Gå til innhold

[Løst]Hjelp til å bygge webside

Anbefalte innlegg

Hallo.

Håper jeg poster på rett plass.

Har en webside jeg gjerne skulle hatt hjelp med å lage, publisere.

Jeg er selv ingen dyktig html person og ønsker derfor hjelp fra en utenforstående til dette.

Har hatt en kompis til å se på det. Men, han hadde ikke nok tid til å lage siden for meg.

Om du er flink med websider og ønsker å hjelpe meg send meg en pm. :D

Håper på masse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette passer sikkert mykje betre under Webdesign HTML og CSS. Dette er ikkje akkurat off-topic.

Eg har ikkje tid til å hjelpe deg så mykje akkurat no, men eg vil anbefale deg å lese litt om det. Sjå artiklane dei har på HTMLDog.com òg W3Schools.

Lukke til :)

hmm jeg leita men fant ikke noe sånt topick (om noen kan så gjerne flytt meg til den delen)

Jeg kan sikkert hjelpe deg, men du lærer mye mer om du leser gjennom w3schools og spør her om du får problemer :)

hmm ja kanskje det. er bare redd for at det skal bli for vanskelig ogat jeg ikke skal få det til..

Lenke til kommentar
hmm ja kanskje det. er bare redd for at det skal bli for vanskelig ogat jeg ikke skal få det til..

Kommer helt ann på hva slags side du skal lage... Og om du bare skal ha en blogg eller liknende, kan du vel like så godt bruke wordpress. Da vil du få et bra resultat uansett om du kan html/css eller ikke.

Ellers er det bare å ta skritt for skritt...

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hva slags side du skal lage... Og om du bare skal ha en blogg eller liknende, kan du vel like så godt bruke wordpress. Da vil du få et bra resultat uansett om du kan html/css eller ikke.

Ellers er det bare å ta skritt for skritt...

Siden skal være en fanside, bestående av ett helt bilde (enkelt forklart) med galleri/media og news update. helt enkelt. Men jeg er ikke teknisk nok til å lage det og orker ikke bvruke flere uker på å bygge den.. (Hadde en som skulle bygge den, men han klarte det ikke)

Lenke til kommentar

Da vil jeg anbefale deg å bruke Wordpress. Laste ned her, pakke ut filene og legg dem på serveren. Når du har gjort det går du på siden og følger instruksene. Hvis du bruker et webhotell har du helt sikkert fått databaseinformasjon på e-post hvis du ikke må opprette selv.

Hvis du gjør det kan du endre siden med enkle museklikk etterpå. :)

Endret av program
Lenke til kommentar

Ja, vil den se bra ut?

En jeg kjenner som masa om at den vil se rar/feil ut om noen har oppløsning 800 600 ol.?.. Hvordan vil den bli? Vil den se lik ut på alle sin maskiner og sånt, type skalere seg etter oppløsning?

(går fint an, men hadde det ikke vært litt kult om den var i flash? ;))

Tanken rundt siden er jo at alt over credit'en skal synes også en intern scrolling i det hvite feltet. mens for de spesielt interesserte kan de se credit'en ved å scrolle ned helt på siden.

Hmm

Lenke til kommentar

hm... kan see om jeg slengt sammen noe html/css greier, men har en del andre ting i tillegg (skole ect.) så det vil ta en liten stund

btw. når du tenker på at den skal se ut som bildet du postet, tenker du at den skal være identisk, eller at den skal ha en bakgrunnsbilde og denne hvite boksen i midten?

Endret av Themecreator
Lenke til kommentar
hm... kan see om jeg slengt sammen noe html/css greier, men har en del andre ting i tillegg (skole ect.) så det vil ta en liten stund

btw. når du tenker på at den skal se ut som bildet du postet, tenker du at den skal være identisk, eller at den skal ha en bakgrunnsbilde og denne hvite boksen i midten?

hmm identisk, altså helt likt bildet, med firkanter, og gradering og knapper og hvit boks..

Om det var det du mente?..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...