Jone_loverboy Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nynorsk er det tøffaste språket me har i Noreg. Det er mykje tøffare enn det bokmålet som er for feige pappagutar. Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål. Derfor ser eg kun på Tv2 nyhendene. Er sikkert kjempemange som er uenige. Kom med innspill om kva for eit språk du synast er tøffast. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Takk for nyttig og konstruktivt innspill, med mange fine argumenter for dine synspunkter. Og nei, nynorsk er ikke "tøft". Ingen språk er tøffe. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Ja. Nynorsk er og blir det tøffaste som finnes. Ser sjølvsagt bare på NRK fordi der er jo alt teksta på nynorsk Me kan væra takksame for nynorsken :! Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nynorsk har sikkert vært kult det hvis vi hadde hatt undervisning i det fra 1. klasse men ettersom vi ikke hadde det så mener jeg at nynorsk suger Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nynorsk SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGER! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Takk for nyttig og konstruktivt innspill, med mange fine argumenter for dine synspunkter. Og nei, nynorsk er ikke "tøft". Ingen språk er tøffe. 1337-5p|2å|< 3|2 j0 ü|33|270|=7 |)4! Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nynorsk er det tøffaste språket me har i Noreg. Det er mykje tøffare enn det bokmålet som er for feige pappagutar. Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål. Derfor ser eg kun på Tv2 nyhendene. Er sikkert kjempemange som er uenige. Kom med innspill om kva for eit språk du synast er tøffast.'Jaja. jeg har ikke noe spesielt mot noen av skriftspråkene, men jeg er i mot at vi har to språk i norge. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hadde vært mye enklere om vi bare gikk over til engelsk Så hadde vi sluppet alt maset om ditten og datten. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Skal komme med noen kloke ord: FÅ NOREG UT AV NORGE! Lenke til kommentar
guom Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg mener at nynorsk suuuuuuuuuggggggggggggeeeeeerrrrrrrr BIG TIME. Få høre om det er flere som er enige? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Sidemålsundervisning tar opp plassen til langt viktigere ting i skolen, jeg måtte lære nynorsk. De som sier til meg at det er tøft med nynorsk har problemer, som å si til en gammel jøde som satt i Aushwitz at gass er kult. Lenke til kommentar
Venruki Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Dette blir for dumt! De alle fleste som skriver bokmål liker det best og det samme er det med nynorsk... Derfor blir det bedre om vi kan ta vekk sidemål Uansett jone_loverboy: Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål.(bare så du vet det så er bokmål et skriftspråk :wink: ) Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg bruker å få mellom 2 0g 3 i nynorskså det er ikke akkurat favorittspråket mitt da! BURN IN HELL MOTHERFUCKING NYNORSK! Neida , greit for dem som prater det , men fan ikke kom med det i mi bok! Snakker selv nordlænning! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 har ikke noe imot nynorsk men har noe imot det at vi må lære det hvorfor kan det ikke holde med at vi klarer å lese det? alle kan da jo lese bokmål så Lenke til kommentar
jokki Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 jeg gir i allefall fullstendig F*** om vi skriver nynorsk eller bokmål. Det hadde holdt med en av dem Men når vi lærer bokmål fra førsteklasse syns jeg det blir veldigt dumt og pluttseligt få nynorsk. Bor sjøl i stavanger og kan då og skriva dialekt men då bler det litt vanskeligt og skriva ting på norsk tentarmar + at folk he på forumet må ofte lesa igjønå postane fleire gangar. Eg gjer i allefall fullstendigt f**** i nynorsk(har 3er i faget). Det burde vert valgfritt slik at du kunne hatt det som tilvalgsfag Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Nynorsk er det tøffaste språket me har i Noreg. Det er mykje tøffare enn det bokmålet som er for feige pappagutar. Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål. Derfor ser eg kun på Tv2 nyhendene. Er sikkert kjempemange som er uenige. Kom med innspill om kva for eit språk du synast er tøffast.'Jaja. jeg har ikke noe spesielt mot noen av skriftspråkene, men jeg er i mot at vi har to språk i norge. skriftspråk heter det . Men jeg er enig, nynorsk SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGER Lenke til kommentar
Jone_loverboy Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Nynorsk er jo det skriftspråket me har hatt lengst i Noreg. Bokmål byggjar jo på det danske skriftspråket. Det hadde i hvert ikkje gått greit for folk på Sunmøre å seia: en og jeg det må bli ein og eg. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Altså.. La nå de uvitende snakke som de vil, men får nynorsk ut av skolen, eller i det minste gjør det til valgfag. Grett å ha det ett år i åttende, men det tar opp plass/tid for mer krevende og VIKTIGE (les:matte, fysikk, osv.) fag. Vi skjønner da svenskene uten å lære svensk, da burde vi da forstå hverandre særdeles bra om vi ikke har nynorsk i flere år på skolen Uansett så kommer IKKE jeg til å svare på nynorsk om jeg hadde fått et statlig brev på nynorsk! Dermed basta. DA får jeg vel ikke noe jobb i den statlige sektoren på de områdene der det kreves.. men hey.. who cares.. Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Takk for nyttig og konstruktivt innspill, med mange fine argumenter for dine synspunkter. Og nei, nynorsk er ikke "tøft". Ingen språk er tøffe. Du har et poeng det. Språk er ikke tøft.. bare nødvendig.. NyNorsk er ikke nødvendig.. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Hehe... BRA forsøk i å HYPE nynorsken, men sorry mac. Kan ikke si at jeg er så enig. Det er det samme som å si at hest å kjerre er drit kult. Det er kanskje det, men det er UT. UT UT UT UT. For nordmenn til å høres ENDA tregere ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå