xzenzo Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei. Har kjøpt en Garmin Oregon 300 og kom over begrepet Posisjonformat. Jeg er vant med posisjonformatet hvor du, ut av to linjer med tall, kan fjerne de to første og bruke de tre neste tallene, på begge linjene for å finne kartposisjonen på et kart. Dette finner jeg ikke igjen på denne. Den kommer med et posisjonformat beskrevet som "hddd*mm.mmm" som standard når den slås på første gang. Dette sier meg ikke mye . Er det noen som kan hjelpe meg eller forklare det som står i hermetegn?? Alle tips mottas med takk! Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Du er nok vant til formatet UTM, og det finner du hvis du trykker: oppsett>skroller deg ned til "posisjonsformat", trykk, og du kommer til menyen hvor du kan endre til UTM. Lykke til med flott gps:-) Lenke til kommentar
xzenzo Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Takk for tips!! Skal prøve det når jeg kommer hjem!! Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det høres ut som en litt forenklet variant av UTM ja.. Det du skriver i hermetegn der er grader og desimalminutter, en forsåvidt mer vanlig måte å skrive koordinater på, i alle fall i forbindelse med GPS (WGS84). Lenke til kommentar
xzenzo Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Har fått til UTM nå! funker perfekt!! Takk til begge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå