Gå til innhold

Nynorsk er tøft!

Anbefalte innlegg

Nynorsk er det tøffaste språket me har i Noreg. Det er mykje tøffare enn det bokmålet som er for feige pappagutar. Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål. Derfor ser eg kun på Tv2 nyhendene. Er sikkert kjempemange som er uenige. Kom med innspill om kva for eit språk du synast er tøffast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nynorsk er det tøffaste språket me har i Noreg. Det er mykje tøffare enn det bokmålet som er for feige pappagutar. Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål. Derfor ser eg kun på Tv2 nyhendene. Er sikkert kjempemange som er uenige. Kom med innspill om kva for eit språk du synast er tøffast.
'

Jaja. jeg har ikke noe spesielt mot noen av skriftspråkene, men jeg er i mot at vi har to språk i norge.

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt! :grumpy:

De alle fleste som skriver bokmål liker det best og det samme er det med nynorsk...

Derfor blir det bedre om vi kan ta vekk sidemål :yes:

Uansett jone_loverboy: Det skjære i øyrene mine når eg høyrar folk snakka bokmål.(bare så du vet det så er bokmål et skriftspråk :wink: )

Lenke til kommentar

Jeg bruker å få mellom 2 0g 3 i nynorskså det er ikke akkurat favorittspråket mitt da! BURN IN HELL MOTHERFUCKING NYNORSK!

Neida , greit for dem som prater det , men fan ikke kom med det i mi bok!

Snakker selv nordlænning!

Lenke til kommentar

jeg gir i allefall fullstendig F*** om vi skriver nynorsk eller bokmål.

Det hadde holdt med en av dem

Men når vi lærer bokmål fra førsteklasse syns jeg det blir veldigt dumt og pluttseligt få nynorsk.

Bor sjøl i stavanger og kan då og skriva dialekt men då bler det litt vanskeligt og skriva ting på norsk tentarmar + at folk he på forumet må ofte lesa igjønå postane fleire gangar.

Eg gjer i allefall fullstendigt f**** i nynorsk(har 3er i faget).

Det burde vert valgfritt slik at du kunne hatt det som tilvalgsfag

Lenke til kommentar
'

Jaja. jeg har ikke noe spesielt mot noen av skriftspråkene, men jeg er i mot at vi har to språk i norge.

skriftspråk heter det :grumpy: . Men jeg er enig, nynorsk SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGER

Lenke til kommentar

Altså.. La nå de uvitende snakke som de vil, men får nynorsk ut av skolen, eller i det minste gjør det til valgfag.

Grett å ha det ett år i åttende, men det tar opp plass/tid for mer krevende og VIKTIGE (les:matte, fysikk, osv.) fag.

Vi skjønner da svenskene uten å lære svensk, da burde vi da forstå hverandre særdeles bra om vi ikke har nynorsk i flere år på skolen :evil:

Uansett så kommer IKKE jeg til å svare på nynorsk om jeg hadde fått et statlig brev på nynorsk! Dermed basta. DA får jeg vel ikke noe jobb i den statlige sektoren på de områdene der det kreves.. men hey.. who cares.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...