k.n.b Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hverken Schönberg, Mahler eller Debussy er å kimse av. Enten det nå er utgitt på DG eller ei. Nå er vel ikke jeg en normal 18-åring heller da. Egentlig ingen av delene når jeg tenker meg om. Fin schnurr på plata, labelen blir en antydning uten å være helt utvisket. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Noen dager bekymrer man seg om hvor mye man har å gjøre. Kommer jeg til å rekke å øve til prøva? Blir jeg noengang ferdig med komposisjonsleksa? Blir jeg noengang fornøyd med den? Jeg orket ikke stå opp for å begynne med de leksene i dag tidlig. Istedet leste jeg en bok. Idas dans heter den. Handler om en ballettdanser som har fått kreft. Jeg var helt i enden av boka, og fant ut at bekymringene mine ikke er noe som helst i forhold. Så i dag har jeg bare sittet ved pianoet for å gjøre den hersens komposisjonsleksa (og dermed ikke hatt så veldig god tid til oktoberfesten). Men det gjør ingenting, for jeg har det jo egentlig utrolig fint. 3. oktober Et lys for Ida Corwin. Endret 3. oktober 2009 av carmelita Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Når det gjelder komposisjonen, say no more (dvs. jeg likte den). Jeg ble nesten mer interessert i hva "komposisjonsleksa" vil si. Prøver du å si at du studerer komposisjon av musikk? Det er i så fall et tema som nesten interesserer meg mer enn foto... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Flott lysestake som gir stemning til bildet. Synes dog at vinduet i bakgrunnen ødela litt. Likte det godt! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Nydelig komponert bilde, boken lå akkurat slik den burde... RandiA Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Du er flink til å skape stemning i bildene dine. De passer alltid veldig godt til historien bak. Artig tilleggsutfordring også - gleder meg til å følge med videre. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Når det gjelder komposisjonen, say no more (dvs. jeg likte den). Jeg ble nesten mer interessert i hva "komposisjonsleksa" vil si. Prøver du å si at du studerer komposisjon av musikk? Det er i så fall et tema som nesten interesserer meg mer enn foto... Tusen takk. Komposisjonsleksa lyder som så: "komponer et stykke for klaver bi-instrument". Det vil si at jeg skal lage noe helt eget, som navnet mitt kommer til å stå på. De som har piano bi-instrument (dvs alle) på musikklinja kommer til å ha den som et alternativ til hva de skal spille. Jeg går tredjeklasse på musikklinja. Senere i år skal vi komponere ting til danseforestillinger, og til filmer som media og kommunikasjon skal lage. I tillegg skal vi få spille inn i studio til eget bruk. Flott lysestake som gir stemning til bildet. Synes dog at vinduet i bakgrunnen ødela litt. Likte det godt! Tja. Jeg kunne gjort mer ut av vinduet, eller jeg kunne droppet det helt. Jeg er enig i det. Nydelig komponert bilde, boken lå akkurat slik den burde...RandiA Godt det da. Det ble litt prøving frem og tilbake med den boka. Dette er faktisk det siste bildet jeg tok. Du er flink til å skape stemning i bildene dine. De passer alltid veldig godt til historien bak. Artig tilleggsutfordring også - gleder meg til å følge med videre. Jeg er ikke noe glad i å ta bilder uten en følelse eller mening bak det. I mine øyne er fotografering nettopp det å kunne "fange" en stemning. Tusen takk Endret 3. oktober 2009 av carmelita Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Fin stemning - varmt og koselig stearinlys - får følelsen av fin innehygge.. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 4. oktober - brunt Jeg har bare en ting å si. Dere er heldige som ikke har lekser lenger. Endret 4. oktober 2009 av carmelita Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hvem sier vi ikke har lekser? sitter nå faktisk.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ved første øyekast så det ut som en veldig rar trestamme. Men så så jeg hva det var hehe. Veldig fint komponert bilde, måtte titte en extra gang eller to på det. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har bare en ting å si. Dere er heldige som ikke har lekser lenger. Alternativet er ikke noe bedre, bare så det er sagt. Nå begynte jeg virkelig å lure på hva slags bark dette treet hadde, inntil den treeege oppfatningen endelig fattet hva som var på gang. Overraskende lite CA mot høylysene, kanskje ikke så dumt det objektivet der. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Oi! Blomstertrestamme! Det skjeldne blomstertreet, som (..). Glimrende! Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hvem sier vi ikke har lekser? sitter nå faktisk.. Du studerer. Du har valgt det selv. Men det må være ganske kjipt for det. Ved første øyekast så det ut som en veldig rar trestamme. Men så så jeg hva det var hehe. Veldig fint komponert bilde, måtte titte en extra gang eller to på det. Hehe. Bilder kan lure en sånn sett. Takk Jeg har bare en ting å si. Dere er heldige som ikke har lekser lenger. Alternativet er ikke noe bedre, bare så det er sagt. Nå begynte jeg virkelig å lure på hva slags bark dette treet hadde, inntil den treeege oppfatningen endelig fattet hva som var på gang. Overraskende lite CA mot høylysene, kanskje ikke så dumt det objektivet der. Jeg ville heller ha jobbet egentlig. Jeg liker å jobbe. Da veit man at man får igjen for strevet, alt jeg kan se fram til er litt bedre karakterer. Hehe. Jeg er veldig glad i det objektivet egentlig. Hva er CA? Oi! Blomstertrestamme! Det skjeldne blomstertreet, som (..).Glimrende! Haha. Ikke verst med blomster og trestamme i ett. Takk! Endret 4. oktober 2009 av carmelita Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hva er CA?Chromatic Abberation (fargebrytningsfeil). Mange objektiver har problemer med høylys mot en skarp overgang til noe mørkere, ofte manifestert ved en fiolett stripe rundt objektet med høylys rundt. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Hva er CA?Chromatic Abberation (fargebrytningsfeil). Mange objektiver har problemer med høylys mot en skarp overgang til noe mørkere, ofte manifestert ved en fiolett stripe rundt objektet med høylys rundt. Høres ikke bra ut. Så da får jeg bare være glad for at det var så lite CA her. Lurer på om jeg har opplevd det litt for mye med 18-55mm'ern min, men det er vel ikke så rart. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) 5. oktober Mandagen er som kjent blå. Fikk meg litt av en gåtur. 2 av 4 busstopper hadde for dårlig plass. Den tredje var grønn, og den siste var perfekt. Da hadde jeg gått en sinnsyk omvei. Men det gikk til slutt, selv om sola hadde forsvunnet over horisonten. Endret 8. oktober 2009 av carmelita Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette er kunst. Du har virkelig fått frem blåfargen her, bra jobba. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Fire blå ben - du har et godt blikk for farger. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Nok en fin stemning og historie i et bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå