Gå til innhold

Får lokal tilkobling hele tiden!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger litt hjelp med det trådløse nettverket mitt.

Jeg deler nettverk med naboen og koblingen til nettet detter hele tiden ut. Får kun lokal tilkobling.

Det er en dlink DI-634 men kan ikke se at det er den som er problemet, for dette problemet har vært med flere routere og internett leverandører.

Det som er at når vi restarter routeren så funker det fint igjen.

Hva kan være problemet?????

Selv når tilgangen er kun lokal skal jeg ikke klare å komme inn på routeren via ip adressen? å restarte routeren derifra??

Det hadde vært veldig kjekt siden det er jeg som er mest avhenging av internett av oss og routeren står inne til naboen som ikke alltid får med seg at den har koblet ut igjen...

Noen der ute som vet hva som kan være problemet og hvordan d fikses??:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei.Hvordan vet jeg at routeren er N teknologi og ikke G da? Hvordan ser man forskjellen?

Jeg veit han hadde en linkys router før, tror det var en ny type, den så ihvertfall veldig fancy ut. Når han brukte den så forsvant hele nettet, fant det ikke når man søkte etter trådløse nettverk ihvertfall.

Det er på ingen måte det går an for meg å komme meg inn trådløst på routeren når det er lokal tilkobling da?

Lenke til kommentar

Er det noen der ute som vet forskjellen mellom en router med g teknologi og n teknologi, sliter som sagt tidligere med tilkoblingen. internetten detter hele tiden ut. hvordan kan det å gå over på en router med n teknologi forbedre dette?

Lenke til kommentar

Fra Compnetworking

802.11g

supports bandwidth up to 54 Mbps

802.11g - fast maximum speed; signal range is good and not easily obstructed

Pros of 802.11g - fast maximum speed; signal range is good and not easily obstructed

appliances may interfere on the unregulated signal frequency

-----------------------------------

802.11n

The newest IEEE standard in the Wi-Fi category is 802.11n. It was designed to improve on 802.11g in the amount of bandwidth supported by utilizing multiple wireless signals and antennas (called MIMO technology) instead of one.

When this standard is finalized, 802.11n connections should support data rates of over 100 Mbps. 802.11n also offers somewhat better range over earlier Wi-Fi standards due to its increased signal intensity. 802.11n equipment will be backward compatible with 802.11g gear.

Pros of 802.11n - fastest maximum speed and best signal range; more resistant to signal interference from outside sources

Cons of 802.11n - standard is not yet finalized; costs more than 802.11g; the use of multiple signals may greatly interfere with nearby 802.11b/g based networks.

802.11n er ferdig, kilden jeg viser til over er litt utdatert. 802.11n er godkjent

Les også:

http://www.idg.no/pcworld/article55444.ece

http://www.idg.no/pcworld/article55514.ece

Noen flere spørsmål? Noen som ikke er helt besvart? Bare spør :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...