Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpe ny Hjemmekinoprojektor?

Anbefalte innlegg

Hei, Det har seg slik at min gamle prosjektor (Kjøpte den i 2004) NEC VT570 synger på sine siste verse. I status vinduet har eg rundt 5% igjen på lampe levetiden og tenkte eg kanskje skulle kjøpe ein ny.

Eg vill gjerne koble den nye prosjektoren til mitt gamle oppsett. (VGA, RCA x 3) og gjerne HDMI til Xbox + PS3

Eg tenkte eg skulle vere litt "moderne" med og kjøpe ein Full HD prosjektor men desverre har eg svært lite peiling på prosjektor generelt. Ville det våre ein bedre økonomisk sett og kjøpe ny lampe til den gamle prosjektoren? eller kjøpe ein ny?. Vist eg kjøper ein ny vill eg gjerne holde meg under 10 000 kr men kan legge til par ekstra lapper "vist" det er nøvendig

Takker for alle tips!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Audiovisuelt kommer med en test av hjemmeprojektorer i prisklassen ca 5000-9000 kroner om ikke lenge. En av de projektorene vi tester er Optoma HD20 - som virker å gi mye for pengene. Ellers er HD200X fra samme produsent også spennende. Disse og andre tilsvarende DLP-projektorer bør gi deg langt bedre bilde enn den LCD-baserte NEC-en du har - men utover det kjenner jeg ikke til din nåværende projektor i detalj.

Lenke til kommentar

NEC VT570 er ein LCD-prosjektor med 1300 lumen og 400:1 i kontrast. Den har gjort ein bra jobb om kvelden når eg ser på film osv.

Såg på dei to modelene du anbefalte og synest dei såg kjempe bra ut. Men lure litt på korleis det er med 1500-1700 lumen i forhold til 1000-1300 lumen. Meinte det var best med minst mulig lumen vist du bruke den om kvelden i eit mørkt rom. Eller vill eg merke noko forskjell med litt høgre lumen?

Kontrasten ser eg er enormt mye bedre men vist dette er ein prosjektor eg har tenkt og ha 3-5 år ville det vore bedre å bruke litt meir peng? eller er det eit bra budsjett for ein "bra" prosjektor

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Mangler HDMI med har RCA x 3 som xbox-en har ledning til

2500kr hørest ikkje så gale ut men... tru det er på tide og skifte den ut rett og slett.

Fått ein bra deal på Benq W5000 til 10 000kr eller Optoma HD200X til 7000kr men er Benq W500 verd dei ekstra 3000kr?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...