Davidhg Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Heisann, har da en Casio som jeg bruker i matematikken og lurte derfor på om noen her vet hvordan jeg kan lage et enkelt program som regner ut kryssprodukt av 2 vektorer, kan da ingenting om programmering, men har da prøvd meg litt selv. "Programmet" jeg har laget ser slik ut: "X1"?=A "Y1"?=B "Z1"?=C "X2"?=D "Y2"?=E "Z2"?=F B*F-C*E C*D-A*F A*E-B*D Problemet mitt er da at jeg får 1 verdi på slutten, istedet for X,Y,Z. Egentlig ser formelen for vektorprodukt slik ut: B*F-C*E = X C*D-A*F = Y A*E-B*D = Z [X,Y,Z] Vet at dette ble litt krunglete forklart, men det jeg vil frem til er, hvordan kan jeg få hvert av leddene til å gi meg en verdi, istedet for den totale verdien av de 3 leddene? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det er en stund siden jeg rota med Casioen, men jeg mener du kan skrive: B*F-C*E=X C*D-A*F=Y A*E-B*D=Z Da vil verdiene ligge i X,Y og Z For å få de skrevet ut husker jeg ikke helt funksjonen til, men jeg mener du kan skriver"Y*" (* er den lille fylte trekanten) for å skrive ut Y. Mulig du bare kan skrive: X Y Z Lenke til kommentar
Davidhg Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Tusen takk for svaret! Fant ut av det nå, måtte gjøre det slik: B*F-C*E* C*D-A*F* A*E-B*D* hvor * er den lille fylte trekanten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå