Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva tenker dere om folk med få venner på Facebook?

Gjest Facenoob

Anbefalte innlegg

Facebook har blitt et eneste stort dillemma for meg.

Helt siden jeg begynte med Facebook har jeg aldri skjønt hvordan folk får vennelister med hundrevis av folk.

Jeg anser ikke meg selv som asosial, har mange bekjente og møtt mange folk gjennom skole osv, men de fleste anser jeg ikke som venner og ville synes det var litt awkward å legge de til på facebook. Noen ganger har jeg nesten følt meg litt flau på andres vegne når f.eks folk som jeg ikke en gang hilste på på skolen har lagt meg til som venn.

Jeg er fortsatt en av de få med under 100 venner, og de fleste på min liste som har så få er som regel litt "spesielle" folk.

Har mange ganger vurdert å melde meg ut, fordi jeg har ikke lyst til å legge til alle "randomsa", og samtidig er det ikke så mange av dem som legger til meg heller. Og jeg innbiller meg at folk tenker jeg må være en raring eller usosial siden jeg har så "få" venner. Derfor tviler jeg noen ganger på å legge til de jeg faktisk kjenner ganske godt og kunne tenke meg å ha på vennelista, fordi ofte når jeg ikker har sett de på en stund er jeg redd de tenker "jøss, har han blitt en sær loner med så få facebook venner?" Haha, det høres dumt ut, men jeg tenker faktisk litt på "image", og det blir jo ødelagt samme hva jeg gjør - om jeg legger til randoms/folk jeg egentlig ikke liker, eller om jeg fortsetter å ha en kort venneliste.

Om jeg skulle melde meg ut, vil jo også det virke litt sært, siden "alle" har facebook nå.

Så jeg lurer på:

- De som har facebook, åssen får dere så mange venner? Gir alle f i hvor godt dere kjenner hverandre egentlig, er det bare om å gjøre å legge til folk dere "har sett før" for å se populær og kul ut`?

- Hva tenker dere når dere ser en med få venner? At det er en litt usosial person, en som er kresen på hvem han legger til, eller hva?

Hilsen Facenoob

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker "færre venner = mer moden"

Du legger til de du vil ha og takker pent nei til resten, dvs ta selvstendige valg og ikke bare følge med strømmen.

Men enig med benny, bare å tenke den tanken i heletatt/ bry seg om hva andre mener om antall venner er galskap i seg selv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hehe, jeg burde selvfølgelig ikke bry meg så mye, men siden "alle" driver på med Facebook om dagen, og jeg ofte hører folk prate om det, så bekymrer visse ting meg likevel. :p

Jeg føler at når jeg vil legge til en jeg ikke er noe spesielt god venn med, bare f.eks en jente jeg ikke hadde hatt noe imot å se profilen til ( :ph34r: ), og jeg har så få venner, kan det gi litt feil signlaer... at jeg har få venner betyr at jeg er moden/kresen, og at akkurat denne personen betyr såpass mye for meg at han/hun fortjener å være på lista, når hundrevis av andre jeg kunne lagt til ikke er det.

Lenke til kommentar

Noen legger til absolutt alle. De to jeg kjenner med dårligst sosiale antenner har henholdsvis 503 og 374 venner når jeg sjekket nå.

Men det gir jo likevel en pekepinn på hvor du ligger i det sosiale landskapet. Disse to er heller unntaket sånn sett.

Flere hundre venner er bortkastet og jeg skjønner ikke vitsen, men er du ikke en av disse så er du nok også en taper (edit: ironi :p)

Det er naturlig å tenke at de med få venner er sære freaks, men vet jo at det ikke må stemme i det hele tatt.

Jeg er i samme båt som deg, og jeg klarte i tillegg å slette halvparten på grunn av elendig humør en dag :D

Flere av dem la meg til på nytt igjen kort tid etterpå da. Hva er greia med å legge til samme person på nytt når man er slettet?

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Jeg kunne slått meg til ro meg "okei, jeg legger bare til folk jeg anser som venner", bortsett fra tilfeller jeg beskrev i forrige innlegg :p Noen ganger vil jeg legge til litt rnadom folk, og det kan jo gi feil signaler...

Hvis du blir lagt til av noen du ikke kjenner særlig godt som har veldig få venner tenker du jo at dette er ikke en person som legger til randoms?

Kloever: skjønner hva du snakker om, noen av mine venner som jeg skulle tro at har omtrent ingen venner har gjrne helt drøyt mange på facebook... det kan jo være dårlige sosiale antenner som slår til, som du sier.

Lenke til kommentar

Kunne ikke brydd meg mer eller mindre om hvor mange venner en har lagt til på facebook eller ikke. Jeg har egentlig heller ikke forstått pointet med å legge til alle og en hver som en har møtt opp igjenom tiden i vennelisten på facebook. Hvis det er status for noen å kunne si at en har 400-600 "venner" i vennelisten, så får de heller bare tenke slik. En blir ikke sær av å ha under 100 venner på facebook. Etter min mening så viser det egentlig bare at du velger å fokusere på de som du er mest med og bryr deg mest om. For meg, er det viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...