Bjørnar! Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Eg er utvekslingsstudent i USA, og har tenkt aa kjoepe eit paintballgevear her. Naar eg skal heim igjen, kan eg berre pakke det ned i kofferten og ta det med meg utan problem, eller er det nokre spesielle regler for dette? Takk paa forhand Lenke til kommentar
Star Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Jeg kjøpte også ett slik under oppholdet mitt i USA, men valgte å betale 30-40 dollar for å sende det via USPS (post) til Norge. Utelukkende fordi jeg har kompiser som har blitt stoppet og kontrollert opp og ned i mente Så lenge man skriver verdi og innhold i pakken, bør det jo være safe. Ett tips er å ikke sende i full plast innpakning og merke som "gift/gave" ved sending... Endret 1. oktober 2009 av Star Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2009 Viss eg tar det med i kofferten og blir stoppa, kva skjer då? Ett tips er å ikke sende i full plast innpakning... Kva betyr dette? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Viss eg tar det med i kofferten og blir stoppa, kva skjer då? I følge Tollvesenet: ingenting. Paintballgevær er tillatt å innføre. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kan nok være lurt å opplyse på forhånd hva slags våpen du har med deg. Er vel som med andre luft våpen, at det følger med en sertifisering i en el annen form. Sikkert greit å kunne vise frem det, så det hele virker fortrolig. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 To tips: 1. Det er ikke lov til å ta med trykkbeholdere på flyet, tøm beholderen og skru av krana/ventilen så skulle det gå bra. 2. Send den som innsjekket bagasje, ikke ta den med som håndbagasje... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Viss eg tar det med i kofferten og blir stoppa, kva skjer då? Mest sannsynlig så blir det konfiskert for å være ei våpenetterlikning (som ikkje er lov å ta med som handbagasje). Å pakke det ned i innsjekka bagasje er nok det beste alternativet. Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2009 Viss eg tar det med i kofferten og blir stoppa, kva skjer då? I følge Tollvesenet: ingenting. Paintballgevær er tillatt å innføre. Takk, det var dette eg saag etter Hehe, eg skal selvoelgelig sende det med innsjekket bagasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå