Barry White Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hei! Jeg har hørt at det er lurt å lade batteriet 24 Timer etter man har skaffet seg f.eks. en mobiltelefon eller mp3 spiller. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Men hvorfor står ikke dette i manualen til min nyeste mobiltelefon (t200) ? Er det kanskje bare en myte? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 _________________Ser du hvem avataren min er? *Premier* Thorvald Linus? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Men hvorfor står ikke dette i manualen til min nyeste mobiltelefon (t200) ?Er det kanskje bare en myte? Det er veldig mye diskusjon rundt dette. Det jeg har kommet frem til er at det ikke er så veldig mye jobb å la den nye mobilen min lade feks 15 timer fremfor 2 timer de(n) første gang(ene). Hvis det gir bedre batteri så er det jo verdt det, og hvis ikke så skader det heller ikke. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Det var viktig før i tiden vertfall. Bruker bare 2-3 timer jeg da men det er jo meg. Alt for ivrig med og få fyrt den opp. Lenke til kommentar
ion Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Har hørt det samme, til og med lest det i noen manualer en gang i tiden. Det står som sagt ikke lenger i så mange manualer. Det tror jeg henger sammen med at det ikke lenger er så viktig. Batteritknologien har stadig utviklet seg. Tror det var viktigere med skikkelig lading (og utlading) av helt nye batterier ved bruk av NiMh-batterier. Nå brukes som oftes LiIon-batterier til mobiltelefoner og lignende. Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Dette kommer helt an på hvilken type batterier det er snakk om. (NiCD, NiMH, Li-ION). Alle oppladbare artikler bør lade 12-16 timer ved første lading. Husk også å tømme batteriet helt innimellom. Dette forlenger levetiden på batteriet. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 nettopp lada ferdig de 4 obligatoriske timene på min nye jukebox 2, men jeg er usikker om jeg skal vente til i morra. Det er et Li-ion batteri. og PS: går det an å ta den 24 timers ladingen på 3 lading elns? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 testet dette på min 3410, som jeg kjøpte for 1 kr for en stund siden, batterileve tiden ble helt vrak.. så ladet jeg den opp i 20 timer og ble mycket betre.. så som en tommelfinger regel så bør man lade telefonen i ca 16 timer før man bruker den. Men som regel når man får noe nytt så brenner det jo i fingerene å bruke det, å da er det ikke så lett å la være å bruke den heller, å d går utover ladetiden.. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 uhmm, jeg tror likevel jeg stålsetter meg og venter til i morra Lenke til kommentar
enl Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Dette synes jeg virker rart. Alle mine produkter som bruker batterier kobler fra laderen når batteriet er fulladet. Hvordan gjør man det da i såfall? Tar man bare laderen ut av veggen og setter den inn igjen? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 det står at den er ferdig, men fortsett likevel Lenke til kommentar
ERaZeR_ Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Selv om telefonen ikke ser ut til å lade lenger så blir den i realiteteten ladet hele tiden. Det dere gjør er å holde batterinivået på topp hele tiden. Grunnen til at vi anbefaller å lade batteriene i 12-16 timer første gangen er ikke pga. batterilevetiden... det er pga batteriindikatoren. Batteriet er nesten tomt når dere kjøper telefon (e.l.) og Batteriindikatoren i batteriet er på minimum. Når dere lader og holder batterinivået oppe en hvis tid så blir dette satt til maks batteri. Nesten alle batterier i dag er Lithium Ion batterier. Dvs. batterier uten minne. Dette fører til at du når som helst, uavhengig av mengden strøm som er igjen på batteriet, kan lade batteriet helt opp (eller nesten...). Det negative er at det tar ett par ukers tid (minst en) før batteriet når maks kapasitet. ...(noe som er noe dritt siden kunder med ny tlf. har så dårlig tålmodighet... ) Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 så det optimale er: å lade batteriet 24 timer hver gang, for så å lade det helt ut, og gjøre dette gang på gang i et par uker...? Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 bla, bla, bla Det hørtes fornuftig ut Så da hadde jeg rett, tross alt Knuty: så flink du er <- premien Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Du lade 24t før du bruker en ny mobil iallefall, det sa fyren i sjappa jeg kjøpte mobilen min... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå