Gahl Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hei! Vil så gjerne koble min elektriske gitar til mac´en min, for å kjøre GarageBand og spille inn noen sanger. Men da trenger eg en overgang fra Jack til USB for å koble den til. Noen som vet om dette eksisterer, eller om det er mulig i det hele tatt? Å poste denne tråden er kansje latskap, men eg gir det et forsøk likevel. ________________________ LOL - Lots of Love //Gahl Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Å koble en gitar direkte til en USB-port vil ikke gi noe mening uten et mellomstykke (elektronikk) som konverterer de analoge lydsignalene fra gitaren til digitale signaler som kan tas imot i USB-porten. Men jeg mener å huske at MacBook (og sikkert andre Macer) har en kombinert lyd-port som du trenger en rådyr propertiær overgang for å skille ut line-ut og line-in/mic fra, som du sikkert kan koble en gitar, evnt. line-out fra en gitarforsterker til. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Ja, dersom du ikke har en gammel Mac, så har du sannsynligvis både lyd inn og ut. Trenger du en overgang, så kan du jo vuderer om det blir billigst å kjøpe overgangen eller et usb-basert lydkort med lydinngang. Som for eksempel Griffin iMic. Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 En lightsnake er nok det du leter etter. http://www.amazon.com/LightSnake-STUSBG10-...5984&sr=8-1 Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 30. september 2009 Forfatter Del Skrevet 30. september 2009 Takker for raske svar! Eg har en rimelig ny mac, fikk den fra Eplehuset i går, faktisk. Så holder fortsatt på å gjøre meg kjent med programvare og hardwaren som følger med. Er ikkje 100% sikker på om lydporten er kombinert inn/ut, men det bør vere rimelig lett å finne ut av. Griffin iMic ser ut som det kan fungere bra. Alt dette fungerer jo rimelig greit, egentlig. Men eg lurer på om eg ikkje heller skal kjøpe meg en pod, og koble den direkte inn. Da får eg jo en god del effekter med på pod´en også. + at den kan brukes på gigs, bandøvinger, o.l. Noen som har erfaringer med innspilling via pod, eller med GarageBand programmet på mac? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Noen som har erfaringer med innspilling via pod, eller med GarageBand programmet på mac? Eh... du er klar over at du er i Elektronikkforumet nå? For Garageband så hadde jeg kanskje prøvd programvare- eller Mac-forumet her (det er et Mac-forum her, sant?) Innspilling - vet ikke om det er et musiker / musikk ("lage musikk") forum her, men det finner du fort ut av. Lykke til! Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Ja, begynte plutselig å skli litt ut, beklager det. No har eg bestemt meg for å kjøpe en Line6 UX1 pod. Takk for alle dere svar (: Lenke til kommentar
Gahl Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 Og forresten, det er ingen mac forum her. Har leita og leita, men fant ingen. Kansje det er eg som suger til å se meg rundt, eller så er det ingen mac forum. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Forum > Data > Programvare > Mac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå