Gå til innhold

24 Timer lade tid etter nyanskaffet gadget

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor står ikke dette i manualen til min nyeste mobiltelefon (t200) ?

Er det kanskje bare en myte?

Det er veldig mye diskusjon rundt dette.

Det jeg har kommet frem til er at det ikke er så veldig mye jobb å la den nye mobilen min lade feks 15 timer fremfor 2 timer de(n) første gang(ene). Hvis det gir bedre batteri så er det jo verdt det, og hvis ikke så skader det heller ikke.

Lenke til kommentar

Har hørt det samme, til og med lest det i noen manualer en gang i tiden. Det står som sagt ikke lenger i så mange manualer. Det tror jeg henger sammen med at det ikke lenger er så viktig. Batteritknologien har stadig utviklet seg. Tror det var viktigere med skikkelig lading (og utlading) av helt nye batterier ved bruk av NiMh-batterier. Nå brukes som oftes LiIon-batterier til mobiltelefoner og lignende.

Lenke til kommentar

Dette kommer helt an på hvilken type batterier det er snakk om. (NiCD, NiMH, Li-ION). Alle oppladbare artikler bør lade 12-16 timer ved første lading. Husk også å tømme batteriet helt innimellom. Dette forlenger levetiden på batteriet.

Lenke til kommentar

testet dette på min 3410, som jeg kjøpte for 1 kr for en stund siden, batterileve tiden ble helt vrak.. så ladet jeg den opp i 20 timer og ble mycket betre.. så som en tommelfinger regel så bør man lade telefonen i ca 16 timer før man bruker den. Men som regel når man får noe nytt så brenner det jo i fingerene å bruke det, å da er det ikke så lett å la være å bruke den heller, å d går utover ladetiden.. :)

Lenke til kommentar

Dette synes jeg virker rart. Alle mine produkter som bruker batterier kobler fra laderen når batteriet er fulladet. Hvordan gjør man det da i såfall? Tar man bare laderen ut av veggen og setter den inn igjen?

Lenke til kommentar

Selv om telefonen ikke ser ut til å lade lenger så blir den i realiteteten ladet hele tiden.

Det dere gjør er å holde batterinivået på topp hele tiden. Grunnen til at vi anbefaller å lade batteriene i 12-16 timer første gangen er ikke pga. batterilevetiden... det er pga batteriindikatoren.

Batteriet er nesten tomt når dere kjøper telefon (e.l.) og Batteriindikatoren i batteriet er på minimum. Når dere lader og holder batterinivået oppe en hvis tid så blir dette satt til maks batteri.

Nesten alle batterier i dag er Lithium Ion batterier. Dvs. batterier uten minne. Dette fører til at du når som helst, uavhengig av mengden strøm som er igjen på batteriet, kan lade batteriet helt opp (eller nesten...). Det negative er at det tar ett par ukers tid (minst en) før batteriet når maks kapasitet. ...(noe som er noe dritt siden kunder med ny tlf. har så dårlig tålmodighet... :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...