guom Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nynorsk er det tøffaste språket me har i Noreg. Det er mykje tøffare enn det bokmålet som er for feige pappagutar. Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål. Derfor ser eg kun på Tv2 nyhendene. Er sikkert kjempemange som er uenige. Kom med innspill om kva for eit språk du synast er tøffast. Jeg tror at du er i mindre tall her. :wink: Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Eg støttar han! Bur som du kan sjå til venstre, i Molde (dialekta er ikkje så gale ulik...). Det er ikkje ein nynorsk-by, men me har nynorsk på skulen. Har ca. 5 Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har ikke noe imot at folk snakker på nynorsk, men det som plager at vi tvinges til å lære å skrive det. Og det er bare tull. Vekk med nynorsken fra skolen! Lenke til kommentar
Jone_loverboy Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Innsjår det at folk ikkje vil ha nynorsk i skulen, men synast det er eit tøft språk. Folk vil velja. Er litt enig, men nynorsken må ikkje daua ut. Da møster vi eit fint skriftspråk. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Av Bokmål og Nynorsk må jeg si at jeg liker Bokmål best (men dialekten aller best da...) Men faktisk så synest jeg at Engelsk er best! Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Syns Norge burde gå over til Engelsk, Slipper både Nynorsk og Norsk-tentamen... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Syns Norge burde gå over til Engelsk, Slipper både Nynorsk og Norsk-tentamen... WORD! Lenke til kommentar
guom Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Syns Norge burde gå over til Engelsk, Slipper både Nynorsk og Norsk-tentamen... Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 alle dere som ikke liker nynorsk kommer garantert til å endre mening etter å ha hørt denne sang Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 alle dere som ikke liker nynorsk kommer garantert til å endre mening etter å ha hørt denne sang Ja Fra til å ikke like NyNorsk til å Hate nynorsk Deussuten hater eg det enda mer siden eg skal ha nynorsk tentamen! Skal komme med noen kloke ord: FÅ NOREG UT AV NORGE! Hva med å få både Noreg og Norge og inn med Norway? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Få noreg og norge ut av Norway Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 No har nesten heile resten av Europa fått EU No har nesten heile resten av Europa fått Euroen Snart kjem vel også EU-språket (Mest sannsynleg er det vel at det er Engelsk som kjem inn...) Lenke til kommentar
.Anders Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Nynorsk er skapt av nynorsk er som religionene... noe j***** TULL Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Mye som kan ta med seg til h3lv3t3! Nynorsk under tvang på skolen er blandt annet noe av det. Jeg bor i Finnmark, og dialekta mi ligger nærmere nynorsk enn bokmål. Men vet du hva? Føkk nynorsk! Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Oppklaring av noen misforståelser fra Norgeshistorien: Norge oppsto i 1905, ikke i 1030. Norge svek jødene fra ca 1940 til langt inn på 50-tallet. Vi skal være glad at Tyskland innvaderte oss, hvis ikke hadde brittene gjort det, og vi hadde havnet på feil side. Vi har det bra fordi nordmenn er en gjeng med notorisk heldige idioter. Andre lever av det de lager, vi lever av det vi finner. Det norske skilandslaget har vært kronisk dopa siden ca 1990. Det Norske Arbeiderparti hadde oppskriften på hvordan bygge opp et samfunn. Den gikk ut på dato i ca. 1980. Carl I. Hagen er IKKE den nye Einar Gerhardsen. Norge har fostret EN forfatter. Han het Henrik Ibsen. Alle de andre er bare misfornøyde journalister. Nynorsk reflekterer IKKE "det norske talemålet". Det er en nasjonalromantisk syntese av hva en håndfull bygdeoriginaler i Telemark og Sogn lirte av seg til en omstreifer med notisblokk for ca 150 år siden. Den offentlige dabatt og hele vårt demokratiske system er tuftet på en par hundre år gammel ide om at møkkete bønder og geiter representerer det fremste i norsk kulturarv. En håndfull bygdetullinger skal følgelig være med på å legge premisser for samfunnet på lik linje med det store flertall. Og fordi det store flertallet av nordmenn har fått en god oppdragelse lar de bygdetullingene få herje ivei. Så jada. Nynorsk er så tøft så. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Oppklaring av noen misforståelser fra Norgeshistorien: Vi har det bra fordi nordmenn er en gjeng med notorisk heldige idioter. Andre lever av det de lager, vi lever av det vi finner. Det norske skilandslaget har vært kronisk dopa siden ca 1990. Den offentlige dabatt og hele vårt demokratiske system er tuftet på en par hundre år gammel ide om at møkkete bønder og geiter representerer det fremste i norsk kulturarv. En håndfull bygdetullinger skal følgelig være med på å legge premisser for samfunnet på lik linje med det store flertall. Og fordi det store flertallet av nordmenn har fått en god oppdragelse lar de bygdetullingene få herje ivei. Så jada. Nynorsk er så tøft så. ROTFLMAO Lenke til kommentar
Term Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 dosto, du har et par temmelige dårlige poeng som ikke gjør seg veldig bra på trykk. Men om man skal si det sånn så er sidemål mesteparten sammenslått av vestlandsdialekt. det er ikke mye av annen dialekt som er inne i det språket. Bokmål er vel det man kommer nermest et fullverdig norsk språk. Å det kommer fra en som ikke er part i noen av delene. Jeg snakker ikke bokmål, og definitivt ikke sidemål. Om de hadde vært opp til meg, så hadde jeg kjørt hele sidemål oppskrivten opp i ræva til kollargol for lenge siden Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 dosto, du har et par temmelige dårlige poeng som ikke gjør seg veldig bra på trykk. Og hvor er det jeg tar feil.....? Folkeopplysning er ikke alltid morsomt, men noen må gjøre jobben. ...Og hvis du har tenkt å trykke det vil jeg ha betalt... Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 nynorsk er ikke tøft, bokmål er ikke tøft, engelsk er ikke tøft... det som er tøft er døvespråk! det ruler så sinnsykt mye! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Vi skal være glad at Tyskland innvaderte oss, hvis ikke hadde brittenegjort det, og vi hadde havnet på feil side. Tror nok at vi ikke hadde havnet på tyskland sin side av den grunn... Data.Progrmeringspråk = Addjektiv.Tøft? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå