Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Wikipedersen - Sigma 150mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Bruker: Wikipedersen

Brennvidde: 150mm

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon EOS 400D + Sigma 150mm f/2.8 + Stativ

Tillegsutfordring:

* Bruk av speil

* Vann-relaterte motiver

Får prøve å få ut ett hver dag, men melder meg på som pingle fordi jeg ikke kan garantere noe :)

Dette er den første utfordringen jeg er med på, så jeg regner med noen varierende resultater. Kritikk mottas med takk ;)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3. Oktober

Er litt misfornøyd med dagens bilde. Ble ikke så skarpt som jeg hadde trodd/håpet, og syns bildet ble noe rotete. Vanskelig å bestemme seg for bilde idag, så slenger med ett jeg måtte velge bort (i spoiler) :)

Fikk hvertfall til noe på tillegsutfordningen :fun:

Pærer i Vinden

post-165136-1254594517_thumb.jpg

ISO 400

1/100 sec

f/2.8

150mm

Og et som måtte settes på innbytterbenken:

The Painted Forrest

post-165136-1254594530_thumb.jpg

ISO 400

1/640 sek

f/3.2

150mm

Skader ikke med kommentarer/kritikk :D

Lenke til kommentar
Misfornøyd? Jeg synes dette var stas jeg. Spesielt speilingen i det nederste ... hva det nå er. Meget behagelige farger.

Hyggelig det :D Ble misfornøyd med skarpheten. Litt støy ble det også, men det hadde jeg regnet med da ISO-ytelsen på 400D er begredelig :p

Meget fascinerende. Et abstrakt bilde med mye snop for øynene. Er det deg selv vi kan skimte i den nederste "pæren"?

Takk for det :)

Jøss, det la jeg ikke merke til, men det er nok det ja :p

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Du kan trøste deg med at du kanskje ikke får drømmebildet med objektivet i løpet av kort tid, men du lærer deg å kjenne objektivet. Spoilerbildet ditt er spennende! Trolsk, nesten som en dårlig drøm der jeg prøver å kjempe meg ut av skogen fra noe som jakter på meg.... og jeg sitter som alltid fast.... eller at tiden går i slooooow motion. Bah, jeg hater å drømme :D

Lenke til kommentar

Takk for det :D Var usikker på hvilket jeg skulle gå for, men tenkte jeg skulle ta litt farger idag, siden 1. var grått og trasig :p

150mm'eren er hvertfall veldig spennende og morsomt å jobbe med! Kommer ikke til å kvitte meg med det på en stund :)

Lenke til kommentar

6. Oktober

Litt sent, men har ikke hatt tid til redigering osv de siste dagene. Bilde ble det uansett :) Kom over en kald og frossen liten stakkar. Jeg kaller bildet intet midre enn;

Could you lend me your jacket?

post-165136-1254961509_thumb.jpg

ISO 100

1/100 sec

f/2.8

150mm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nice tråd! Må følge med videre her. Liker det to siste bildene dine best, men de skulle vært litt lysere. Skal prøve å komme med noe mer konstruktiv kritikk senere, men nå er jeg dautrøtt. :p

Lenke til kommentar
Glasspærene fra 3. oktober - hvor store er de egentlig? ..Og hva er de? Synes de er veldig fascinerende.. :)

Liker også rosen 6. - hvitbalansen gjør at det ser forferdelig kaldt ut - natterstid. :)

Takk for det :)

Det er små dråper som hang fra gresstrå. De er vel kanskje 4-5mm store :)

Kan laste opp originalbildet om du vil.

Louise bilde kunne du nok få solgt for et par tusen spør du meg :p

Hehe, takk for en hyggelig kommentar, men tror ikke jeg blir rik på noen av bildene her :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...