Gå til innhold

Innvandrerfamilie fikk tagget "svarting" på huset sitt!

KS

Anbefalte innlegg

Fra dagbladet: Familien Bamarni på Manstad våknet opp til «svarting» på husveggen.

503x.jpg

De som har skrevet dette har tydeligvis ikke de beste planleggingsevnene. De har kommet til SVARTI og innsett at de har skrevet med så store bokstaver at det ikke er plass til resten. De har skrevet en liten n og en enda mindre g som ble så mislykket at de måtte plassere g'en over resten av det som ble skrevet. Gratulerer. Dere har dokumentert idiotien til rassister en gang for alltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke kommentere historien her, annet en at vi ikke vet at dette er "rasister" eller "bare" ungdommer som synes det er show å bedrive hærverk. Det artige et at undertegnede kjenner familien Bamarni. Ashti Bamarni jobber på en lokal Rema 1000 butikk i Fredrikstad, der jeg ofte handler. En veldig hyggelig mann og en flott innvandrerfamilie som er godt integrerte. Trist at slik skjer. Dere kan lese en mer detaljert artikkel i Fredrikstad Blad. Direkte lenke. Legg merke til bildeserien på høyre side, dette ble fort fjernet.

:)

Lenke til kommentar

Tragisk at slikt fremdeles skjer. Nå er vel ikke rasisme det mest omfattende problemet i Norge, men episoder som dette viser at det stadig er noen med rasistisk tankegang rundt omkring.

Litt off-topic, men må si det erlitt trist at det alltid må skje noe som dette før rasismevirksomheten får noe søkelys over seg. Til vanelig er det ingen som bryr seg bortsett fra noen bøssebærere fra SOS Rasisme en skjelden gang. Etter drapet på Benjamin hermansen på Holmlia i Oslo var det et kjempefokus på rasisme, men så dabbet det bare av igjen litt etter litt. Hvorfor må det skje rasistiske utfall før problemet med rasisme får oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men må si det erlitt trist at det alltid må skje noe som dette før rasismevirksomheten får noe søkelys over seg. Til vanelig er det ingen som bryr seg bortsett fra noen bøssebærere fra SOS Rasisme en skjelden gang. Etter drapet på Benjamin hermansen på Holmlia i Oslo var det et kjempefokus på rasisme, men så dabbet det bare av igjen litt etter litt. Hvorfor må det skje rasistiske utfall før problemet med rasisme får oppmerksomhet?

Muligens fordi det ikke er et veldig stort problem, og at det er snakk om noen fåtalls mennesker som bedriver slikt.

Lenke til kommentar
Muligens fordi det ikke er et veldig stort problem, og at det er snakk om noen fåtalls mennesker som bedriver slikt.

Sant nok at det ikke er et stort problem her i landet, men det er hele toiden til stede som man ser og da burde det vært mer fokus på det.

sikkert SoS rasime som sto bak.. bruker det i propaganda kampen mot de slemme rasistene

Tåpligheter. Hva med å være litt mer seriøs?

Lenke til kommentar
Sant nok at det ikke er et stort problem her i landet, men det er hele toiden til stede som man ser og da burde det vært mer fokus på det.

Nå har Norgespatriotene lagt ned, grunnet et elendig valgresultat, så folket har vel sagt sitt om rasisme og nynazisme.

Lenke til kommentar

Nå har Norgespatriotene lagt ned, grunnet et elendig valgresultat, så folket har vel sagt sitt om rasisme og nynazisme.

Neida. "De" har stemt f.eks. FrP.

Lenke til kommentar

Det er nok mer hverdagsrasister og generelt egoister. Tro meg, ekte rasister og nasjonalister stemmer ikke FRP, da dette er et parti som strider mot nasjolistiske ideer og ideologier

Lenke til kommentar

Det er nok mer hverdagsrasister og generelt egoister. Tro meg, ekte rasister og nasjonalister stemmer ikke FRP, da dette er et parti som strider mot nasjolistiske ideer og ideologier

tror også det er mange som ikke vet mye om politikk, og ser på de enkle sakene som billigere bensin etc som stemmer frp.

lurer på hva som hadde hendt om np hadde kommet i regjering, har de noen seriøse politikere i partiet i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Uten tvil unødvendig, men eg trur nok ikkje det er eit resultat av hardbarka rasister. Det er vel berre nokon ungdommer som ikkje heilt greier å sjå ting i perspektiv.

Eg trur personleg mykje av den rasisme me ser idag er resultat av at det blir fokusert så utruleg mykje på at det er galt. Personleg hadde eg nok aldri komt på å sjå ned på nokon berre fordi dei var litt annerledes enn meg. Men både skule òg media fokuserer såpass mykje på at det er galt at eg ikkje greier å laver å tenke" fy orda" når eg ser nokon farga. Seier det naturlegvis aldri til dei, og har ingenting mot dei. Poenget er berre at mykje er skapt av media. Trur eg.

Før var det jo mykje meir uvanleg å sjå nokon fra eit anna land i Noreg. Nå er det jo daglegdags. Kjenner mange som ikkje er norske, men det gjer vel ingenting kor dei kjem frå?

Iallefall trur eg at når det ses på som galt trur kanskje nokon at det er tøft å trosse grenser, uten at dei er så opptatt av å såre dei det gjeld.

Min personlege teori i denne saka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...