gjgjgjtytyty Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) . Endret 6. mars 2013 av Espennt Lenke til kommentar
KS Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Særemne om Harry Hole? Norges beste krim? Av Jo Nesbø. Disse bøkene er utgitt foreløig: 1997 Flaggermusmannen 1998 Kakerlakkene 2000 Rødstrupe 2002 Sorgenfri 2003 Marekors 2005 Frelseren 2007 Snømannen 2009 Panserhjerte Bok 1 og 2 gir litt bakgrunn for Harrys traumer, men serien tar seg først opp med Rødstrupe. Det geniale med rødstrupe er hvordan tre ulike historier knyttes sammen. I rødstrupe starter også en bi-historie som utvikler seg videre gjennom bok 4 og får sitt klimaks i bok 5. Derfor kan Rødstrupe, Sorgenfri og Marekors være en god ide å skrive om. Krim er lettlest og Nesbø skriver veldig fint. Bor du i Oslo så er det også veldig gøy med f.eks Marekors og plasseringen av drapene. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg skrev faktisk om Arn-triologien da jeg hadde særemne. Skrev om utviklingen til hovedpersonen(e) i bøkene. Sikker mange andre ting du også kan skrive om i forhold til de bøkene, spesielt siden de er historiske romaner. Jan Guillou er en ekstremt spesiell mann, så du kan sikkert finne mange sitater fra intervjuer du kan dra inn i særemnet og sammenligne med det han skriver. Både skrivestil og oppførsel kan til tider være ganske maskulint. Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Skriv om Harry Potter. Om du finner ut at du har skrevet for lite, så er det såpass mange bøker, at det ikkje kommer til å bli eit problem å skrive ennda meire, kanskje du kan finne eit intervju med J.K. Rowling på internett? Og ta det med i særemnet? Eg veit ikkje om du skal skrive om bøkene, eller om du skal skrive om forfatteren, eller kanskje begge deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå