Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen henger seg med win 7 installering

Anbefalte innlegg

Min forrige pc vil ikke instalere win 7 min nye gjør det fint.

Rett til sak :)

Etter jeg har innstalert windows 7 så klikker det når jeg er på vei inn for første gang når man skal skrive info om pc eier. da klikker den og ser bare windows 7 ikonet i hundre år kjørt i "Start windows forrige gang det virket" da kommer jeg litt videre da det står Ready to use windows 7 for first time da restarter pcen automatisk hele tiden sammme greiene :)

Tusen takk for svar

Endret av birdy113
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å starte i sikkerhetsmodus.

F8 under oppstart.

Ellers så kan det jo alltids være noe hardware som har problem , som for eksempel harddisken.

Det bruker å hjelpe å smøre disse med tannkrem for å gi de mer smurning...

Bare tuller :p

Spøk til side : Så lenge det ikke er pirat W7 og du bruker enten RC 7100 eller annen ikke RTM så bør du selvsagt feilsøke litt, kanskje kan det hjelpe med en bios oppgradering eller å manuelt legge inn siste skjermkortdriver.

Med mindre Nvidia skjermkortet er veldig gammelt / eller defekt burde det ikke gi noen problemer.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

8600GT JEg har fått låne cd av en kompis vet ikke hva det er so er på kun Win 7 har sosagt innstalert det på den nye og alt er i orden der.

JEg har solgt denne pcen til en venn av meg. sitter og ser på Starting Winddows og win 7 logoen ingenting skjer hengt der i en time no :)

Lenke til kommentar

Da slår du av pcen, og trykker gjentatte ganger på F8 til du kan laste inn sikkerhetsmodus , fungerer dette ikke under oppstarten så har du muligens veldig alvorlige problemer.

Noe du kan sjekke er om minnet fungerer greit : kjør memtest86 og om pcen er overklokket klokker du den ned.

Lenke til kommentar

Altså, du får opp en meny når du trykker F8 flere ganger ved oppstart som gir deg valgalternativer der du velger safemodus (sikkerhetsmodus)? Hvis den henger der så sliter du , mulig du bør prøve en re-install?

Men for all del, ta en minnetest for å være sikker på at det ikke er minnet som er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...