Gå til innhold

hva er best av ATI skjermkort og Gforce (bærbar pc)

fredrija

Anbefalte innlegg

hei

har bursdag og vurderer å kjøpe ny pc nå (bærbar såklart)

har sett på noen med Nvidia GeForce G105M og noen med ATI Radeon HD4650 og ATI Radeon HD 4570.

hva er det som gir mest effekt av disse? selv har jeg bare hatt Gforce skjermkort før og er forsåvidt fornøyd med dem. er derfor ingen ekspert på ATI, og siden det er over 3 år siden sist jeg kjøpte pc så må jeg si at jeg er litt utdatert på disse områdene.

hadde vært fint med hjelp. takker på forhånd!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For bærbar vil Mobility Radeon HD4650 være det klart beste kortet av de du lister opp, milevis foran G105. Du må opp på G240 for å få et Nvidia-kort som matcher HD4650. HD4650 er vel alt i alt det beste kortet du kan finne i maskiner i 7-9000 sjiktet.

Lenke til kommentar
For bærbar vil Mobility Radeon HD4650 være det klart beste kortet av de du lister opp, milevis foran G105. Du må opp på G240 for å få et Nvidia-kort som matcher HD4650. HD4650 er vel alt i alt det beste kortet du kan finne i maskiner i 7-9000 sjiktet.

takk for den! du løste problemet mitt :D hehe...

vet du om det er bedre med DDR3 4Gb 1000Mhz eller DDR2 4GB 800Mhz? vet vel egentlig at DDR3 er bedre, men er det verdt å gå ned fra Radeon HD4650 til Radeon HD4570 fordi at det er bedre RAM i den med 4570'en?

Lenke til kommentar
vet du om det er bedre med DDR3 4Gb 1000Mhz eller DDR2 4GB 800Mhz? vet vel egentlig at DDR3 er bedre, men er det verdt å gå ned fra Radeon HD4650 til Radeon HD4570 fordi at det er bedre RAM i den med 4570'en?

DDR3 er bedre ja, men det er ikke verdt det å gå ned fra 4650 til 4570 bare på grunn av DDR3-hovedminne i maskinen. DDR2 finnes i de fleste "bang-for-buck" maskiner og duger fortsatt. Såpass mye bedre som HD4650 er så vil du totalt sett få en del dårligere ytelse med HD4570 uansett DDR3 RAM.

Lenke til kommentar

DDR3 er bedre ja, men det er ikke verdt det å gå ned fra 4650 til 4570 bare på grunn av DDR3-hovedminne i maskinen. DDR2 finnes i de fleste "bang-for-buck" maskiner og duger fortsatt. Såpass mye bedre som HD4650 er så vil du totalt sett få en del dårligere ytelse med HD4570 uansett DDR3 RAM.

takk nok en gang! du er en smart fyr!

det vil si at, av disse 2 som er her, så burde jeg gå for HP'en?

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...oductTabcontent

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...050/acer-aspire

Lenke til kommentar

Antar at du har tenkt å bruke maskinen til spilling, og da er svaret ja.

Hvis du har tenkt å legge deg på 7000 i pris kan du også ta en titt på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=482497

Denne har da mye samme specs som DV6-en men med 17.3" skjerm med en høyere oppløsning (1600x900 vs. 1366x768). Syns native-oppløsningen 1366x768 på 15.6" - skjermer er litt knepen til spilling. Om du f.eks. skal koble maskinen til en ekstern skjerm kan du selvsagt se bort fra dette. Den jeg linket til har også ATI-prosessor som er et lite hakk svakere enn Core 2 Duo-en i DV6-en du linket. Men i praksis kommer du sjelden til å se stor forskjell, skjermkortet har uansett mer og si for ytelsen enn prosessoren for de aller fleste spill. Crysis f.eks. greier seg med en 2GHz dual-core prosessor så lenge skjermkortet klarer å holde følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...