Gå til innhold

hjelp til oppgraderingspakke

Anbefalte innlegg

Har ikke råd til å kjøpe en ny PC så for nøye meg med å oppgradere.

på komplett så selger de såkalte oppgraderingspakker til en rimelig sum.

Noen som kunne hjelpe meg med hvilket av disse to pakkene som er best, og gir meg mest for pengene?

Begge koster forresten 2195,-

• - AMD Phenom™ II X3 720 Black Editionm, Triple Core, 2,8Ghz, AM3, 95W, Boxed
  • - Gigabyte GA-MA770T-UD3P, Socket-AM3 AMD 770+SB710, ATX, DDR3 , Firewire, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16
  • - Crucial DDR3 1333MHz 2GB, CL9, Non-ECC, 1.5V, 256Meg x 64, 240pin
  • - Antistatic Armchain 180cm

eller

• - AMD Phenom X4 9650 Quad Core, Socket AM2+, 2,3GHz, 2MB, Boxed
  • - Gigabyte GA-MA770-UD3, Socket-AM2+/AM3, AMD 770+SB700, ATX, DDR2 , Firewire, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16
  • - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5, Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz
  • - Antistatic Armchain 180cm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke PCen til spilling ville jeg ha kjøpt meg et nytt skjermkort i samme slengen. Er ikke så mye du kan spille på det du har fra før av.

Og når jeg tenker meg om vil jeg si at pakke nummer en ser best ut. La ikke merke til 2,3Ghz vs 2,8Ghz-forskjellen og det at oppsett nr 1 har DDR3-kompitabelt hovedkort og DDR3-ram.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Du kan jo se selv på Toms Hardware

De er ganske like, men quad-prosessoren scorer litt høyere i litt tyngre prosesser der alle fire kjernene kan brukes mens cripple-core-prosessoren scorer bedre i spill(i denne testen), blant annet på grunn av høyere klokkefrekvens.

Jeg ville gått for den øverste. Den har en kjerne mindre, men har en høyere klokkefrekvens. Og er enig med Benny at du bør spare til nytt skjermkort.

Endret av ormebol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...