Fin Skjorte Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg skal ta en clean install på laptopen, men etter at jeg trykker en tast for å boote fra cd'n så skjer det ingenting. Jeg har prøvd cd'n i en annen maskin, hvor den funker (som boot). Heller ikke cd/dvd spiller synes å være i uorden, da installasjons cd'n fungerer når windows kjører. Noen ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg skal ta en clean install på laptopen, men etter at jeg trykker en tast for å boote fra cd'n så skjer det ingenting. Jeg har prøvd cd'n i en annen maskin, hvor den funker (som boot). Heller ikke cd/dvd spiller synes å være i uorden, da installasjons cd'n fungerer når windows kjører. Noen ide om hva det kan være? Du har XP fra før, right? IKke vista? Kanskje du kan prøve en annen CD? (Selv om den funker på en anna PC, så er det hvertfall verdt forsøket.) Hvis du ikke har en anna CD, så kan du jo låne fra noen eller brenne en selv -Christian- Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Det er XP->XP ja! Har prøvd to cd'er, en sp1 og sp2. Begge cd'ene har blitt brukt på maskinen tidligere. Kom så langt at "Windows installerer" og "Trykk F6 hvis du bruker tredjeparts...." elns, men der var det stopp igjen. Endret 1. oktober 2009 av Fin Skjorte Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Har du prøvd å vente en 10-20 minutter etter det stopper? Uten å trykke på noe? : ) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Har sittet betydelig mye lengre enn det også... Satt bortimot et par timer. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hmm.. :\ Du har formatert før, ikke sant, bare slik at du vet hvordan du gjør det?^^ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kan prøve å slette MBR. Slik som her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991661 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Takk for linken! Skal teste det! @ch1337: jepp! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Har sett dette før. XP CD får problemer med Linux MBR. Jeg fikk ordnet det ved å slette MBR. Det er enkelt å fikse med UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR". Maskinen funket fint en stund, for så å krasje! Men UBCD så ut til å løse det! Thx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå