å ta et rent portrett som fulgte stilen til resten av bildene. Men siden jeg sa at jeg skulle poste ett bilde fra aktsesjonen, så legger jeg ut dette, selv om det ikke blir en del av selve serien/prosjektet.

4064456529_9474670452.jpg

Og med det takker jeg de som drar igang denne festen, og alle som har vært med på inspirere både med bilder og kommentarer.

Portrettserien min, og prosjektet knyttet til den kommer jeg til å fortsette med. Følg prosjektet her : http://phx.no

Og hvis du har lyst, og har planlagt å være i nærheten av Fornebu rundt lunchtider en dag i framtiden, så ta gjerne kontakt for å bli portrettert :)

Endret av andreasoverland
Lenke til kommentar

Definitivt en av de teknisk beste Oktoberfestene - strålende portretter, tatt med et kremobjektiv. Øynene er noe av det viktigste for portretter, og her er det ikke ét bilde uten strålende klare øyne. Virkelig flott oktoberfest, som det har vært en fryd å følge daglig. Håper du også kommer med på fester til neste år. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært spesielt flink til å kommentere i denne tråden, men det skyldes på ingen måte at jeg har problemer med å verdsette det du har bidratt med her. For det er som andre allerede har påpekt, fotografering fra øverste hylle.

At jeg ikke har vært så tilstedeværende skyldes til dels at jeg ikke har særlig peiling på portrettering, og til dels at du har kjørt et så stramt tema at det er vanskelig (i hvert fall for meg) å komme med nye eleverte kommentarer til hvert bilde.

Når det er sagt, så var det siste bildet en befriende variasjon fra de andre bidragene. Det likner til forveksling en god del når det gjelder lyssetting og teknikk, men motivet er "anbrakt" en smule annerledes. Du har klart å få frem et solid innhold uten å avsløre for mye. Med det viser du at du behersker noe jeg har sans for, nemlig antydningens kunst. Takk for ditt bidrag til festen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...