Gå til innhold

Årets Medlem 2009! [NOMINASJONSTRÅD] Frist: 13. november

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ingen enkel oppgave, men jeg skal prøve å nominere noen brukere som har utmerket seg på ulike vis. I fjor gikk nominasjonene i retning "årets OT-medlem" så jeg skal prøve å spenne litt bredere denne gang, både når det gjelder kategorier men også når det kommer til personlighet og type innhold medlemmet står bak.

fototim

Brukeren fototim har i årevis gitt av seg selv og han er et av de mest kjente brukerne i foto-delen av forumet. Han kom opp med ideen til Forumboka 2008, og har sammen med en rekke frivillige ildsjeler lagt ned svært mye arbeid i dette prosjektet. Her på forumet har vi et par slike virkelig dedikerte brukere innen hver kategori, og jeg skulle gjerne nominert dem alle. Jeg starter uansett med fototim, og satser på at flere kommer til i løpet av nominasjonsrunden.

Dorian Gray

Dorian Gray er gjennomført jordnær men også bevist spissfindig der situasjonen byr seg. Han er hele tiden gjennomført lite pretensiøs, noe som gjør seg godt i forumstolthetens ømmeste punkt, nemlig filmdelen.

Gapwick/Lord Britishface

Gapwick må helt klart inn på listen. I løpet av noen uker skrudde Gapwick seg fast i DNFK og fikk skuet hunden mot hårene på en smakfull og elegant måte. Mange brukere famlet og slet med å få skikkelig has på den toneangivende fremtredenen og tolket alt som ble sagt gravalvorlig. Skjelden har kafeen satt kaffen i halsen så fort i det stolthet og pretensiøsitet ble møtt med stødig fordringsfullhet.

Bjarne77

Kjenner man ikke til Bjarne har man ikke vert særlig aktiv i kategoriene som omhandler teknologi og vitenskap her på forumet. Bjarne77 rydder egenhendig opp i etablerte teorier innen mange ulike fagfelt. Både den generelle og spesielle relativitetsteorien og evolusjonsteorien får gjennomgå, og Bjarne har ellers en egenutviklet tese for det meste. Om det er tyngdefelt, mørk materie eller jordklodens størrelse har Bjarte77 alltid et svar på lur, godt komplettert med et utvalg relevante og fargerike illustrasjoner.

Torbjørn T.

Torbjørn T. har bidratt svært mye i videoredigering og video og dukker ofte opp i tråder som omhandler digital bildebehandling. Han er en slik ildsjel jeg har beskrevet tidligere, med flere informasjonstråder og guider bak seg. En plass på listen sier seg selv.

Edit: Torbjørn T. ble nominert mens jeg satt her å skrev. Da nominerer jeg isteden Nizzen for sin dedikasjon i forhold til skjermkort.

Edit2: Jøss, der var jo Nizzen også gitt.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Helt utvilsomt at Simen1 er en kandidat her, om ikke "all over" i både dette forumets histiore og det beste noensinne som har vært på et forum. Som man legger ned innsats, får man også hyllest - og det ubeskrivelig fortjent. Rett og slett.

Simen1 er like viktig for dette forumet som Sønsteby var for Norge under krigen, Einstein var for matematikken, Thompson for hjulets opprinnelse og Tom Lund for landslaget.

Lenke til kommentar

Da vil jeg nominere krikkert for mange gode poster/svar i forbruker/juss trådene.

Vil gjerne av-nominere Duffo og de 2 andre som "nominerte" hverandre uten særlig annen grunn enn å gjøre det motsatte av hva reglene tilsier.

Går du inn på brukeren Duffo har han 251 innlegg derav 104 er i World Of Warcraft-tråden. Titter innom den tråden jeg også, og er nokså sikker på at alle 104 innleggene der er bare svadadrit som er laget for å underholde/irritere. Har en personlig oppfatning om at Duffo-brukeren er en persons konto nr 2 som brukes til å få ut barnslighet etc. Ikke akkurat i nærheten av å være årets medlem i mine øyne.

Lenke til kommentar
Vil gjerne av-nominere Duffo og de 2 andre som "nominerte" hverandre uten særlig annen grunn enn å gjøre det motsatte av hva reglene tilsier.

Går du inn på brukeren Duffo har han 251 innlegg derav 104 er i World Of Warcraft-tråden. Titter innom den tråden jeg også, og er nokså sikker på at alle 104 innleggene der er bare svadadrit som er laget for å underholde/irritere. Har en personlig oppfatning om at Duffo-brukeren er en persons konto nr 2 som brukes til å få ut barnslighet etc. Ikke akkurat i nærheten av å være årets medlem i mine øyne.

Men hvis disse brukerne ikke har gjort noe for å fortjene den tittelen, så kommer ikke de til å få mer enn 2-3 stemmer under avstemningen. Blir feil å avnominere andre, så vi dropper det.

Lenke til kommentar
Kan man av-nominere noen som egentlig ikke burde blitt nominert i det heletatt?

Hvem liksom avgjøre hvem som ikke skal være nominert?

Det er ekstrem forskjellsbehandlig. Alle bør få en sjanse.

Hvilken type informasjon som bidrar til forumet og ikke er det ingen fasit på.

Hvis f.eks et stort forumtroll blir nominert, er det kanskje fordi den brukeren har lyst opp hverdagen til noen.

Bare fordi du ikke liker en bruker som blir nominert, betyr det ikke at alle synes det samme.

Den som virkelig fortjener å bli årets medlem, blir stemt frem på demokratisk vis, så det er ingen fare.

Selv om en idiot blir nominert så er det jo ikke sikkert at den personen blir årets medlem.

Heller tvert imot. :)

EDIT: Var forsein. :p

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+5132
Om du seier so, greit nok, det virka berre ikkje veldig seriøst. Men nok om det, no skal eg halde kjeft.

Du er ikke den eneste som reagerer...

Nominerer Bytex fordi han stadig gir meg en god latter i forumkafèen (og ellers). Skulle nominert flere men de har allerede blitt nevnt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...