iamluka Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du tar veldig flotte portretter. Blir spennende å følge med på dette i en måned. Kan vi forvente noen i farger? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Fine portretter dette ja:-) Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) iamluka, det blir nok ikke noe mer farge enn i "svarthvitt-toningen". Petteram, takk takk. Dagens portrett: Min bror, Christian (jobbsammenheng: musiker på musikkvideoene jeg fotograferte i helga) Lukkertid: 1/800 sec Blender: f/1.2 Utstyr: Canon EOS 5Dmk2, Canon EF 85mm f/1.2 L USM Lys: Han står litt innenfor dørkarmen, ute er det overskyet Endret 13. oktober 2009 av andreasoverland Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Fin portrettserie! Fin stemning på det siste. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Hans-Petter, med uferdig tattoo Lukker: 1/80 sec Blender: f/1.2 Utstyr: Canon 5Dmk2, Canon EF 85mm f/1.2 Endret 13. oktober 2009 av andreasoverland Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mye bra portetter her! Hadde kanskje gjort seg med litt mindre dybdeskaprhet? Særlig på det siste bildet. Tatoveringen hadde fortjent litt mer fokus (siden den først er med i bildet) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Intenst blikk - er han redd eller sinna, tro? Lenke til kommentar
OysteinSanne Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mange flotte portretter Andreas, og veldig gjenkjennelig for oss som følger med på dine bilder. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Takk takk Øystein! FunFact, du mener _mer_ dybdeskarphet? Enig i det men en av tilleggsutfordringene mine er at alle bildene skal taes med f/1.2 , og så blir det min oppgave å fa til komposisjoner som fungerer (noe de ikke alltid gjør). Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Bernt, i kontor-gangen. Litt hardt lys fra en spotlight i taket. Lukkertid: 1/30 sek Blender: f/1.2 Utstyr: Canon 5Dmk2, Canon EF 85mm f/1.2 Endret 13. oktober 2009 av andreasoverland Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jon, foran en Jan Groth Lukkertid: 1/160 sekund Blender: f/1.2 Utstyr: Canon 5Dmk2, Canon 85mm f/1.2 Lyssetting: Lys fra stort vindu, svart bakgrunn Nå når jeg har tatt og etterbehandlet bildet, synes jeg den helt svarte bakgrunnen gjorde portrettet litt flatt. Skal bruke eksakt samme lokasjon i morgen, men skal endre vinkel. Endret 13. oktober 2009 av andreasoverland Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Igjen - fokusplanet gir nydelig fokus på øynene, mens resten av kroppen blir uskarp. Jeg liker det objektivet. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Lone Lukkertid: 1/125 sek Blender: f/1.2 Utstyr: Canon 5Dmk2, Canon EF 85mm f/1.2 Lys: Daglys gjennom store vindu Endret 13. oktober 2009 av andreasoverland Lenke til kommentar
OysteinSanne Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Igjen et godt portrett. Jeg liker spesielt godt hvordan lyset faller inn i bakgrunnen. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Igjen et godt portrett. Jeg liker spesielt godt hvordan lyset faller inn i bakgrunnen. Takk takk. Som nevnt på gårsdagens bilde som er tatt på nesten samme sted, så ble det (gårsdagens) litt vel flatt med helt svart bakgrunn. Derfor måtte jeg ha litt "uro" i bakgrunnen for å få mer dybde. Med vår kjære f/1.2 så blir jo bakgrunnen rimelig rolig nesten uansett hva man putter inn, så oppgaven blir bare å komponere den så lys/skygge ser bra ut i forhold til hovedmotivet. Lenke til kommentar
OysteinSanne Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jepp, viktig med litt distanse. f/1.2 er helt genialt bra. Krever selvsagt sitt ifht rett fokus, men desto mer belønnende når det sitter. Fin gradert bakgrunn. En kjempediger ND Gradient ;-) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Begge de to siste var bra synes jeg. Du behersker tydeligvis fokus, selv på f/1.2. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Takk takk k.n.b Å beherske fokus på f/1.2 betyr for meg, enten stativ og et motiv som står i ro, eller å ta mange bilder. Marginen er bare 2-3 mm på 2 meters avstand, og en bom på 4-5 mm betyr et mislykket bilde Men det er morsomt å jobbe med det objektivet likevel. Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Odd Arne Lukkertid: 1/125 sek Blender f/1.2 Utstyr: Canon 1Dsmk3, Canon EF 85mm f/1.2 Lys fra vindu Endret 13. oktober 2009 av andreasoverland Lenke til kommentar
andreasoverland Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Frode Lukkertid: 1/125 sek Blender: f/1.2 Utstyr: Canon EF 85mm f/1.2 Lys: Fra store vindu bak kamera Frode - October 12th by Andreas Øverland, on Flickr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå