DarkFlipp Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hei. Har et problem med Pc'en min. Har kjørt XP de siste årene, og i det siste så fryser pc'en min plutselig helt uten videre. Jeg installerte Windows 7, for jeg trodde at det ville hjelpe å formattere og reinstallere OS. Har fortsatt det samme problemet på Windows 7, og av og til blir skjermen bare helt svart. Windows 7 finner jo drivere til komponentene selv, men under valgfrie oppdateringer kan jeg laste ned drivere til skjermkortet mitt. Det er et nVidea Geforce 9500. Jeg kjører med oppløsning på 1280 x 1024. Men under installasjonen blir skjermen bare svart, og den fryser da også. Når jeg da re-booter maskinen så får jeg opp "ingen signal". Da booter jeg maskinen i "safe" modus og kjører en systemgjenopprettning. Da fungerer alt fint til det fryser igjen. Men i morges når jeg prøvde å starte den så blir skjermen helt svart og ikke annet enn musepekeren synes på skjermen. Pc'en er en Fujitsu Siemens Scaleo-P. Er både oppgitt og fortvilet, så utrolig irriterende. Dette er noe den begynte med for ca. 2mnd siden. Setter stor pris på all hjelp Mvh, Daniel Lenke til kommentar
neru Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Siden du sier du har opdatert driveren og alt kann det høres ut som om skjermkortet synger på siste vers. Ser du om harddisken jobber (lyser "HDD" lampen?) i såfall tror jeg du kan begynne å se etter et nytt kort. Lenke til kommentar
DarkFlipp Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg vet ikke, skjermkortet er vel ikke 1år gammelt engang Maskinen kjører "fint" med den driveren Windows 7 selv har funnet, men hvis jeg prøver å installere driveren jeg finner under valgdrie oppdateringer på windows update så blir skjermen svart under installasjonen og power knappen på LCD skjermen min blinker rødt, Har googlet litt rundt på andre forumer hvor folk har de samme problemene, der er det noen som mener at det kan være hovedkortet. Men har selv ikke den fjerneste anelse. Nei, har ikke sett om hdd lampen lyser, men ifølge "HDD Observer" så kjører alle diskene feilfritt og har en fin temperatur osv. Jeg hører at viften drar tungt, selvom pc'en nesten ikke blir belastet. Tror dere at det kan være viften? At den kan forårsake at pc'en fryser eller at skjermen blir svart osv? For når pc'en fryser, eller skjermen blir svart, så stopper mus og tastatur, evnt. musikk som avspilles osv mens cpu'en fortsatt går. Siden du sier du har opdatert driveren og alt kann det høres ut som om skjermkortet synger på siste vers. Ser du om harddisken jobber (lyser "HDD" lampen?) i såfall tror jeg du kan begynne å se etter et nytt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå