ask99 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Bruker du de svarte ram slottene, og har du prøvd å justere DRAM Voltage til 1.64 Volt i bios? Edit: ser også at det er bios update, som har fix: 2. This BIOS fixes the following problem of the previous version: - Update CPU micro code. - Update NB module. - Update SB module. - Improved memory compatibility. Så prøv siste bios versjon! Endret 2. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Bruker du de svarte ram slottene, og har du prøvd å justere DRAM Voltage til 1.64 Volt i bios? Edit: ser også at det er bios update, som har fix: 2. This BIOS fixes the following problem of the previous version: - Update CPU micro code. - Update NB module. - Update SB module. - Improved memory compatibility. Så prøv siste bios versjon! Ah takker så meget, men har aldri opdatert BIOS før, er det ikke sånn at man må "flashe" BIOS og sånt? kunne trengt en forklaring Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Du kan laste ned bios fila, pakke den ut og lese "How to flash the BIOS". Eller du kan bruke "Live Update" nederst på siden! Men hvis du skal gjøre dette, så bruk bare den ene brikken, så pc er stabil når du skal oppdatere bios! Endret 2. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Bruker du de svarte ram slottene, og har du prøvd å justere DRAM Voltage til 1.64 Volt i bios? Jeg bruker både de svarte og de andre dimm portene, jeg går etter dimm1, dimm2 osv, så det skulle være riktig. Men hakke justert voltage. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Du skal bruke dimm1 og dimm3, de svarte!! Du justerer DRAM Voltage i Cell Menu, i bios. Prøvde du Live Update? Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Du skal bruke dimm1 og dimm3, de svarte!! Du justerer DRAM Voltage i Cell Menu, i bios. Prøvde du Live Update? Ah driti ut ass er på jobb akkuratt nå, men slutter om 10 min, så skal fikse alt sammen når jeg kommer hjem. Takker for all hjelp, får håpe på det beste Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Bare minner deg på at Nvidia hovedkort kan være ganske vrien til å få til , så sørg for å poste her med oppdateringer etter hvert som du justerer på minnet. Godt mulig at du ikke kan bruke spd men må overstyre manuelt. Jeg tror faktisk at det er en god mulighet for at rammen er ok men hk ikke sammarbeidsvillig. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Bare minner deg på at Nvidia hovedkort kan være ganske vrien til å få til , så sørg for å poste her med oppdateringer etter hvert som du justerer på minnet. Godt mulig at du ikke kan bruke spd men må overstyre manuelt. Jeg tror faktisk at det er en god mulighet for at rammen er ok men hk ikke sammarbeidsvillig. Han har byttet til et MSI P55-CD53 hk, han nevnte ikke det når han startet tråden! Endret 2. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg satte rambrikken min i dimm3, altså bare de svarte og det har ikke skjedd noe ennå, så tror det var bare feil dimm port. Men PCen min viser fortsatt at jeg har 3GB ram mens i BIOS f.eks står det 4GB, hva kan grunnen til det være? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Er ikke din xp-pro 32 bit, du må ha 64 bit os for å få brukt mer enn ca 3GB ram, du finner sikkert gode forklaringer på dette, hvis du søker litt i forumet! Endret 3. oktober 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Er ikke din xp-pro 32 bit, du må ha 64 bit os for å få brukt mer enn ca 3GB ram, du finner sikkert gode forklaringer på dette, hvis du søker litt i forumet! Jeg har Windows XP Pro 32-Bit ja, jeg vet også at 32 bit kan ikke utnytte mer enn 4 gb ram. Men jeg trodde den ville vise liksom 3.99GB ram men den viser 2.99GB ram. Det må være en feil? EDIT: Søka litt rundt på forumet og ser nå at XP 32-Bit faktisk ikke kan se mer enn 3GB ram, jeg trodde det var 4, men sånn er det bare. Gidder ikke å oppgradere til 64 bit. Må instalere så mye på nytt og shit, så tar det en eller annen gang i fremtiden Endret 4. oktober 2009 av Xar0n Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du bør prøve Windows 7, der går innstallasjonen av de fleste enheter automatisk. Så det eneste man må legge inn selv er nytteprogrammer som man bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå